Gå til innhold

Gi vekk visa kortnummer og pin-kode til ebay?

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Skrevet

Fikk en mail fra "tilsynelatende" (?) ebay.

der stod det at jeg eller noen andre hadde lagt inn falske bud.

For å sjekke dette logget jeg meg inn på den linken som var lagt ved, for å se hva dette var. :sjenert:

Der kom det opp en side hvor jeg skulle skrive inn kredittkort nr eller visa kort nummeret mitt OG pin koden min!!!! :overrasket:

Herregud, hvor dumme tror de jeg er?

Dette må jo bare være ett svindell forsøk? :frustrert:

Noen som har opplevd lignende? (og nei, jeg skrev ikke inn kortnummeret eller pin koden)

mvh Bertine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en gjenganger. Ikke klikk på linken, bare videresend til : [email protected]

Jeg får sånne i ny og ne. De er aldri fra eBay. Det hender jeg får fra "paypal" også. Bare å slette.

Skrevet
Fikk en mail fra "tilsynelatende" (?) ebay.

der stod det at jeg eller noen andre hadde lagt inn falske bud.

For å sjekke dette logget jeg meg inn på den linken som var lagt ved, for å se hva dette var. :sjenert:

Der kom det opp en side hvor jeg skulle skrive inn kredittkort nr eller visa kort nummeret mitt OG pin koden min!!!! :overrasket:

Herregud, hvor dumme tror de jeg er?

Dette må jo bare være ett svindell forsøk? :frustrert:

Noen som har opplevd lignende? (og nei, jeg skrev ikke inn kortnummeret eller pin koden)

mvh Bertine

Ja de mailene kommer fra tid til annen. Bra du ikke skrev inn VISA nummeret ditt. Tror jeg ville ha kjørt en runde med spyware sjekk på maskina hadde jeg vært deg bare sånn i tilfelle den sida du gikk inn på la igjen noe dritt på maskina di.

Skrevet

Men bra tenkt av deg. Mange ville nok gått på den scam'en der. *klapp på skulderen*

Skrevet (endret)

For å beskytte seg mot slike sider så kan man bruke en verktøylinje for IE eller Firefox som heter Netcraft.

http://toolbar.netcraft.com/

Jeg har riktignok ikke prøvd det selv.

Endret av Nutmeg
Skrevet

Er enkelt å sjekke. Åpne opp ebay uten å trykke på linken. Alle mail ebay sender ut ligger det en kopi av i din mappe på ebay. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...