Gå til innhold

Noen her med voksne sønner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet her og lest diskusjonen om to døtre vs to sønner.

Den største argumentasjonen mot sønner ser ut til å være at de "mister" man når de blir voksne, og at de er bare ikke så flinke til å holde kontakt som døtrene.

Kan noen her med voksne sønner avkrefte eller bekrefte at dette stemmer?

Har selv sett dette mønstret både hos min bror og min mann, og er veldig redd det skal bli sånn med mine to sønner også...

Anonymkode: 21b1a...974

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine sønner er absolutt ikke så flinke til å holde kontakten som mine døtre. For at kontakten skal holdes på et godt nivå, kreves det mer av meg når det kommer til sønnene mine enn til døtrene. Der er kontakten mer likeverdig hvor de tar kontakt omtrent like mye som meg. Ofte er kontakten fra sønn til mor på et praktisk plan hvor det er spørsmål om vanning av blomster og vasking av ulltøy, samt pass av barnebarn, mens døtrene mine har en mer følelsesmessig kontakt hvor de spør hvordan jeg har det og hvordan det går etc.

Mye av dette ligger vel i biologien, og ikke oppdragelse. Men som mor til sønner får man som oftest svigerdøtre, og der kan man legge inn aksjer slik at forholdet blir godt og nært. 🙂 

• Liker 2
Skrevet

Mine 3 voksne brødre har veldig tett kontakt med vår mor. 
eldste er 43, så det endrer seg nok ikke ☺️

Anonymkode: d6229...9c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tre sønner som er voksne. De bor alle i 20 km omkrets til osd. Jeg snakker med alle tre minimum tre ganger i uken, og de er på middag hver uke. De har tett kontakt med far (min mann) og fikser/båter biler sammen. Jeg er nok litt heldig, når jeg hører venninner sier gutta "forsvinner" litt når de blir eldre. Men jeg har også fokusert på å være en god og støttende mor. Vi har gjentatt gang på gang at ingen problemer er så store at vi som familie ikke kan løsf det sammen.

Anonymkode: 1f0ae...66f

• Liker 2
Gjest Mango1234
Skrevet

Jeg syns det virker litt motsatt jeg. Både minn mann og min bror er veldig avhengige av mamman sin. Jeg bruker å si at det er påtide å kutte navlestrengen.

Jeg har ett godt og nært forhold til min svigermor, bare så det er sakt. Likevel syns jeg det er litt strevsomt at min mann alltid må ringe mamman sin for å spørre om råd uansett hva det gjelder. Han betror seg til henne om alt mulig 

Gjest Mango1234
Skrevet
Mango1234 skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det virker litt motsatt jeg. Både minn mann og min bror er veldig avhengige av mamman sin. Jeg bruker å si at det er påtide å kutte navlestrengen.

Jeg har ett godt og nært forhold til min svigermor, bare så det er sakt. Likevel syns jeg det er litt strevsomt at min mann alltid må ringe mamman sin for å spørre om råd uansett hva det gjelder. Han betror seg til henne om alt mulig 

Denne ble postet før jeg var ferdig. Skulle stå at han også helst vil på ferie med sine foreldre (og oss kjernefamilien) og er på vesøk flere ganger i uken.

Gjest rabrabara
Skrevet

Mine to brødre har mye mindre kontakt med mamma enn jeg har. Min mor vær nærmere sin mor enn pappa til sin. Har to søskenbarn og jenta er myyyye tettere sin mor enn sønnen er. Min samboer har knapt kontakt med sine foreldre. 

Skrevet

Jeg har to voksne sønner, og har et veldig nært og godt forhold til begge. Vi snakker i tlf/møtes flere ganger i uka, det er meg de kommer til om det er noe, vi finner på ting sammen, og drar på ferie sammen i blant. Eldste er gift og har barn, og bor 10 minutter unna meg, og vi sees flere ganger i uka. Min svigerdatter har ikke kontakt med sin side av familien, så det er meg som er deres nettverk, barnevakt, og støtte i hverdagen. Yngste er single, bor en drøy halvtime unna, og vi snakkes i telefonen flere ganger i uka, møtes når vi har lyst. Da går vi ut og spiser, går på konsert, shopping, eller bare skravler over en kaffe/øl. Jeg har vært alene med dem siden de var ganske små, så kanskje det er derfor vi er såpass nære. Det har liksom alltid vært oss, uansett. 

Anonymkode: bbb72...c8c

• Liker 3
Skrevet

Det stemmer ikke, iallfall ikke alltid. Jeg har god kontakt med min voksne sønn. Kan snakke med ham om det meste. 

Anonymkode: f3e63...d4a

• Liker 2
Skrevet

Har to døtre og to sønner mellom 20 og 30 år, og har like god kontakt med alle fire. Om vi ikke snakkes daglig, så snapper vi iallefall daglig. Og det er ikke sånn at jeg trenger ta kontakt, for å si det sånn. 

Anonymkode: 3c42c...e97

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre sønner, og må si at jeg ikke ser med gru på det hvis de blir så selvstendige at de ikke trenger meg i ett sett. Ser litt frem til det, faktisk.

Håper jo selvsagt at vi fortsetter å ha et godt og nært forhold, for det har vi.

Anonymkode: 81ba9...1f9

Skrevet

Det er nok helt forskjellig. Men som oftest dessverre er det døtre som har mest kontakt med foreldre.  Selv har jeg 3 gutter. Så håper på minst en god svigerdatter😅

Anonymkode: 4251f...468

• Liker 1
Skrevet

Min sønn har god kontakt med søster.

Vi (sønn og jeg) har mer kontakt enn med datter 

Anonymkode: c8c9e...10d

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min bror har like ofte og nær kontakt med vår mor. Vi har begge samboere med barn og det ringes, snappes, besøkes like ofte og broren min tar like ofte kontakt som jeg gjør. Vi er 30 + 

Samboer har 1 bror og 1 søster. Søster har vel kanskje et nærmere forhold til en viss grad ved at hun kan ringe å snakke med henne 1 time+ flere ganger i uken + sms osv. Men hun er 30, uten samboer og barn. Min samboer ringer ikke på samme måte, men snapper, sender sms og vi møtes som regel ukentlig pga barnebarn og ting rundt det. Så vil absolutt si de er nære, men på en litt annen måte kanskje. Samme gjelder bror

Anonymkode: bef1b...272

Skrevet

Jeg tror det er svært individavhengig. Er vel mest vanlig at døtre er flinkest til å holde kontakt, men det betyr ikke at løpet er kjørt fordi man har en sønn. 

Jeg har ikke barn, men jeg har en samboer (mann) som har kontakt med sine foreldre minst et par ganger i uken. Jeg (kvinne) snakker kanskje med mine foreldre en gang i måneden. 

Vi spiser middag hos hans foreldre flere ganger i måneden og drar på shopping, tur, besøk ofte. Vi bruker mye mer tid med hans foreldre enn med mine. det handler om at både jeg og samboer føler vi har mye mer til felles med hans foreldre enn med mine. Pluss at hans foreldre er mye mer interessert i våre liv enn det mine foreldre er. Rett og slett.

Anonymkode: 1f67d...a22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den største argumentasjonen mot sønner ser ut til å være at de "mister" man når de blir voksne, og at de er bare ikke så flinke til å holde kontakt som døtrene.

Har selv sett dette mønstret både hos min bror og min mann, og er veldig redd det skal bli sånn med mine to sønner også...

Nei, ingen her med det. Eller jo, kanskje 🤯🤦‍♀️

Anonymkode: d8d6c...eac

Skrevet

Jeg synes det virker motsatt😅

Min bror ringer mamma for alt mulig, alt fra syke barn, motorhavari, jobben, og når store beslutninger skal taes😂 han er nærmere 40😂 

Mannen min løper også til mammaen sin når verden går han imot😂 eller når han er sulten, trenger ett råd osv😂 han er 45😂

Jeg synes begge deler er kjempefint, jeg håper sønnen min også kommer til meg når han blir voksen og kanskje trenger råd❤️ 

Anonymkode: c03d7...49d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ta slike tråder med en stor klype salt. De inneholder alltid en masse grove generaliseringer.

Anonymkode: 802e4...6b1

Skrevet

Har 2 voksne sønner. Ene bor her, den andre lengre unna. Har kontakt hver uke, txt, bilder osv. Vi treffes minst hver andre helg.  De er jo opptatt på jobb, barn, fritid o.l.

Synes mine er er flinke til å kontakte meg og at det ikke er kun mamma som må mase

Skrevet

Har to sønner og en datter. Sønnene tar faktisk oftere kontakt enn datteren, men har god kontakt med alle tre.

Anonymkode: 136d0...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...