AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Jeg ble tatt i butikknaskeri sammen med en venninne da jeg var i tenårene. En av de dummeste ting jeg noensinne har gjort, og jeg har angret masse i ettertid! Måtte betale en bot, og så gikk livet videre. Hadde ellers en normal ungdomstid og skikket meg bra. Det er nå 27 år siden denne hendelsen. Lever i dag et vanlig liv med mann,barn og jobb. De siste årene har jeg nesten glemt hele greia, men nå har jeg og min mann blitt invitert i et bryllup i USA. Jeg vil veldig gjerne dra, men er nå veldig redd jeg skal bli avvist på flyplassen om de finner ut at jeg har «noe» på rullebladet. I følge en eks-kjæreste som var politi ville dette bli borte fra vandelsattesten min etter noen år. Men slik jeg forstår det vil det fortsatt stå på en uttømmende vandelsattest og det er den jeg er redd for at de vil undersøke nærmere. Har hørt at ingen vet helt sikkert hvilke tilganger myndighetene i USA har på utenlandske borgere. Dette virker kanskje litt paranoid, men jeg har ikke fortalt mannen min om naske-episoden fra ungdomstiden. Vi skal besøke hans familie i USA og det ville vært fryktelig pinlig om jeg ble stoppet og returnert med fly hjem igjen... Noen som vet hvor strenge de er på dette? Kan jeg virkelig bli sendt hjem om dette oppdages eller straffes på annen måte? Anonymkode: 0f0bc...875
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Sjekk amerikanske ambassadens nettsider. Og si det til mannen din, ingen andre enn deg vil bry seg Anonymkode: edd4e...fe0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 De har ikke innsyn i dette. Bare ikke opplys det. Anonymkode: acd26...631 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 En kompis av meg fikk ikke visum til å ta deler av doktorgraden i New York fordi politiet hadde tatt ham i å røyke hasj sånn 7 år tidligere. Han fikk avslag på visum og beskjed om at det måtte gå 10 år etter hendelsen før han kunne reise inn til USA igjen. Anonymkode: 462cc...77e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Da vi dro til USA for noen år siden var det bare spørsmål om man var dømt for noe relatert til dop, vold eller terror. Er dette annerledes nå? Anonymkode: c2555...b02
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Det er bare til å søke om Esta, så ser du hva det blir spurt om. Anonymkode: 52da1...59b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Da vi dro til USA for noen år siden var det bare spørsmål om man var dømt for noe relatert til dop, vold eller terror. Er dette annerledes nå? Anonymkode: c2555...b02 Nei, sånn var det sist jeg var i USA også, men vet om flere med dop på rullebladet som har vært i USA. Alle bare lyver, da politiet i USA ikke har innsyn i sånt. De eneste jeg har hørt om som har fått problemer, er de som vil søke jobb eller studier i USA og dermed må undersøkes nærmere eller som de var ærlige fra første stund. Anonymkode: 80944...caf
Kjetil E Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En kompis av meg fikk ikke visum til å ta deler av doktorgraden i New York fordi politiet hadde tatt ham i å røyke hasj sånn 7 år tidligere. Han fikk avslag på visum og beskjed om at det måtte gå 10 år etter hendelsen før han kunne reise inn til USA igjen. Anonymkode: 462cc...77e Når en skal søke studievisum så vil nok amerikanske myndigheter kunne kreve vandelsatest. Man kan selvsagt nekte å gi dem det, men det vil nok da og medføre at man ikke får slikt visum.
Rhodiola Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Ryddet for oppfordringer til lovbrudd og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå