Gå til innhold

når du valgte å bli grå i håret....fikk du noen negative kommentarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer...

Anonymkode: e98af...8f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og om noen synes det var tåpelig av meg å slutte og pøse kjemikaler i hodet har de i alle fall oppdragelse nok til ikke å kommentere det. Tvert i mot fikk jeg kommentar fra en annen kvinne som sa hun skulle ønske hun torde selv. En annen sa at mannen ikke ville ha en gråhåret kone (!). Selv synes jeg det er befriende, men er raus med stylingprodukter slik at fasongen er fresh.

Anonymkode: 21cdb...db7

• Liker 5
Skrevet

Nei, har bare fått kompliment. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et par bekjente som har valgt å droppe hårfarge, og som har latt håret være grått. Vi er i midten/ slutten av 40-årene. Jeg har delte tanker om det; for det første syns jeg det er et tøft valg, og det er det jeg kommenterer, jeg sier at jeg digger at folk kan være seg selv, og se ut som de gjør, være helt naturlig og stå trygt i det. Og det mener jeg virkelig. Men jeg har også en undrende tanke, for jeg må helt ærlig også si at de er mye finere med farget hår tilsvarende den fargen de hadde før håret ble grått. Det gir farge til ansiktet, og man ser mye freshere ut. Grått hår tilfører mange ekstra år på utseende. Dette sier jeg selvsagt ikke. Jeg har selv begynt å få flere og flere grå hårstrå, de viser ikke noe særlig enda, men jeg registrerer at det blir mer og mer av dem. Jeg gruer meg virkelig! Jeg kan ikke ha grått hår, det føler jeg meg ikke vel med i det hele tatt, så jeg må nok igang med jevnlig farging. Og håret vokser fort, så etterveksten blir nok stadig et problem.. dyrt blir det, og styrete å passe på! Så jeg skjønner jo at noen som har vært grå i håret en god stund, bare lar det være til slutt.

Anonymkode: 22dbb...f65

Skrevet

Jeg har ikke valgt å bli grå. De grå hårene kommer helt av seg selv. 🙉

Er i midten av 30-åra og har litt grå hår blant alt det brune, og det kommer stadig fler. Jeg farger ikke håret. Har (som de fleste andre) litt naturlig fargespill i håret, og jeg lar det stå til. De fleste tenker ikke over det.

Har vurdert å farge bort det grå, men det er mye styr, fryktelig dyrt og jeg har egentlig ikke lyst til å ha hodet fullt av kjemikalier. Synes litt grått kan se fint ut på andre, og håper det ser greit ut på meg også.

Anonymkode: 12855...85f

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke fått grå hår enda, men kommer aldri til å farge håret.

Anonymkode: de10f...6aa

• Liker 1
Skrevet

Håper naturlig grått hår blir greit å vise fram. Eneste kjipe er at alle disse flotte damene er en del eldre enn meg.

https://www.vogue.co.uk/beauty/article/andie-macdowell-grey-hair-cannes/amp

https://www.google.com/amp/s/www.vogue.co.uk/beauty/article/influencers-on-going-grey/amp 

Anonymkode: 12855...85f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er midt i 30årene og har begynt å få mine første grå hår. Men har blondt hår med naturlige striper, så det synes nesten ikke. Jeg må fysisk peke og si "se der!" for at folk skal se det. Og jeg er faktisk litt i tvil om jeg ønsker å farge det ... jeg synes noen kler grått hår ekstremt godt, og eldre kvinner med langt hvitt hår er helt nydelig. Folk må gjøre som de vil tenker jeg 😊

Anonymkode: 2a640...7bf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mellomblondt hår med noe rødt og mine grå hår er helt hvite, så de blender greit inn. Jeg har skikkelig ocd mot gjenvekst uten farge, så for meg er det ikke aktuelt å farge selv om det kanskje ville ha sett bedre ut. Å farge håret hver fjerde uke har jeg ikke råd til. 

Det er kun en som har kommentert at jeg har fått hvite hår og det er svigermor. Det tåler jeg greit. 😉 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har også fått noen grå hår (har ikke valgt dem!), har dessverre mørkt hår fra naturens side, så de synes ganske godt selv om det ikke er så mange. Farger det foreløpig ikke, vet ikke hva jeg kommer til å gjøre etter hvert. Har ikke noe i mot at andre har helgrått hår, men har ikke lyst på det selv, må jeg innrømme. Men mulig jeg endrer mening etter hvert.

Skrevet

Har aldri valgt å bli gråhåret, det skjedde naturlig og jeg har bare fått positive kommentarer. 

Anonymkode: eab4c...1d7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har et par bekjente som har valgt å droppe hårfarge, og som har latt håret være grått. Vi er i midten/ slutten av 40-årene. Jeg har delte tanker om det; for det første syns jeg det er et tøft valg, og det er det jeg kommenterer, jeg sier at jeg digger at folk kan være seg selv, og se ut som de gjør, være helt naturlig og stå trygt i det. Og det mener jeg virkelig. Men jeg har også en undrende tanke, for jeg må helt ærlig også si at de er mye finere med farget hår tilsvarende den fargen de hadde før håret ble grått. Det gir farge til ansiktet, og man ser mye freshere ut. Grått hår tilfører mange ekstra år på utseende. Dette sier jeg selvsagt ikke. Jeg har selv begynt å få flere og flere grå hårstrå, de viser ikke noe særlig enda, men jeg registrerer at det blir mer og mer av dem. Jeg gruer meg virkelig! Jeg kan ikke ha grått hår, det føler jeg meg ikke vel med i det hele tatt, så jeg må nok igang med jevnlig farging. Og håret vokser fort, så etterveksten blir nok stadig et problem.. dyrt blir det, og styrete å passe på! Så jeg skjønner jo at noen som har vært grå i håret en god stund, bare lar det være til slutt.

Men….å si at man er tøft valg med naturlig hårfarge på lik linje med menn er jo ikke egentlig et kompliment.

Det blir som å si «jøss, så tøff du er som tør bade i bikini!» - det er igrunnen ganske nedsettende. Selv om man mener det vel.

Men eller: jeg passer ikke kalde farger og føler meg derfor ikke vel med grånende hår. Derfor farger jeg enn så lenge. Begynte som 39 åring etter 15 års pause 🤪

• Liker 1
Skrevet

Da jeg mista håret pga cellegift, orket jeg ikke å bruke parykk. Ta meg som jeg er, eller la vær. Tenker det samme om de grå håra jeg har fått og. Har ikke fått negative kommentarer på noen av de.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar dem være, og striper håret på sommeren, da blir de mindre fremtredende.

Mange på min alder som farger håret mørkt, tar gjerne for mørkt, det syns jeg er mindre flatterende. Er i 40-årene.

Anonymkode: ba850...73c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er totalt uenig med deg. De fleste er MYE penere med den naturlige grå en den håpløse kjøpefargen og etterveksten.

Endret av BobbySocks
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har farget håret i alle år, men nå vurderer jeg sterkt å slutte. Håret mitt vokser veldig fort og er veldig tykt så det er dyrt å farge det hele tiden.

Jeg tenker at grått hår vil kreve at man kanskje er flinkere til å bruke farger andre steder. Leppestift, sminke øynene, bruke farger på klær osv.

Hvis man velger å bruke klær som ikke sitter fint på kroppen og ha ustelt hår så ser man uansett gammel ut om man har grått eller farget hår. Mye handler faktisk om hvordan man ter seg.

Anonymkode: 2f34c...aab

• Liker 1
Skrevet

Kun en person har uttalt seg negativt, men det var mest fordi jeg klippet meg helt kort. Hun syntes jeg passet bedre mørke bustekrøller.  Ellers så har jeg bare fått positive tilbakemeldinger, jeg er tøff, jeg er mer elegant, jeg fremstår som mer profesjonell og selvsagt er jeg modig som bare sluttet å farge i en alder av 45. Men jeg var så lei av å farge hver 4 uke. Håret ble veldig slitt og tørt.  Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt når det gjelder utseeende. 

Anonymkode: 7fa00...626

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har farget håret i alle år, men nå vurderer jeg sterkt å slutte. Håret mitt vokser veldig fort og er veldig tykt så det er dyrt å farge det hele tiden.

Jeg tenker at grått hår vil kreve at man kanskje er flinkere til å bruke farger andre steder. Leppestift, sminke øynene, bruke farger på klær osv.

Hvis man velger å bruke klær som ikke sitter fint på kroppen og ha ustelt hår så ser man uansett gammel ut om man har grått eller farget hår. Mye handler faktisk om hvordan man ter seg.

Anonymkode: 2f34c...aab

Ja det er så sant. Jeg er mørk , med grå ettervekst, og vurderer nå å bli grå. Jeg har ikke grå hår i bakhodet, så blir jo kanskje litt rart :) Har noen få striper fra i høst. Er nesten som jeg ordner meg litt ekstra nå som de grå blir meir fremtredende, og jeg velger farger på sjal bl.a. Kjenner det er fint med farger, gjerne oransje, grønn....blir glad av det. Du har rett, alt handler om hvordan man kler og ter seg :) TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kun en person har uttalt seg negativt, men det var mest fordi jeg klippet meg helt kort. Hun syntes jeg passet bedre mørke bustekrøller.  Ellers så har jeg bare fått positive tilbakemeldinger, jeg er tøff, jeg er mer elegant, jeg fremstår som mer profesjonell og selvsagt er jeg modig som bare sluttet å farge i en alder av 45. Men jeg var så lei av å farge hver 4 uke. Håret ble veldig slitt og tørt.  Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt når det gjelder utseeende. 

Anonymkode: 7fa00...626

Ja mitt hår ble tilslutt så tørt og sprøtt, takk for motivasjon :) Blir så glad når jeg hører folk er så fornøyde med avgjørelsen sin. TS

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har vært særdeles heldig og har nesten ikke noe grått. Bare noen tynne hårstrå her og der og blir 54. Men har lagt merke til at mange i slekta mi har beholdt hårfargen lenge. Men for tiden har jeg ikke råd til noe farging og har og langt hår. Men når jeg blir gammel nok blir det enten farging eller klippe det kort og beholde gråfargen. Men håper jeg er heldig og får beholde fargen min noen år til. 

Anonymkode: 61c7e...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...