AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Del Skrevet 14. januar 2022 Leter etter en helautomatisk (eller halv? Jeg har egentlig ikke peiling) som kan lage: God kaffe God espresso (skjønner at det kommer til å ligne mer americano, men det er greit) God/grei steamet melk Vil helst ikke betale mer enn 4000,- (gjerne mindre? :D) Det er også viktig at den: Har kverner Lager varm kaffe (ikke lunken) Er grei å rengjøre Har et alternativ om å kun velge varm/steamet melk (til te for eksempel), altså at jeg kan velge kun melk og ikke nødvendigvis cappuccino Tanker og erfaringer? Gjerne fortell meg hva jeg må styre unna også! Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Del Skrevet 14. januar 2022 Tror du kan få delonghi(?) til den prisen der. Ikke av de dyreste selvsagt, men tror de har de funksjonene. Har en på 4 år, kjørt nærmere 10k kopper kaffe gjennom den, går fortsatt som en klokke. Anonymkode: d9412...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du kan få delonghi(?) til den prisen der. Ikke av de dyreste selvsagt, men tror de har de funksjonene. Har en på 4 år, kjørt nærmere 10k kopper kaffe gjennom den, går fortsatt som en klokke. Anonymkode: d9412...7a8 Ok Kan du si noe om hvordan espressoen smaker? Blir melken virkelig skummet? Og er den ordentlig varm? Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok Kan du si noe om hvordan espressoen smaker? Blir melken virkelig skummet? Og er den ordentlig varm? Anonymkode: 643f8...88a På min maskin kan man velge både styrke og temperatur på kaffe. Bruker heler bønner, er kjip å bruker som regel vanlige bønner fra Friele. Ingen bismak på kaffen, når jeg lager espresso går den som regel i melk eller kake. Bønnene er det som bestemmer 😊 vi har display på vår, så en del enklere å få valgt innstillinger. Melken blir også ordentlig varm, og skummet om man velger det. Minuset er jo at det er styr om man skal lage til mange, men vi er bare 2, og da er det veldig greit. Rengjøringsprogrammet krever litt tid, og kan være litt fuz, men man blir vant med det 😊 Anonymkode: d9412...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 14. januar 2022 #5 Del Skrevet 14. januar 2022 Jeg har en DeLonghi Magnifica S ,og den lager utrolig god kaffe! Melkeskummeren er visstnok også utrolig bra (i følge sønn og svigerdatter, jeg kan ikke fordra melk i kaffen😂) Kaffen er varm, og du kan jo velge styrken selv. Jeg foretrekker veldig sterk espresso 😄 Den smaker i alle fall ikke som Americano eller som cafe Solo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Del Skrevet 14. januar 2022 Forøvrig kan jeg nevne at når du har funnet en maskin du ønsker, kan det være greit å sjekke finn. Kjøpte nettopp en slow-cooker der, så godt som ubrukt til 200kr 🤗 Anonymkode: d9412...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Del Skrevet 14. januar 2022 Malursk skrev (12 minutter siden): Jeg har en DeLonghi Magnifica S ,og den lager utrolig god kaffe! Melkeskummeren er visstnok også utrolig bra (i følge sønn og svigerdatter, jeg kan ikke fordra melk i kaffen😂) Kaffen er varm, og du kan jo velge styrken selv. Jeg foretrekker veldig sterk espresso 😄 Den smaker i alle fall ikke som Americano eller som cafe Solo. Så fint Grunnen til at jeg spør er at jeg leste anmeldelsene på netonnet.no og der var (selv om de fleste var førnøyde) det noen som kommenterte at melkeskummeren hadde blitt ødelagt raskt, og at den ikke egentlig laget skum. Det var også noen som skrev at kaffen ble svak (og lunken), selv på høyeste styrke. Det uroet meg litt, for jeg vil ha kaffen nesten magesår-sterk (og varm) Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): På min maskin kan man velge både styrke og temperatur på kaffe. Bruker heler bønner, er kjip å bruker som regel vanlige bønner fra Friele. Ingen bismak på kaffen, når jeg lager espresso går den som regel i melk eller kake. Bønnene er det som bestemmer 😊 vi har display på vår, så en del enklere å få valgt innstillinger. Melken blir også ordentlig varm, og skummet om man velger det. Minuset er jo at det er styr om man skal lage til mange, men vi er bare 2, og da er det veldig greit. Rengjøringsprogrammet krever litt tid, og kan være litt fuz, men man blir vant med det 😊 Anonymkode: d9412...7a8 Ja, vi er også to, så jeg tenker det går fint. Synes bare dette er så vanskelig - det skal nemlig være bursdagsgave til mannen, og jeg har ikke lyst til å kjøpe noe som kunne vært mye bedre hvis jeg la på syv hundre kroner. Skal jeg først kjøpe noe sånt vil jeg jo ha kvalitet og ikke noe som går i stykker raskt. Han er mest opptatt av espresso/americano og en god melkeskummer. Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 14. januar 2022 #9 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, vi er også to, så jeg tenker det går fint. Synes bare dette er så vanskelig - det skal nemlig være bursdagsgave til mannen, og jeg har ikke lyst til å kjøpe noe som kunne vært mye bedre hvis jeg la på syv hundre kroner. Skal jeg først kjøpe noe sånt vil jeg jo ha kvalitet og ikke noe som går i stykker raskt. Han er mest opptatt av espresso/americano og en god melkeskummer. Anonymkode: 643f8...88a Jeg "løy".. Jeg har denne https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/kaffemaskin/48046/delonghi-magnifica-s-smart-kaffemaskin-ecam250-33-tb Mamma har den andre jeg nevnte først 😛 Og min er enklere å rens enn hennes😅. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Del Skrevet 14. januar 2022 Malursk skrev (2 timer siden): Jeg "løy".. Jeg har denne https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/kaffemaskin/48046/delonghi-magnifica-s-smart-kaffemaskin-ecam250-33-tb Mamma har den andre jeg nevnte først 😛 Og min er enklere å rens enn hennes😅. Ok! Hva er egentlig forskjellen? Er din verdt den høye prisen sammenlignet med din mors, og hva synes hun om maskinen sin? Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 14. januar 2022 #11 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok! Hva er egentlig forskjellen? Er din verdt den høye prisen sammenlignet med din mors, og hva synes hun om maskinen sin? Anonymkode: 643f8...88a Hun er veldig fornøyd, og jeg har jo drukket min dose av kaffen fra hennes maskin også 😛 . Men, hun har aldri prøvd melkeskummeren så det kan jeg ikke si noe om. Jeg kjøpte min i gave til mannen min, vi har jo hatt slike kaffemaskiner i 10 år + nå. Så jeg valgte en som hadde lang forventet levetid, det var det som var hovedkriteriet mitt. (I tillegg til å lage god kaffe da 😉 ) Min far påstår at kaffen fra min maskin er bedre, vi bruker samme type kaffebønner så det er ikke forskjellen. Jeg synes ikke forskjellen er merkbar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Del Skrevet 14. januar 2022 Malursk skrev (3 minutter siden): Hun er veldig fornøyd, og jeg har jo drukket min dose av kaffen fra hennes maskin også 😛 . Men, hun har aldri prøvd melkeskummeren så det kan jeg ikke si noe om. Jeg kjøpte min i gave til mannen min, vi har jo hatt slike kaffemaskiner i 10 år + nå. Så jeg valgte en som hadde lang forventet levetid, det var det som var hovedkriteriet mitt. (I tillegg til å lage god kaffe da 😉 ) Min far påstår at kaffen fra min maskin er bedre, vi bruker samme type kaffebønner så det er ikke forskjellen. Jeg synes ikke forskjellen er merkbar. Ok, og takk for svarene dine Så din har lengre forventet levetid? Hva baserer du det på? Føler jeg går meg helt vill i denne kaffemaskinjungelen siden jeg begynte å kikke. Vet ikke helt hva jeg skal se etter, og da prisen er ganske høy så vil jeg jo være helt sikker på at ikke melkesteameren blir ødelagt etter et år... Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 14. januar 2022 #13 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, og takk for svarene dine Så din har lengre forventet levetid? Hva baserer du det på? Føler jeg går meg helt vill i denne kaffemaskinjungelen siden jeg begynte å kikke. Vet ikke helt hva jeg skal se etter, og da prisen er ganske høy så vil jeg jo være helt sikker på at ikke melkesteameren blir ødelagt etter et år... Anonymkode: 643f8...88a Om steameren går i stykker etter ett år så leverer du den jo bare inn til reparasjon 😉 . Og grunnen til at jeg valgte den jeg har er rett og slett fordi min bror har den på hytta og er veldig fornøyd, og han hadde sjekket alt mulig før han kjøpte den. (Hjemme hos seg selv har han jo en maskin til over 20 000 😮 ) Men jeg tror at den som mamma har er like god sånn ca. som den jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Del Skrevet 14. januar 2022 Malursk skrev (1 minutt siden): Om steameren går i stykker etter ett år så leverer du den jo bare inn til reparasjon 😉 . Og grunnen til at jeg valgte den jeg har er rett og slett fordi min bror har den på hytta og er veldig fornøyd, og han hadde sjekket alt mulig før han kjøpte den. (Hjemme hos seg selv har han jo en maskin til over 20 000 😮 ) Men jeg tror at den som mamma har er like god sånn ca. som den jeg har. Tusen takk Det andre jeg lurte på (siste spørsmål!) er hva du tenker om å lage en kopp kaffe med maskinen, og siden helle den over i en annen kopp med filter? Mannen har litt høyt kolesterol, og filteret vil fjerne mye av fettstoffene fra kaffen. Men jeg er redd for om det roter for mye med smaken? Har du noen som helst erfaring eller innspill? Anonymkode: 643f8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 14. januar 2022 #15 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tusen takk Det andre jeg lurte på (siste spørsmål!) er hva du tenker om å lage en kopp kaffe med maskinen, og siden helle den over i en annen kopp med filter? Mannen har litt høyt kolesterol, og filteret vil fjerne mye av fettstoffene fra kaffen. Men jeg er redd for om det roter for mye med smaken? Har du noen som helst erfaring eller innspill? Anonymkode: 643f8...88a Eneste er vel at kaffen vil jo bli "kald" av å filtrere den? Ene sønnen min bruker presskanne til kaffen, og han har små "filter" som han setter øverst på kaffekoppen når han heller kaffen sin i kopp, men jeg synes den får en bismak. (Er ikke sikker på at jeg hadde merket bismaken om jeg ikke hadde sett fremgangsmåten😂) Han startet å lage kaffen slik da han bodde i Japan, så ble det en vane for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #16 Del Skrevet 14. januar 2022 Malursk skrev (13 minutter siden): Eneste er vel at kaffen vil jo bli "kald" av å filtrere den? Ene sønnen min bruker presskanne til kaffen, og han har små "filter" som han setter øverst på kaffekoppen når han heller kaffen sin i kopp, men jeg synes den får en bismak. (Er ikke sikker på at jeg hadde merket bismaken om jeg ikke hadde sett fremgangsmåten😂) Han startet å lage kaffen slik da han bodde i Japan, så ble det en vane for ham. Skjønner... Kanskje jeg må lage det til ham uten at han ser det Anonymkode: 643f8...88a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå