Gå til innhold

Ivf uten hormonbehandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig og gjøre ivf uten hormonbehandling? Altså jeg har god kontroll på syklusen min, er det lov å spørre om? Har fokal epilepsi og kroppen min er ikke så glad i å fremkalle hormoner da det trigger.. dette skal skje i Porsgrunn, noen som har vært utfor det samme?

Anonymkode: 327d9...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de gjør ikke ivf for å hente ut 1 til 2 egg. Poenget med ivf er jo å stimulere for å hente flere egg slik at man øker sjansen for å lykkes og ikke minst: å redusere belastningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du er poenget med det? 
Jeg ville heller vurdert inseminering i så tilfelle.

Tenker du heller ikke ta Ovitrelle? 
Ville nok forsøkt Ovitrelle og inseminering først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for å klare å hente ut et egg, som befruktes, deler deg perfekt, overlever og fester seg blir alt for liten til at det er mulig dessverre. 

Da må dere prøve inseminering i så fall. 

Anonymkode: e8717...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (15 timer siden):

Hva tenker du er poenget med det? 
Jeg ville heller vurdert inseminering i så tilfelle.

Tenker du heller ikke ta Ovitrelle? 
Ville nok forsøkt Ovitrelle og inseminering først. 

Jeg har hørt om par som gjør det pga å stimuleres fører til mer anfall hos epileptikere, da altså meg og anfall under prosessen er ikke bra. Har vært gravid før og det gikk heldigvis fint men det var ikke ivf.

aner ikke hva forskjell på medisiner er🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hørt om par som gjør det pga å stimuleres fører til mer anfall hos epileptikere, da altså meg og anfall under prosessen er ikke bra. Har vært gravid før og det gikk heldigvis fint men det var ikke ivf.

aner ikke hva forskjell på medisiner er🤷🏼‍♀️

Det skjønner jeg godt :)

Ovitrelle kontrollerer selve eggløsningen, slik at du uten stimuleringsmedisinene kunne fått injisert sperm nokså nøyaktig når man vet sikkert at prosessen er mest gunstig. Dette vet man jo ikke hjemme. Da ville du tatt en enkelt sprøyte på en viss dag i syklusen når de ser at eggposene har bra størrelse. 

Er det slik at dere har prøvd i over 1 år og ikke har lykkes enda? 

Eneste fordel med IVF uten stimuleringen måtte i så fall vært ICSI. Men det kan være dere får dette privat, men ikke offentlig uten stimulering, det må du nesten forhøre deg om direkte med Porsgrunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløff skrev (4 timer siden):

Det skjønner jeg godt :)

Ovitrelle kontrollerer selve eggløsningen, slik at du uten stimuleringsmedisinene kunne fått injisert sperm nokså nøyaktig når man vet sikkert at prosessen er mest gunstig. Dette vet man jo ikke hjemme. Da ville du tatt en enkelt sprøyte på en viss dag i syklusen når de ser at eggposene har bra størrelse. 

Er det slik at dere har prøvd i over 1 år og ikke har lykkes enda? 

Eneste fordel med IVF uten stimuleringen måtte i så fall vært ICSI. Men det kan være dere får dette privat, men ikke offentlig uten stimulering, det må du nesten forhøre deg om direkte med Porsgrunn. 

Okei, skjønner.. vi har prøvd i snart 4 år 😕 kan jeg spørre dem i Porsgrunn om det funker uten stimulering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Okei, skjønner.. vi har prøvd i snart 4 år 😕 kan jeg spørre dem i Porsgrunn om det funker uten stimulering?

Oj, ja da er det på tide å få hjelp.

Jeg ville mailet dem, men også en privat klinikk. 

Du må dessverre forberede deg på at det kan bli vanskelig å lykkes - det er jo åpenbart noe som allerede er feil med deres reproduktive helse. 
Jeg ville startet med å sjekke mannen - om det er han det åpenbart er noe galt hos er jo ikke IVF nødvendigvis løsningen. 

Er det ingen medisiner du kan få i tillegg til hormoner som demper anfall? 
Jeg ville også tenkt litt på veien videre, hvor lenge skal dere forsøke og er det aktuelt med alternativer. 

Vanskelig kombinasjon dette dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...