Gå til innhold

Trenger tips og råd fra de som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå i ei sak med barnevernet. Saken er ved veis ende, og skal avsluttes snart. 
de har innhentet opplysninger fra skole og helsesøster. 
skolen beskriver barnet vårt som en kjekk gutt, og svarer nei på alle spm som er relatert til vold. skolen skriver også at vi foreldre er tett på og følger han godt opp og har god innsikt og forståelse for det som er problemet. 
Helsesøster omtaler barnet vårt som fysisk voldelig, og at vi foreldre ikke har forståelse over situasjonen. 
Barnevernet skjønner oss veldig godt. 
gutten vår går i samtaler med helsesøster, vi kjenner nå at vi ikke ønsker denne relasjonen da de er helt på bærtur, ikke hjelper samtalene heller. Vi skal nå starte opp på bup og få skikkelig hjelp av de som kan. 

har prøvd ringe helsesøster, men hun svarer ikke. Vil spørre henne hva hun mener med voldelig? Han har aldri vært i en slosskamp og er en rolig og forsiktig gutt. Vil også spørre henne om hva det er vi foreldre ikke forstår ang situtuasjoen som hun beskriver. 

er dette lurt eller bør jeg la det ligge? 

Anonymkode: 83610...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo få en begrunnelse.

Men vær åpen for at gutten er en helt annen på skolen enn hjemme.

Noen er engler hjemme og demoner ute.

Anonymkode: 21013...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo få en begrunnelse.

Men vær åpen for at gutten er en helt annen på skolen enn hjemme.

Noen er engler hjemme og demoner ute.

Anonymkode: 21013...958

Han får melding hjem om han sender et papirfly, hadde han vært voldelig hadde vi nok fått visst det. Skolen beskriver han som ikke voldelig. Helsesøster har aldri sett han sammen med andre barn. Kun i samtaler på et rom. 

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg trappet opp på kontoret hennes og krevd en forklaring. 

Hun kan ikke bare si at barnet er voldelig uten en forklaring eller hendelser å henvise til.

Anonymkode: ce788...c94

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da hadde jeg trappet opp på kontoret hennes og krevd en forklaring. 

Hun kan ikke bare si at barnet er voldelig uten en forklaring eller hendelser å henvise til.

Anonymkode: ce788...c94

Hun skriver mye: opplever.. 

opplever han som voldelig. 
han har aldri slått eller dyttet noen som jeg vet. Han sier selv han ikke har gjort det, og skolen sier han ikke er vært involvert i noe form for vold. 
Tenker at når en skriver en rapport til barnevernet kan en ikke skrive alvorlige ting som ikke stemmer overhodet. 
hun skriver også at vi ikke forstår situasjonen. Jeg har hatt tett dialog med henne, og har aldri fått inntrykk av at hun føler vi ikke forstår. Hun har heller aldri sagt det til oss. 
ønsker ikke å ha et samarbeid med folk som opptrer på en slik måte. 

Skrevet

Kan være at gutten er seg selv med helsesøster og det er derfor hun ser en side dere ikke ser? Husk at foreldre vanligvis er blinde for barnas oppførsel, så her kan du ikke akkurat si deg helt objektiv.

Anonymkode: e29e8...270

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er nå i ei sak med barnevernet. Saken er ved veis ende, og skal avsluttes snart. 
de har innhentet opplysninger fra skole og helsesøster. 
skolen beskriver barnet vårt som en kjekk gutt, og svarer nei på alle spm som er relatert til vold. skolen skriver også at vi foreldre er tett på og følger han godt opp og har god innsikt og forståelse for det som er problemet. 
Helsesøster omtaler barnet vårt som fysisk voldelig, og at vi foreldre ikke har forståelse over situasjonen. 
Barnevernet skjønner oss veldig godt. 
gutten vår går i samtaler med helsesøster, vi kjenner nå at vi ikke ønsker denne relasjonen da de er helt på bærtur, ikke hjelper samtalene heller. Vi skal nå starte opp på bup og få skikkelig hjelp av de som kan. 

har prøvd ringe helsesøster, men hun svarer ikke. Vil spørre henne hva hun mener med voldelig? Han har aldri vært i en slosskamp og er en rolig og forsiktig gutt. Vil også spørre henne om hva det er vi foreldre ikke forstår ang situtuasjoen som hun beskriver. 

er dette lurt eller bør jeg la det ligge? 

Skader jo ikke, evt se om noen andre, feks bup, kan hente inn denne informasjonen(/påstandene) for dere

Skrevet

Det er helt innafor å be om utdypning av hva hun egentlig mener.

Men gi det litt tid. Du er åpenbart veldig provosert av det hun skriver. Det kan det hende det er god grunn til, men det er ikke sikkert. Gi deg noen dager på å lande det litt, ta kontakt med helsesøster og avtal en samtale, gå inn i samtalen med holdningen "jeg som mor vil gjerne vite mer om dette." 

Det er helt OK å kutte ut samtalene barnet har med henne, men jeg ville ventet med det til du har snakket direkte med helsesøster og forsøkt å forstå hva som gjør at hun formulerer seg som hun gjør. 

Anonymkode: 03236...eac

Skrevet

Det er helt innafor å be om utdypning av hva hun egentlig mener.

Men gi det litt tid. Du er åpenbart veldig provosert av det hun skriver. Det kan det hende det er god grunn til, men det er ikke sikkert. Gi deg noen dager på å lande det litt, ta kontakt med helsesøster og avtal en samtale, gå inn i samtalen med holdningen "jeg som mor vil gjerne vite mer om dette." 

Det er helt OK å kutte ut samtalene barnet har med henne, men jeg ville ventet med det til du har snakket direkte med helsesøster og forsøkt å forstå hva som gjør at hun formulerer seg som hun gjør. 

Anonymkode: 03236...eac

Jeg kommer til å stille spørsmål og være undrende. Skal vi ha et godt samarbeid er vi avhengig av åpenhet og ærlighet. 

Skrevet

Kan være at gutten er seg selv med helsesøster og det er derfor hun ser en side dere ikke ser? Husk at foreldre vanligvis er blinde for barnas oppførsel, så her kan du ikke akkurat si deg helt objektiv.

Anonymkode: e29e8...270

Vi er ikke blinde for våre barns oppførsel. Han har aldri slått andre, ikke på barneskolen eller. Nå er gutten 15 år. Stille og rolig. Har kjekke venner osv. Gutten selv ble sjokkert og såret over det helsesøster har skrevet, og vil ikke snakke med henne igjen. 
Helsesøster gjør dette til ei stor sak og vil ha innsyn i alt. Barnevern, bup osv. dette har vi sagt nei til, og da samarbeider vi ikke slik hun ønsker. Hun er ung (20 årene). Hun forstår ikke sin rolle. Hun skal snakke med vårt barn om hvordan han har det, og bup skal gjøre jobben. Hun er bare en støtte person. 
de opplysningene hun ønsker er irrelevant, og har ingenting med henne å gjøre. 
i hennes øyne så forstår ikke vi situasjonen - jeg tror det er derfor hun skrev dette. 
Vi informerer henne om det hun trenger å vite, og resten trenger ikke hun å tenke på. 
jo mer hun får vite, jo større blir saken og til mer belastende blir dette for barnet vårt 

Skrevet

Hva er innholdet i bekymringsmeldingen og hvem kom den fra?

Skrevet
Ulven skrev (2 timer siden):

Hva er innholdet i bekymringsmeldingen og hvem kom den fra?

Det er irrelevant. Det er en «ikke sak» 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er irrelevant. Det er en «ikke sak» 

Det er jo ikke irrelevant hvis det er helsesøster som har meldt. Da kan man mistenke at hun holder på sin versjon for ikke å tape ansikt.

• Liker 1
Skrevet
Ulven skrev (29 minutter siden):

Det er jo ikke irrelevant hvis det er helsesøster som har meldt. Da kan man mistenke at hun holder på sin versjon for ikke å tape ansikt.

Ikke hun som har meldt. 
men hun er helt på bærtur. Tar ting ut av kontekst og skriver ting som ikke stemmer. Konklusjonen er jo at sønnen vår ikke vil snakke med henne mer. Vi har vært ærlig med han om hva hun har skrevet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...