Gå til innhold

Jeg har så utrolig dårlig samvittighet for det jeg gjorde med et levende liv nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så ufattelig dårlig samvittighet for at jeg kastet ut en flue som plutselig dukket opp. Den har nok sovet/prøvd å overvintre under et skap eller noe, den irriterte meg og hadde ikke noe fluesmekker å ta den med når den fløy på vinduet og satt seg der. Jeg åpnet da vinduet og blanding av dytte og knipse den ut, det er snø og minusgrader ute, bor på fjellet.

nå tenker jeg på den hele tiden og har så dårlig samvittighet for det jeg gjorde med den, skulle drept den istedenfor å pine den slik den sikkert blir nå. Flua var veldig slapp, såvidt den klarte å fly 2 meter. Jeg gikk ut for å se etter den om den var oppå snøen men så den ikke, nå er jeg på gråten her for at jeg har gitt flua ønødvendig og langvarig smerte 😭

Anonymkode: b8ba4...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, flua finner seg et godt gjemmested til varmen kommer tilbake😊

Anonymkode: f9002...a48

• Liker 1
Skrevet

Oj.. Ja, skjønner jo det ❤️ 

Da vet du bedre neste gang ❤️ samtidig er det fra moralsk perspektiv lov å drepe dyr som er farlige. Det er også lov å fjerne dyr man er redd for selvom de ikke er farlige som feks slanger og edderkopper. Man kan ikke ta hensyn til alle dyr, man må kunne gå på en vei uten å sjekke om man tråkker på en maur feks. 

Ja, her burde du enten drept fluen eller vært mer skånsom, men sånt skjer. ❤️

Anonymkode: 77670...634

Skrevet

Anbefaler deg å ikke se noen filmer fra det som skjer i fjøs, meieri og slakteri i Norge. Da kan man snakke pining da..

Kan også trøste deg med at fluen kanskje har funnet en varm plass i ly eller at det eventuelt sikkert har gått ganske fort. 

Anonymkode: 5f806...e64

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt skjelven her nå, det gikk skikkelig inn på meg, har aldri hatt det slik før. Vet ikke hva jeg tenkte på i det heltestatus heller, jeg er jo en dyrevenn og ønsker ikke noe vondt over noe liv så hvordan kunne jeg være så hjerteløs mot den stakkars flua 😭 jeg skulle heller kastet ut meg selv i snøen uten klær på, jeg hadde fortjent det så ondskapsfull som jeg var, trodde ikke jeg var slik i det heletatt 😭

jeg angrer veldig og skulle så gjerne ønske jeg kunne skru tilbake tiden så jeg ikke hadde gjort det

Skrevet

Slapp av.. har fått slike tanker selv i sommer når jeg tok edderkopper og fluer. Prøver alltid å få dem ut på en måte uten å drepe de, men får det sjeldent til så det ender alltid med at jeg tar de . Synes også egentlig at det er en uting, hvorfor gjør vi alle dette?

Anonymkode: 69517...418

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har så ufattelig dårlig samvittighet for at jeg kastet ut en flue som plutselig dukket opp. Den har nok sovet/prøvd å overvintre under et skap eller noe, den irriterte meg og hadde ikke noe fluesmekker å ta den med når den fløy på vinduet og satt seg der. Jeg åpnet da vinduet og blanding av dytte og knipse den ut, det er snø og minusgrader ute, bor på fjellet.

nå tenker jeg på den hele tiden og har så dårlig samvittighet for det jeg gjorde med den, skulle drept den istedenfor å pine den slik den sikkert blir nå. Flua var veldig slapp, såvidt den klarte å fly 2 meter. Jeg gikk ut for å se etter den om den var oppå snøen men så den ikke, nå er jeg på gråten her for at jeg har gitt flua ønødvendig og langvarig smerte 😭

Du burde bli veganer. 

Anonymkode: 9abd2...363

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du burde bli veganer. 

Anonymkode: 9abd2...363

Jeg er veganer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...