Gå til innhold

Varmekabler - termostat som blir litt varm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en leilighet som har varmekabler på bad og i stue. Jeg har bodd her noen år, og aldri brydd meg om å bruke kablene i stua, siden jeg sjeldent fryser. Størsteparten av tiden har jeg egentlig glemt at de i det hele tatt fantes... XD

Jeg fant ut det var på tide å teste dem ut, så jeg slo dem på, først ca 18 grader. Da la jeg merke til at selve termostaten kjennes litt varm i overkanten mens de er på, men blir kald igjen når den slår seg av. Skrur jeg så opp til 20 så den aktiveres igjen blir den på ny litt varm, og kjøler seg ned når temp er kommet opp (og lyset slukkes). Det er ikke snakk om mye varme,

Er dette normalt? Varmekablene på badet har akkurat samme termostat (microtemp med av/på-knapp og "hjul" for å stille inn temperatur), og jeg har testet ved å kjøre opp varmen der, men der er det er ingen forskjell å kjenne på selve termostaten.

Kan det ha sammenheng med at kablene i stua  ikke har vært i bruk på lenge?

Anonymkode: 705cb...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Så sitter jeg her tre år senere og lurer på akkurat det samme, tenkte å google litt, og finner min egen tråd som aldri fikk svar.

Kanskje noen som vet som stikker innom denne gang? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten skal jo ikke bli varm, ville fått en elektrikker til å se på den. Har ikke noe slik selv, men de jeg har vert borti såvidt er da ikke varme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at termostaten er på vei til å gi opp og at du trenger en ny så en elektriker vil nok gjøre susen.

Har nettopp hatt både elektriker og rørlegger her for å fikse mine termostater og fjernvarmegreier, det var en storartet opplevelse rett før jul. :P 

Anonymkode: 8ea6d...2ee

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill elektriker også bytter du. Velg da gjerne en med smart-funksjon, da kan du skru av varmen ved høy strømpris osv.

Anonymkode: 5c93a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg bekreftet det jeg mistenkte (når jeg husket på at jeg HAR varmekabler i stua). Har fortsatt ikke hatt de i bruk, men skal få tatt tak i det i tilfelle den dagen jeg synes jeg trenger de kommer. XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...