Valerieko Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Hva tenker dere på når dere hører om rånere? Hva forbinder du med rånemiljøet?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Lav IQ, bortkasta tid og penger. Anonymkode: 2d79b...d6e 4
Gjest BrittEkeberg Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Dårlig musikk, Wunderbaum, At de er sosiale, glade i å henge på bensinstasjon, bremsespor og bass.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 Gammel Volvo eller mercedes, bass i bagasjerom, sladding på små glatte veier, møtes på Tomta, synes bil er gøy. Anonymkode: 431d9...de6 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Helt ærlig så tenker jeg at disse ikke er de skarpeste knivene i skuffa. Det er folk som ikke har noe bedre å ta seg til enn å sitte i en bil og forurense unødvendig mens de ødelegger hørselen med altfor høy musikk. Anonymkode: d20f2...528 2
Oppgitt78 Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Utenforskap, men også samhold og inkludering. 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 Tidsfordriv. Råna med de ‘eldre guttene’ selv i tenårene (før jeg var 18 år). Det blir fort sånn om man ikke har er sted å være. Men tenker at det har en ‘aldersgrense’. Når man har passert 25 er det på tide å gjøre andre ting. Anonymkode: 3cc27...c21 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Tenker på dritharry folk fra der jeg er født og oppvokst. 20-35 år gamle mannfolk som kjører runder med "smårips", og hvert år må finne seg noen nye 16-17 åringer, da de forrige har blitt eldre og klokere (alternativt flyttet vekk for å gå på skole). Kjøper røyk/snus/alkohol til disse jentene. De hører plumbo, rotlaus, og hva det nå skulle være. Enten arbeidsledige, eller så jobber de hos de lokale entreprenørene som maskinfører, o.l. Klesmoten har stått stille siden 2010, slik at de nok enda rocker hvit belte, gele i håret, og rock denim jeans. Drikker minimum 2L Monster om dagen, diet består av pølse eller burger fra lokale Circle K. Har full oversikt over all drama og intrigere i byen / tettstedet. Anonymkode: c8088...819 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Praktiske, flinke til å skru bil, godt samhold og inkluderende miljø. Jeg tror også de er flinke til å jobbe, for gammel bil er ikke billig. Mange går yrkesfag og er sikret jobb uten studielån. Jeg tenker også at de driter i eget utseende og helse. Mye stillesitting, dårlig mat, overvekt, snusing og røyking. Vanskelig å få innpass i andre miljøer, noe som gir en begrenset omgangskrets og få venner å spille på. Anonymkode: fff3b...89d 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Tenker ikke noe spesielt. Ordføreren i kommunen var råner i sin ungdom Anonymkode: 5a7d0...366
Teethgrinding Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Det finnes rånere i Oslo-området. Dette er mine erfaringer fra miljøet: Generelt blodharry Ofte familieorienterte bygdefolk som av ulike årsaker har vokst opp/ nå bor i bynære strøk Unge, mislykkede, delvis uattraktive mennesker lavt på den sosiale rangstigen De som ingen andre har lyst til å henge med som har laget et eget fellesskap Lav utdanning Mikroskopiske, selvopptatte ambisjoner / mangel på ambisjoner Pengeproblemer og gjeld Arbeiderklasse og NAV Fra familier med sosiale problemer / fra familier i det sosioøkonomisk i nedre sjikt Fritidsproblemer Helseutfordringer, overvekt/fedme og utrente kropper Dårlig humor Lav intelligens Løssluppen seksualmoral Høyt alkoholkonsum Lavt utviklet estetisk sans Dårlig musikksmak Dårlig klesstil Manglende forståelse for sosiale koder i tiden, som sosialt akseptabel adferd på sosiale medier etc. I versting-tilfeller kriminalitet og narkotikamisbruk, men virker ikke å være mer utbredt enn ellers, men ofte konsekvenser for miljøet fordi de er sosialt tett vevd sammen Men også.... Gode vennskap Sosiale liv Mange som har funnet seg romantiske partnere i miljøet, og mer enn de ville gjort dersom de var utenfor miljøet Prioriterer familietid Ofte besøker venner og familie, gjerne over lengre avstander 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 Tenker bygda, lav utdanning, harry. Men ikke negativt i seg selv å være råner. De heter Kent, Ronny, Kurt og lignende. Og har masse tattoveringer. De snuser og kjøper cola på bensinstasjonen. Gutta jobber på anlegg eller som håndverker. Storhetstida var gjerne ungdomsskolen og videregående Anonymkode: 3d96a...4a7 4
herremann Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 Uten utdannelse Lav intelligens Bondeknøl Harry Simple Dårlig musikksmak Hettegenser, joggebukse og joggesko. Blir gravid i tenårene Forakt for byfolk og sivilisert kultur 2
Honey Dew Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Tapere Bygdeoriginaler Dårlige og stygge biler som de selv liker å fortelle seg og andre er drømmebilen, men det er kun fordi de ikke har råd til skikkelige biler. Volvo-fanatikere Traktorelskere Stinkende av wunderbaum Rusing av motor som er patetisk Laveste sosiale rang Null utdanning Ingen karrieremennesker Røyker Elsker å bråke Nav-klienter Eneste "utdanning" er videregående skole. De er derfor elever ved Livets Harde Skole Barnslige Fleece-klær Bruker mer penger på bil enn på hus og hjem Bor fremdeles hos mamma. Gjerne i en kjellerleilighet Elsker country Rednecks Endret 14. januar 2022 av Honey Dew 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 Folk som er interessert i bil, som ordner det meste på bilen selv. Sosialt, vennskap som består livet ut, musikk, country. Handy jenter og gutter. Unge mennesker. Jeg vet om folk som råner som har bygget opp sin egen bunn. Så jeg vil ikke si det er noe lav IQ der. Anonymkode: 13f48...ada 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som er interessert i bil, som ordner det meste på bilen selv. Sosialt, vennskap som består livet ut, musikk, country. Handy jenter og gutter. Unge mennesker. Jeg vet om folk som råner som har bygget opp sin egen bunn. Så jeg vil ikke si det er noe lav IQ der. Anonymkode: 13f48...ada Sin egen bil fra bunn av. Dum touch på denne. Anonymkode: 13f48...ada
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Forbinder rånere med 80-tallet. Trodde ikke de fantes ennå Anonymkode: c37f8...f82
Balian d'Ibelin Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 Tenker ikke noe. Har viktigere ting å bry meg om.
Majer Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 Må være litt gøy å tilhøre en subkultur og rånermiljøet virker artig, men det første jeg tenker på er kriminelle. Jeg har ingen tall på det, men jeg antar de fleste har gjort noe ulovlig. Husker hvordan mange samlet seg under pandemien uten å overholde avstand og har sett flere kjøre på rødt lys, i altfor høy hastighet og hørt på musikk som har forstyrret natteroen.
Adrenalina1 Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 9.56): Helt ærlig så tenker jeg at disse ikke er de skarpeste knivene i skuffa. Det er folk som ikke har noe bedre å ta seg til enn å sitte i en bil og forurense unødvendig mens de ødelegger hørselen med altfor høy musikk. Anonymkode: d20f2...528 Du er nok ikke så skarp selv når du skriver skuffa. Det heter skuffen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå