Gå til innhold

Tror du at omikron er veien ut av pandemien?

Banankaka04

Anbefalte innlegg

Example skrev (6 timer siden):

Dette har vært et enormt nederlag for New Public Management. Det er det ingen tvil om.

Yes. Endelig noen som sier det høyt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukjentkjendis skrev (56 minutter siden):

Jeg forventer flere nye varianter, fordi verden har mer antall smittede enn noensinne før. Nesten 3 millioner per døgn. Offisielle tallene har alltid vært under 1 million per døgn, men siden 12/2021, smittetallene bare eksploderte. Statistisk sett, det kan være mye mer sannsynlig at korona muterer igjen. 

Tenk hva skjer om en zombi-variant liknende som Svartedauden har vært dykker opp? Ingen snakker om dette, myndighetene vil jo ikke skape panikk...men kanskje kan det være lurt å kjøpe dopapir, pasta og hermetikkbokser igjen? 

Vi som har hodene noenlunde riktig skrudd på har hele tiden sagt at virus nesten uten unntak muterer til å bli svakere. 

Og gjett hva, det var det som skjedde. 

Du kan like godt være redd for hva som skjer om en komet treffer jorden. Det er sannsynligvis større sjanse for at det skjer. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for å bli innlagt grunnet omicron har vist seg å være 2 promille. I tillegg havner svært få innlagte på intensiven. Begrunnelsen for strengere tiltak før jul var å finne ut mer om viruset. Nå kan jeg ikke skjønne annet enn at det snart må innkalles til en pressekonferanse der resterende tiltak skrotes. Milliardene til testing av friske mennesker kan isteden sprøytes inn i helsevesenet. Så er det alltids noen vaner vi gjerne kan ta med oss videre, som bedre hygiene, økt bruk av hjemmekontor (men på frivillig basis, ikke påbudt), ikke leke helt og sitte i det åpne kontorlandskapet med influensasymptomer mv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med intelligensen på de som har hatt korona , går den ned fortsatt? De sa den gikk ned med 7 poeng. Er dette pr. gang? 

Mister de vaksinerte like mye iq?

Er litt bekymret nå merker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil spre immunitet fort i befolkningen. X-faktoren er mutasjonsraten.

Det er faktisk noe bra som kan komme ut av krisen på sikt, og det er at den avslører store svakheter i det globale helsesssystemet. Den viser også hvordan verden blir avhengige av livsviktige produkter med høy kostnad. For noen år siden var det en amerikansk forretningsmann som kjøpte opp en patent på en viktig medisin, og satte prisen skyhøyt. Han ble et hatobjekt. Nå er han glemt, ser det ut til? 

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Michaelhe skrev (38 minutter siden):

Den vil spre immunitet fort i befolkningen. X-faktoren er mutasjonsraten.

Det er faktisk noe bra som kan komme ut av krisen på sikt, og det er at den avslører store svakheter i det globale helsesssystemet. Den viser også hvordan verden blir avhengige av livsviktige produkter med høy kostnad. For noen år siden var det en amerikansk forretningsmann som kjøpte opp en patent på en viktig medisin, og satte prisen skyhøyt. Han ble et hatobjekt. Nå er han glemt, ser det ut til? 

Men jeg reagerer på alle strategier land gjør og ikke minst regler. Det er jo ikke samme strategi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (Akkurat nå):

Men jeg reagerer på alle strategier land gjør og ikke minst regler. Det er jo ikke samme strategi. 

Problemet er tilgangen på medsiner. Den er ujevnt fordelt, produksjonskapasiteten for lav og en håndfull firma melker dette for alt det er verdt. La oss si at FN, i stuasjoner hvor det var en global helsekrise, kjøpte opp patenter og la dem ut på en portal. Der kunne hvilket land som helst, inkludert Iran og Nord Korea, hente det de trengte for å beskytte egen befolkning. Problem løst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det. Nå skal omikron skylle over hele verden, så det er sannsynlig at vi får en ny variant som vi ikke har immunitet mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...