AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Har dessverre noen i nær relasjon jeg må forholde meg til som er manipulerende og kynisk. Det er viktig at vi har en god tone, selv om jeg egentlig ikke ønsker noen form for kontakt. Ofte kontakter hen meg og "oppfører seg snilt" og sier jeg bare må si i fra om det er noe jeg trenger hjelp til, osv. Hvordan kan jeg svare på en ok måte? (Innerst inne har jeg ikke lyst til å svare, men vet det bare gjør vondt værre). Anonymkode: d4ca4...26f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Ha en formell og nøytral tone til vedkommende. Prøv å ikke la deg bli manipulert. Ikke vær redd for å sette grenser og si ifra. Det er det verste de vet. Anonymkode: 22cfa...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ha en formell og nøytral tone til vedkommende. Prøv å ikke la deg bli manipulert. Ikke vær redd for å sette grenser og si ifra. Det er det verste de vet. Anonymkode: 22cfa...f3f Takk! Det er nettopp det. Har du eksempler på hva jeg kan svare når meldingen fra før går ut på "håper alt er bra med deg i stormen. Si i fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg". Slike meldinger kommer støtt og stadig.ts Anonymkode: d4ca4...26f
Carrot Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Det er nettopp det. Har du eksempler på hva jeg kan svare når meldingen fra før går ut på "håper alt er bra med deg i stormen. Si i fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg". Slike meldinger kommer støtt og stadig.ts Anonymkode: d4ca4...26f Jo takk, alt bra her
Vera Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Carrot skrev (1 minutt siden): Jo takk, alt bra her 👆🏻 Akkurat slik! Ingenting slår beina kjappere under dem, enn akkurat slike svar. De forventer reaksjoner og drama..nøytraliser alltid svarene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Tusen takk begge to Anonymkode: d4ca4...26f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk! Det er nettopp det. Har du eksempler på hva jeg kan svare når meldingen fra før går ut på "håper alt er bra med deg i stormen. Si i fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg". Slike meldinger kommer støtt og stadig.ts Anonymkode: d4ca4...26f Det beste er å svare "ok" uten noe smilefjes bak, evt "alt ok her" eller noe annet kort. Anonymkode: 30f0c...80f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Minst mulig følelser. Skjul alt av det. Dette er bensin for dem. Anonymkode: b9b08...fea
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Grå stein. Vær en grå stein rundt de. Ikke vis følelser, ikke la deg selv provosere. Svar kort. Anonymkode: 9d5c6...41c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Selv om man sånne mennesker absolutt null og niks "oppmerksomhet" eller noe som helst. Så kommer de likevel til å forstå at folk kan høre dem. Hvis de for eksempel sitter rett ved siden av folk, og kommer med mest mulig dritt, så trenger de selvfølgelig ingen "bekreftelse" på at folk faktisk kan høre dem. Anonymkode: 01c56...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå