lillesky Skrevet 18. oktober 2005 #1 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kjøpte en veske som (jeg synes) lukter litt rart (jeg har veldig god luktesans). Hvordan kan jeg vaske den litt? Og med hva? Den er av imitert skinn. Det var den siste de hadde igjen, på tilbud, så jeg vil ikke bytte den...
Gjest Leanna Skrevet 18. oktober 2005 #2 Skrevet 18. oktober 2005 Du kan jo vaske imitert skinn, men ikke "ruskinn" med gr.sepe eller oppv.middel om du mener det har noe for seg. Tror ikke det vil hjelpe mye mot rar lukt dessverre. Legg heller en pose med lavendel eller noe annet godluktende oppi og se om det hjelper. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #3 Skrevet 18. oktober 2005 Har jobbet i veskebutikk og det forekommer svært ofte at veskene i imitert og ekte skinn lukter rart-speielt hvis de er produsert i østen (som de svært ofte er) Hvor har du kjøpt vesken? I hvertfall, hvis det er skinnet som lukter er det lite og ingenting du kan gjøre med det (du vil antageligvis få pengene igjen) ,men ofteer det stoffet inni vesken som rett og slett stinker. Ta en sprayflaske og ta 50/50 vann og eddik. Spray dette inn i stoffet og ladet lufttørke et par dager.Lukten vil da forsvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå