Gå til innhold

Familiebursdag og utestenge 1 kråke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi ha Familiebursdagog la være og invitere en som vi ikke liker? Denne personen er ikke biologisk sett tilhørende familien og jeg liker ikke vedkommende. 

Anonymkode: a6e8e...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du føler du kan forsvare det overfor resten av familien, uten å fremstå som en fordomsfull idiot, så kan du sikkert det. 

Men jeg klarer egentlig ikke å se noen grunn som er god nok. Det måtte i så fall være om det var en kjæreste av en eller annen i familien, som alle VET at ikke klarer å oppføre seg. 

Men verken begrunnelsen "jeg liker ikke personen" eller "personen er ikke biologisk sett familie" er gode nok grunner. 

Anonymkode: 96d46...bc6

• Liker 4
Skrevet

Vel, vi har familiebursdag uten noen biologiske inviterte så... 

Anonymkode: 31fe3...fbe

Skrevet

Slipp kråken inn.

Anonymkode: c42a7...d96

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du føler du kan forsvare det overfor resten av familien, uten å fremstå som en fordomsfull idiot, så kan du sikkert det. 

Men jeg klarer egentlig ikke å se noen grunn som er god nok. Det måtte i så fall være om det var en kjæreste av en eller annen i familien, som alle VET at ikke klarer å oppføre seg. 

Men verken begrunnelsen "jeg liker ikke personen" eller "personen er ikke biologisk sett familie" er gode nok grunner. 

Anonymkode: 96d46...bc6

Har prøvd og like denne kråken … men når kråken ikke svarer på invitasjoner og bare antar at hun kan komme med den biologiske liker jeg hun ikke i det hele tatt. 

Skrevet

Kråka vil neppe inn uansett. Sett ut en skål med viltfuglblanding, så får den kose seg ute.

Anonymkode: 99c00...8ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kråka vil neppe inn uansett. Sett ut en skål med viltfuglblanding, så får den kose seg ute.

Anonymkode: 99c00...8ca

Kråken vil inn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har prøvd og like denne kråken … men når kråken ikke svarer på invitasjoner og bare antar at hun kan komme med den biologiske liker jeg hun ikke i det hele tatt. 

Hæ? Er det grunnen din?

Da er det du som sosialt ute og sykler her.

Om det er partner til en du er i familie med, så er det høyst unormalt å rette invitasjon til dem separat - og attpåtil forvente individuelle svar.

Ved familiebursdag er det vanlige å sende ut dato/klokkeslett til tanter, onkler, besteforeldre du er i familie med - og da gjelder invitasjonen selvfølgelig hele den husstanden.

Svarer de ja vil jeg gå ut fra at både partner og barn kommer.

Faktisk er det unormale at ikke hele familien kommer, i den grad at folk ringer og sier fra om tenåringen må jobb eller onkel har fotballturnering, ‘men resten kommer’.

Anonymkode: 880e9...920

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan vi ha Familiebursdagog la være og invitere en som vi ikke liker? Denne personen er ikke biologisk sett tilhørende familien og jeg liker ikke vedkommende. 

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det din eksmann/barnefars nye partner? 

Uansett hvem det er - å konsekvent omtale et annet menneske som kråken er utrolig barnslig, og om du gjør det foran barna legger du opp til konflikt. 

Anonymkode: b3034...ab9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det din eksmann/barnefars nye partner? 

Uansett hvem det er - å konsekvent omtale et annet menneske som kråken er utrolig barnslig, og om du gjør det foran barna legger du opp til konflikt. 

Hun er jo  en kråke. 

Skrevet
Konfirmerer skrev (56 minutter siden):

dere er en familie som ikke tar vare på hverandre.

Eller så er det en familie der alle barna er adoptert…? 

Mine foreldre har 3 barn, og vi er alle adoptert. Jeg selv har to biologiske barn, min ene bror har to stebarn, siste bror er barnløs. Når hele familien samles er det kun meg og mine barn som er biologisk i slekt med noen i rommet…

Anonymkode: 038ee...e83

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er jo  en kråke. 

Er du helt sikker? Jeg tipper hun er et menneske, og at du oppfører deg litt butthurt fordi din ekspartner har gått videre. 

Hvorfor tror jeg det? Fordi du kun omtaler henne som en kråke og derfor vil utelate henne, istedet for å ha ett eneste argument. 

For barnas del, sett deg med og jobb med, deg selv og din egen oppførsel. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller så er det en familie der alle barna er adoptert…? 

Mine foreldre har 3 barn, og vi er alle adoptert. Jeg selv har to biologiske barn, min ene bror har to stebarn, siste bror er barnløs. Når hele familien samles er det kun meg og mine barn som er biologisk i slekt med noen i rommet…

Anonymkode: 038ee...e83

Nei huff. Det er ingen adopterte her. Det ville vært ondskapsfullt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du helt sikker? Jeg tipper hun er et menneske, og at du oppfører deg litt butthurt fordi din ekspartner har gått videre. 

Hvorfor tror jeg det? Fordi du kun omtaler henne som en kråke og derfor vil utelate henne, istedet for å ha ett eneste argument. 

Det er jeg helt sikker på at hun er. Det kunne vært mye verre så en kråke er et stort kompliment. 

Skrevet

Argumentet er at hun er frekk og dermed har fått tittelen kråke 

Skrevet

Hun er jo  en kråke. 

Himmel og hav. Jeg tror jeg er kråka. Ikke di kråke selvsagt, men en annens. 

Svigerinne som jeg ikke er komfortabel med, og som hun ikke er komfortabel med meg. Det er veldig høflig stort sett når vi møtes, men jeg har funnet alt av unnskyldninger for å slippe. Og det ble hun vel sur for, men nå ser jeg at hun bruker korona som unnskyldning til å bare invitere mannen. 

På en måte som ble jeg litt såret. Det høres helt idiotisk ut siden jeg på en måte ble lettet. Men jeg er vel såret over at denne relasjonen ikke går noe bedre. Jeg vil jo ikke at det skal være sånn. Det er et nederlag som blir veldig synlig for alle andre når man ikke blir invitert. Og jeg skulle ønske at det ikke hadde blitt sånn. 

Men ja.. ikke lett det der å være kråka, eller angstsprederen av en baksnakkende svigerinne. Vi sliter begge to TS. 

Anonymkode: c360b...82b

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Voksne mennesker bør evne å komme overens med andre i en bursdag på et par timer. Ville utelukket et vedkommende om det var rus , truende adferd eller annet som gjør at resten av selskapet føler seg utrygge. Ikke pga  bagateller og "liker ". 

Skrevet

Svigerinne som jeg ikke er komfortabel med, og som hun ikke er komfortabel med meg. Det er veldig høflig stort sett når vi møtes, men jeg har funnet alt av unnskyldninger for å slippe. Og det ble hun vel sur for, men nå ser jeg at hun bruker korona som unnskyldning til å bare invitere mannen. 

På en måte som ble jeg litt såret. Det høres helt idiotisk ut siden jeg på en måte ble lettet. Men jeg er vel såret over at denne relasjonen ikke går noe bedre. Jeg vil jo ikke at det skal være sånn. Det er et nederlag som blir veldig synlig for alle andre når man ikke blir invitert. Og jeg skulle ønske at det ikke hadde blitt sånn. 

Men ja.. ikke lett det der å være kråka, eller angstsprederen av en baksnakkende svigerinne. Vi sliter begge to TS. 

❤️

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Argumentet er at hun er frekk og dermed har fått tittelen kråke 

Sånn i motsetning til deg? 

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo hende vi snakker om samme kråke 🦅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...