Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deler din bekymring!  Er i uke fem så maaange uker til jeg kan ta tredje dose. Det er liksom blitt den holdningen om at alle kommer til å få det så folk har gitt litt opp med å passe på, og masse smitte på skolene der jeg jobber! Ønsker heller ikke å si noe til sjefen før jeg må. Nå skal vi heller ikke i karantene, kun nær familie. 

Anonymkode: 691a9...7c0

Skrevet

"Alle" jeg kjenner har fått omikron i det siste (har gått i barnehagen blant annet), og for alle har det vært som en mild forkjølelse eller helt symptomfritt. Selv ble jeg mye dårligere av de siste par rundene forkjølelse tidligere i vinter. Prøv å ikke stress! 

Anonymkode: 0b4a5...c04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva med dere som har barn i barnehagen? Skal dere holde barnet hjemme i tiden før termin? Kjedelig å bli smittet rett før fødsel.

Anonymkode: f417e...9ec

Har termin om to uker, barnet er i barnehagen som vanlig. Noe annet er bare egoistisk. 

Anonymkode: 53bcf...871

• Liker 1
Skrevet

Er gravid i uke 24 og er vaksinert med to doser. Er ikke voldsomt bekymret for å få korona nå, vil nok være verre nærmere termin av praktiske årsaker. Men med to doser skal vi være godt beskyttet mot alvorlig sykdom

Anonymkode: 1bd3b...c59

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har termin om to uker, barnet er i barnehagen som vanlig. Noe annet er bare egoistisk. 

Anonymkode: 53bcf...871

Så du mener at barnet lider noen voldsom nød sammen med foreldrene sine i et par uker før termin? Ser for meg at det er ganske kjedelig å føde med korona også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så du mener at barnet lider noen voldsom nød sammen med foreldrene sine i et par uker før termin? Ser for meg at det er ganske kjedelig å føde med korona også.

Enkelte her er vrangforestilt om at barnehagen er bedre enn foreldrene. Foreldrene er bare til for å jobbe og sette mat på bordet og se barnet sitt i 3 timer om dagen, mens barnehagen er best som hovedomsorgs"person". Man er en barnemishandler om man tilbringer tid med barnet sitt istedenfor å sende i barnehagen. :)

Anonymkode: b9ea2...1b1

Skrevet

Fikk det i hus rett før jul, antagligvis delta da det ikke var påvist omikron i regionen på tidspunktet. Mildt forløp hos alle tre, der eneste symptom var manglende lukte- og smakssans hos meg! Samboer var symptomfri, og tulla på 6mnd hadde mild feber (38,2) men var seg selv fullt ut. Alt ser fint ut med baby i magen😊

Anonymkode: 41deb...f82

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enkelte her er vrangforestilt om at barnehagen er bedre enn foreldrene. Foreldrene er bare til for å jobbe og sette mat på bordet og se barnet sitt i 3 timer om dagen, mens barnehagen er best som hovedomsorgs"person". Man er en barnemishandler om man tilbringer tid med barnet sitt istedenfor å sende i barnehagen. :)

Anonymkode: b9ea2...1b1

Ser du ikke at det er forskjell på normal form og det å være høygravid?

Det finnes jo også en mellomting mellom lange barnehagedager og null barnehage. Jeg har termin om fem uker, og kommer ikke til å ta barna ut av barnehagen når jeg går ut i permisjon. De kommer til å ha kortere dager. Jeg er rett og slett ikke i form til å lage gode dager for dem hjemme i mange uker. En dag i blant, ja, men ikke hver dag. Og det trenger jo ikke vare i to uker. Noen av oss går over tida til vi blir satt i gang på dag 10. Da er det nesten fire uker. Tar heller sjansen på å unngå korona når jeg føder. Er mest sannsynlig også trippelvaksinert da, slik at jeg ikke blir veldig syk.

Mine barn har det mye bedre om de får være litt i barnehagen og har kortere dager. Da har jeg det også bedre.

Når jeg ikke er gravid, har de fri når jeg har fri, og vi koser oss sammen. Det går ikke når jeg er høygravid. 

Anonymkode: 9bb09...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...