AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Ser på skiskyting sammen nå. Er staffet. Han kritiserer alle. Går for sakte, prøver ikke alt de kan, skyter dårlig. Sånn er det bestandig vi ser på sport. Flere som har sånne mannfolk? 🙈 Anonymkode: bc8fc...648 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Ikke helt, men er det håndballkamp, ja så taper "vi" HELT sikkert hvis Norge ligger under. Det er faktisk så garantert at det bare er å slå av TV'n. Hva med litt optimisme? Jeg tror jeg hater sport på TV, men det jeg egentlig ikke liker er negative mannfolk. Anonymkode: 1eeea...c24 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Du for å spørre han om han tror at han hadde gjort det så mye bedre selv 😉 Anonymkode: 3e862...003 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du for å spørre han om han tror at han hadde gjort det så mye bedre selv 😉 Anonymkode: 3e862...003 Da svarer han ja🤣🤣 Men pga artrose i knærne klarer han ikke å gå 100 meter en gang 🙈 Anonymkode: bc8fc...648 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har dessverre ett familie-medlem som holder på sånn. Hvis vi for eksempel ser på en dokumentar angående ett fly-krasj. Så bruker hun hele tiden på å klage og sutre over hvor "udugelige" pilotene viss nok var. Selv om det var noe helt feil med flyet, og det var alt for dårlig vær til å fly. Dette var en person som ikke en gang klarte å fly en liten drone, uten å krasje inn i vegger, trær eller krasje-lande fullstendig sånn at hele greia blir veldig skadd. Men likevel hyller hun seg selv, hvor fantastisk hun ville ha blitt som pilot, og at hun garantert ville ha gjort en LAAAANGT bedre jobb som pilot på ett ordentlig fly eller helikopter. Samme hvis hun for eksempel skal lage middag til seg selv, så er det bare noen få biter med grønnsaker (og kanskje en halv potet) igjen etterpå. Så skryter hun uhemmet av seg selv. Hun skal liksom være verdens meste fantastiske super-kokk, og resten av familien burde være evig takknemlige, og hylle henne som verdens største martyr, fordi hun liksom har "lagd middag til HELE familien" samtidig som hun egentlig bare lagde middag til seg selv hele tiden. Sånne mennesker er bare verdens største selv-skryter. Eventuelt en fullstendig hjerne-skadet person, hvis hun helt seriøst innbiller seg at hun virkelig er så "fantastisk" som hun påstår. Anonymkode: 213bb...89e
Antiviruset Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 15.12): Ser på skiskyting sammen nå. Er staffet. Han kritiserer alle. Går for sakte, prøver ikke alt de kan, skyter dårlig. Sånn er det bestandig vi ser på sport. Flere som har sånne mannfolk? 🙈 Anonymkode: bc8fc...648 Dette er da et kjent fenomen både fra kvinner og menn uansett hva sport de ser pp. Mange er "medgangsupportere" også jeg Lett å kritisere når det går dårlig, og være høyt oppe når det går bra. Det verste er faktisk mennesker som hele tiden kjører " det er bare sport" er det så nøye da Dette er personer som ikke er interessert og har null ambisjoner på noe som helst. "Det viktigste er å delta og ikke å vinne" holdningen er vel noe av det minst sjarmerende som finnes. La han kommentere akkurat det han vil, og slutte å henge seg opp i slikt. Jeg kan gjøre det samme, men da er det ofte i fotball som jeg kan rimelig mye om. Da ofte på enkeltspillere som går igjen, dårlig innsats og hodeløse avgjørelser. Mest irritert på trener da som lar de få holde på Idrett er følelser både gode og dårlige, det er jo dette som gjør idrett så fascinerende og gøy å se på. Engasjement er bare så herlig! Og jeg kan gå ut på byen en lørdagskveld, se en god fotballkamp der halve underholdningen er å se på supporterne sine opp og nedturer under kampen, og kommentarene som hagler
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 «Verdensmestere» finnes det dessverre mange av; flest menn, men også noen kvinner. Dette er folk som uttaler seg skråsikkert om alt fra atomfysikk og medisin til fundamenteringen under det nye rådhuset. Kunst, samfunnsøkonomi, modallogikk, filetering av ørret, snekring av terasse, hundeoppdragelse … det ikke et emne eller spørsmål de ikke kan belære oss andre om. Litt slitsomt i lengden, men litt morsomt også. Det hender at jeg ikke klarer å dy meg for å kaste litt vann på mølla når jeg er i et selskap med en sånn fyr, og da er jo veien til sosial utdritning ganske kort. Men de skjønner det som regel ikke selv. Anonymkode: 297a7...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Er vel slik de fleste menn er, tror de vet alt. Anonymkode: 569df...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 ja. han kritserte alle hele tiden. er gått fra han. alle menn er ikke slik Anonymkode: 1b952...cea
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er vel slik de fleste menn er, tror de vet alt. Anonymkode: 569df...4d0 Ikke vår feil at dere kvinner ikke skjønner noe. 🤷 Anonymkode: 7089c...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke vår feil at dere kvinner ikke skjønner noe. 🤷 Anonymkode: 7089c...4c5 Er ikke kvinne. Anonymkode: 569df...4d0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Absolutt, samboeren min er sånn. Han ser ikke på sport, men absolutt alt annet i hele verden – fra bussjåfører og kollegaer til hotellfrokoster og Lerum-saft – er ubrukelig. Kan kunne selvsagt kjørt bussen raskere, mer behagelig og tryggere enn enhver bussjåfør, og dessuten i henhold til tidstabellen uansett trafikk og føre. På jobb kan han gjøre jobben til samtlige kollegaer i andre avdelinger mye bedre enn de gjør selv. Å se på TV med ham er utmattende fordi jeg både hører det som skjer på skjermen og hans kontinuerlige kommentatorspor om hvor dumme de på TV er og hvordan de heller burde ha gjort det/sagt det/levd livene sine. Det må være deilig å ha så høye tanker om seg selv! Anonymkode: e5519...417
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 On 1/14/2022 at 3:12 PM, AnonymBruker said: Ser på skiskyting sammen nå. Er staffet. Han kritiserer alle. Går for sakte, prøver ikke alt de kan, skyter dårlig. Sånn er det bestandig vi ser på sport. Flere som har sånne mannfolk? 🙈 Anonymkode: bc8fc...648 Det er dumpegrunn og det blir ikke bedre. Man vil ikke at barn skal vokse opp i slik negativitet. Anonymkode: 08422...95a
Gjest Suzanne Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Antiviruset skrev (På 16.1.2022 den 11.20): Dette er da et kjent fenomen både fra kvinner og menn uansett hva sport de ser pp. Mange er "medgangsupportere" også jeg Lett å kritisere når det går dårlig, og være høyt oppe når det går bra. Det verste er faktisk mennesker som hele tiden kjører " det er bare sport" er det så nøye da Dette er personer som ikke er interessert og har null ambisjoner på noe som helst. "Det viktigste er å delta og ikke å vinne" holdningen er vel noe av det minst sjarmerende som finnes. La han kommentere akkurat det han vil, og slutte å henge seg opp i slikt. Jeg kan gjøre det samme, men da er det ofte i fotball som jeg kan rimelig mye om. Da ofte på enkeltspillere som går igjen, dårlig innsats og hodeløse avgjørelser. Mest irritert på trener da som lar de få holde på Idrett er følelser både gode og dårlige, det er jo dette som gjør idrett så fascinerende og gøy å se på. Engasjement er bare så herlig! Og jeg kan gå ut på byen en lørdagskveld, se en god fotballkamp der halve underholdningen er å se på supporterne sine opp og nedturer under kampen, og kommentarene som hagler Enig. Dette er et velkjent fenomen, og gjelder både menn og kvinner. Jeg tror, uten å kunne vise til noen konkret forskning, at mannfolk dominerer ekspert- kommentator rollen. I tillegg tror jeg menn føler at det er enkelte temaer de naturlig kan mer om. Sånn som bil, sport (fotball- facts), strøm, "rørlegging", elektronikk, snekkerarbeid (spes. motorsag) osv. Jeg har også inntrykk av at trening (tunge vekter og muskelgrupper) er innenfor mange menns "ekspertområdet" 😉.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå