Gå til innhold

Hvordan ser den perfekte ørret middagen ut for deg?​ 🙂 ​Beskriv tilbehøret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem tilbehør liker du best å ha til ørret middagen din? Eller merker du ingen forskjell? Jeg har funnet ut at jeg liker min egen bedre enn broren min sin. Jeg liker mye pepper på ørret filetene, synes det smaker bedre da. 💖

Her er det kort fortalt: Ørret, salt, pepper, fiskekrydder på filetene og gurkemeie krydder på potetene, og grønnsaker 🥰

Anonymkode: dd916...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne ha ørret med fiskekrydder. Steker den og koker panna ut med creme fraiche. Til dette har jeg mandelpoteter og agurksalat.

• Liker 2
Skrevet

Ørret kan jo serveres på utallige måter. Kokt (dvs. dampet) ørret med agurksalat, rømme med revet pepperrot og kokte poteter er godt. Stekt ørretfilet med skrapet skinn, Sandefjordsmør, poteter, agurksalat og grønnsaker. Helstekt (bakt i ovnen) ørret med skalldyrsaus,  ørret surret i rømmesaus. Ørret marinert i sennep, honning og soyasaus, ovnsbakt eller pannestekt, servert med ris og "knust agurksalat". (asiatisk) The world is your oyster. 

Anonymkode: da67f...8ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ørret kan jo serveres på utallige måter. Kokt (dvs. dampet) ørret med agurksalat, rømme med revet pepperrot og kokte poteter er godt. Stekt ørretfilet med skrapet skinn, Sandefjordsmør, poteter, agurksalat og grønnsaker. Helstekt (bakt i ovnen) ørret med skalldyrsaus,  ørret surret i rømmesaus. Ørret marinert i sennep, honning og soyasaus, ovnsbakt eller pannestekt, servert med ris og "knust agurksalat". (asiatisk) The world is your oyster. 

Anonymkode: da67f...8ad

Sååå godt! 

Jeg synes også at en god puré av f.eks. broccoli og potet er godt. Eller puré av blomkål og potet. Litt salsa verde på filetene. 

Anonymkode: d5653...d0b

Skrevet

Min favoritt er helstekt i ovn, fylt med sitronskive, vårløk og pepper. Alternativt fileter dekket med pepper, sitronskive og vårløk, stekt i ovn.

Servert med agurksalat, nypoteter og rømme.

Anonymkode: e5992...4f4

Skrevet

Hva er fiskekrydder? Og knust agurksalat?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...