Gå til innhold

Fins det noen der ute som har vært borti en narsissist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat trådd utav et forhold med en narsissist..Og jeg har egentlig ingen å snakke med sånn på ekte.

Ingen som har erfaring med det, eller som egentlig har noe kunnskap om det.

Jeg har brukt 1 uke nå på å researche dette og er 110% sikker på at jeg har blitt offer for en narsissist..

Jeg vil veldig gjerne høre om noen her inne har erfaringer å dele...

Anonymkode: ca66d...f38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ,jeg var sammen med en i nesten fem år - en runddans av opp - og nedturer, projisering,   silent-treatment, triangulering, sinne-utbrudd, offerrolle (han) , "utroskap" via sosiale medier ( da gjerne med tidligere ekskjærester) . Listen er lenger ,men dette var litt av det. Jeg holdt ut for lenge fordi jeg var avhengig av de gode stundene- noe som er klassisk at man blir i et sånt type forhold. Det er virkelig en lek med liv og helse . Er du nettopp kommet ut av forholdet, så forvent deg at denne personen vil prøve å hente deg inn igjen gang på gang, gjerne med måneders mellomrom, kanskje år. Min gjør det fortsatt, til tross for at jeg aviser kort og greit. Han kommer sikkert til å prøve seg resten av livet mitt, har jeg tenkt. Og de blir ikke bedre med årene, min eks er nesten 50 år , og jeg er glad jeg KUN ser den patetiske personen han er, ingen følelser igjen, er helt flat i forhold til nå. For all del, gå ikke tilbake selv om fristelsen blir stor , beste rådet jeg kan gi deg. Kutt kontakt, avvis kontant eventuelt.

Anonymkode: 80a7b...434

• Liker 7
Skrevet

Er helt flat i forhold til han nå,mente jeg over der. :)

Skrevet

Jeg fant det ut etter tre måneder heldigvis. Var allerede i et traumebånd, men klarte å kutte. Han ringte meg opp dagen etter jeg hadde blokka på et nytt nummer og la på. Lærte på r/narcissm at det visst er et slags power play? Blokka det nummeret og. 

Er kommet dit hvor jeg synes synd på han. Han får jo aldri oppleve ekte kjærlighet og kan aldri være seg selv. 

Terapi hjelper mye. Anbefaler det! 

Anonymkode: 347c9...552

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja ,jeg var sammen med en i nesten fem år - en runddans av opp - og nedturer, projisering,   silent-treatment, triangulering, sinne-utbrudd, offerrolle (han) , "utroskap" via sosiale medier ( da gjerne med tidligere ekskjærester) . Listen er lenger ,men dette var litt av det. Jeg holdt ut for lenge fordi jeg var avhengig av de gode stundene- noe som er klassisk at man blir i et sånt type forhold. Det er virkelig en lek med liv og helse . Er du nettopp kommet ut av forholdet, så forvent deg at denne personen vil prøve å hente deg inn igjen gang på gang, gjerne med måneders mellomrom, kanskje år. Min gjør det fortsatt, til tross for at jeg aviser kort og greit. Han kommer sikkert til å prøve seg resten av livet mitt, har jeg tenkt. Og de blir ikke bedre med årene, min eks er nesten 50 år , og jeg er glad jeg KUN ser den patetiske personen han er, ingen følelser igjen, er helt flat i forhold til nå. For all del, gå ikke tilbake selv om fristelsen blir stor , beste rådet jeg kan gi deg. Kutt kontakt, avvis kontant eventuelt.

Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver.. Alt jeg gjorde var feil,jeg fikk kjeft for ting her og der, han gikk rett i offer rolle med engang det var noe, kritiserte alt jeg gjorde og nå til slutt så var det så forferdelig for meg at jeg klarte å se at dette er jo ikke normalt.

Dette kan jeg ikke finne meg i,jeg kan ikke ha det sånn.. Jeg var redd for å sitte ned om jeg var hjemme før han og følte jeg måtte opp å gjøre ting så jeg ikke fikk kommentarer på at jeg var lat eller hadde "sittet der hele dagen"....

Vi har vært av og på mange år, men det er først nå jeg skjønner hva dette går i...hvorfor jeg har gått tilbake,så mange ganger og hvorfor jeg føler meg så avhengig av han. Hvorfor jeg føler meg svak,ubetydelig og udugelig i hans øyne...

Jeg fatter ikke at jeg har vært så dum..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fant det ut etter tre måneder heldigvis. Var allerede i et traumebånd, men klarte å kutte. Han ringte meg opp dagen etter jeg hadde blokka på et nytt nummer og la på. Lærte på r/narcissm at det visst er et slags power play? Blokka det nummeret og. 

Er kommet dit hvor jeg synes synd på han. Han får jo aldri oppleve ekte kjærlighet og kan aldri være seg selv. 

Terapi hjelper mye. Anbefaler det! 

Har tenkt på terapi... Men det er så dyrt.. :(

Traume bånd er det ingen tvil om at jeg har... Det er bare så synd jeg ikke kan gå i null kontakt med han,da vi har barn sammen... Dessverre..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tenkt på terapi... Men det er så dyrt.. :(

Traume bånd er det ingen tvil om at jeg har... Det er bare så synd jeg ikke kan gå i null kontakt med han,da vi har barn sammen... Dessverre..

Det finnes privat med avtale! Det er litt ventetid, men verdt det! Da betaler du bare opp til frikort. Rundt 360 kr per time. Viktig å bearbeide slik ordentlig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes privat med avtale! Det er litt ventetid, men verdt det! Da betaler du bare opp til frikort. Rundt 360 kr per time. Viktig å bearbeide slik ordentlig! 

Ja jeg har virkelig lyst, men har på ingen måte råd til det :(

Hvordan går man frem om man ønsker å gå i terapi for dette..? Ringer man fastlege..? Regner med man må bli henvist om man ønsker å få det dekket..? Hva mener du med privat med avtale..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har virkelig lyst, men har på ingen måte råd til det :(

Hvordan går man frem om man ønsker å gå i terapi for dette..? Ringer man fastlege..? Regner med man må bli henvist om man ønsker å få det dekket..? Hva mener du med privat med avtale..?

Privat psykolog som har avtale med staten. De er private, men tar inn offentlige pasienter. 

Ja, første instans er fastlegen. Du må være brutalt ærlig om hvordan du har det og at du trenger hjelp. 

Skrevet

Jepp, har vokst opp med en. Min bror fyller alle krav til narsissisme. Og vokse opp med en som skal ta all plass og bestemme hele tiden er ikke lett, og dette med at de skal være offer kjenner jeg akk så godt igjen. Er ikke meg det er noe galt med, det er alle andre. Værste er at vår mor bare lot det skure og gå selv om hun visste veldig godt hvordan han holdt på og hva det gjorde med meg.  

Går til psykolog i dag, endel pga barndommen. 

Anonymkode: b6123...061

• Liker 4
Skrevet

Privat psykolog som har avtale med staten. De er private, men tar inn offentlige pasienter. 

Ja, første instans er fastlegen. Du må være brutalt ærlig om hvordan du har det og at du trenger hjelp. 

Ja.. jeg bare er så redd.. jeg tror ikke på at jeg blir trodd... :( 

Skrevet

Jepp, har vokst opp med en. Min bror fyller alle krav til narsissisme. Og vokse opp med en som skal ta all plass og bestemme hele tiden er ikke lett, og dette med at de skal være offer kjenner jeg akk så godt igjen. Er ikke meg det er noe galt med, det er alle andre. Værste er at vår mor bare lot det skure og gå selv om hun visste veldig godt hvordan han holdt på og hva det gjorde med meg.  

Går til psykolog i dag, endel pga barndommen. 

Anonymkode: b6123...061

Huff det kan ikke være lett!

Også når man er barn,man er jo så utrolig avhengig av å føle kjærlighet fra foreldrene..også kommer det en og suger til seg alt.. :(

Skrevet

Mamma var sammen med en skikkelig narsissist. På grensen til å være sosiopat.

Her er det jeg husker av han: 

- Han hadde ekstremt høye tanker om seg selv. Til tross for at han ikke klarte å holde en eneste jobb, ikke klarte å fullføre noen utdanning, og generelt feilet på de fleste deler av livet - så var han i sine øyne et geni, og alle rundt han var tullinger. 

- Alt måtte planlegges rundt han, og han måtte prioriteres, uansett hva det var. 

- Han eksploderte i sinne, dersom han ikke fikk være hovedpunktet i noe.

- Han var notorisk utro, og følte seg som et offer når han ble tatt. Det var selvfølgelig min mors skyld, at hun hadde drevet han til å være utro. Hun burde skammet seg. 

- Han drev på med fysisk og psykisk mishandling av henne. 

- Han hadde null impulskontroll. Ville han ta seg en fest, så gjorde han det. Samme med gambling. 

- Alt vondt som skjedde i livet hans, var pga. andre, og spesielt folk rundt han. Han hadde null selvinnsikt. 

- Han var en lystløgner, alt han fortalte var gjort på en måte som fikk han til å se bra ut.

- Han levde som en parasitt. 

- Han var veldig karismatisk og sjarmerende rundt folk som ikke kjente han. Så fort han hadde fått slått røtter, så tok han av seg denne masken.  

Anonymkode: 7da32...96b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja.. jeg bare er så redd.. jeg tror ikke på at jeg blir trodd... :( 

Jeg vet akkurat hvordan det er! Har du en flink lege? Det du har opplevd er reellt! Og du fortjener hjelp ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet akkurat hvordan det er! Har du en flink lege? Det du har opplevd er reellt! Og du fortjener hjelp ❤️

Jeg kjenner henne ikke så godt,fikk ny fastlege for ett par år siden så har ikke lært henne å kjenne helt enda.. Jeg fikk sykemelding uten problem for litt siden da bruddet skjedde.. Så jeg liker jo å tro at hun er grei. og har jo bare et godt inntrykk av henne sånn utenom.

Skrevet

Jeg har vært i forhold med en i 18 år og er i gang med å bryte ut. Har 2 barn med vedkommende og går nå i terapi for å finne meg selv igjen. Min terapeut er krystallklar på at mannen har narsissistiske trekk og har manipulert og utnyttet meg i årevis. Utveksler gjerne kontaktinfo om du trenger en å snakke med om dette. Det er BLYTUNGT rett og slett ❤️

Anonymkode: 6d911...6ee

• Liker 3
Skrevet

Ja, det har jeg. 

Han er en grusom mann som har ødelagt og fortsetter å ødelegge mange kvinner. Har heldigvis møtt verdens fineste mann nå, det er helt utrolig hvor mye glede det er i å være sammen med et normalt menneske sammenlignet med det giftige og dramatiske helvetet disse slangene lager. 

Anonymkode: 646d5...fff

• Liker 4
Skrevet

Det som er bra med en narsissist er at de ender opp HELT alene. Den dagen de dør så er det familien som møter opp i begravelsen, alle andre har de brutt alle broer til. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det har jeg. 

Han er en grusom mann som har ødelagt og fortsetter å ødelegge mange kvinner. Har heldigvis møtt verdens fineste mann nå, det er helt utrolig hvor mye glede det er i å være sammen med et normalt menneske sammenlignet med det giftige og dramatiske helvetet disse slangene lager. 

Samme med han jeg har vært borti. Er så vondt når de finner seg et nytt intetanende offer. Skulle ønske jeg kunne gjort noe, men man får bare reddet seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært i forhold med en i 18 år og er i gang med å bryte ut. Har 2 barn med vedkommende og går nå i terapi for å finne meg selv igjen. Min terapeut er krystallklar på at mannen har narsissistiske trekk og har manipulert og utnyttet meg i årevis. Utveksler gjerne kontaktinfo om du trenger en å snakke med om dette. Det er BLYTUNGT rett og slett ❤️

Anonymkode: 6d911...6ee

Tusen takk for det! Jeg tar det gjerne på ordet ang det.. Det er helt sant,dette er blytungt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...