Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt bildet så 100% vinkelrett som mulig, synes setet sitter veldig oppreist, og tenker nyfødte skal vel helst ligge nede for å ikke bli kvalt? I tillegg er det veldig "ristete", ustødig. Noen andre som har det samme setet som opplever det slik? Det lyser jo grønt alle tre plassene.

IMG_20220112_195250_308.jpg

Anonymkode: a52c4...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke ut som stolen passer i bilen. Hva er helningen på?

Anonymkode: d4f59...2e0

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på det, men det er jo en Toyota Avensis familiebil med Isofix, og et av de mest populære setene.. veldig rart det ikke skulle passe 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke helt sikker på det, men det er jo en Toyota Avensis familiebil med Isofix, og et av de mest populære setene.. veldig rart det ikke skulle passe 😕

Ingenting rart med det. En stol må prøves i bilen, før du kjøper den. Det er viktig at du får 45 grader.

Anonymkode: d4f59...2e0

Skrevet

Var innom Babyshop nå som vi kjøpte det hos og viste setet på parkeringsplassen, personen sa det sto helt korrekt i bilen, men at det kunne se litt rart ut for oss som var vant med Maxicosi siden babyen satt litt rettere i dette..

Skrevet

Besafe Izi Go, tror han er finansminister i Burundi.

Anonymkode: a1d7b...a10

Skrevet

Det står korrekt i bilen, men riktig helning er det ikke. Last ned appen Clinometer hvis du har Android, eller bruk kompassappen hvis du har iPhone. Skal være maks 45, minst 40 grader. Legg mobilens langside i ryggen på stolen, mellom selene når de er i nederste hakk (nyfødt). 

https://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html

Anonymkode: 13355...6fb

Skrevet

Angående ristingen er det normalt, ja. Isofix skal ha litt bevegelse. Men sjekk ved å ta tak nederst i basen, ikke øverst på stolen etc når du sjekker slikt 🙂

Anonymkode: 13355...6fb

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Var innom Babyshop nå som vi kjøpte det hos og viste setet på parkeringsplassen, personen sa det sto helt korrekt i bilen, men at det kunne se litt rart ut for oss som var vant med Maxicosi siden babyen satt litt rettere i dette..

Det skal jo være samme helning for baby ikke sånn at de skal sitte "rettere" i ett sete enn et annet, så jeg ville målt helningen slik en bruker over har beskrevet. 

Anonymkode: bfd76...bfc

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Ja det var 36grader så det er jo ikke bra i det hele tatt. Den Babyshop ansatte sa at det var helt korrekt og var nesten irritert på at jeg drasset henne hele veien ut til parkeringsplassen for dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...