AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Hadde kun behov for å ta buss idag og igår. kjøpte ikke bilett, fikk advarsel. Siden jeg tar samme rute selv om det er 4 stopp så kjøpte jeg for å unngå bot på en fredag.! bussen kjørte rett forbi meg, en rød buss. Jeg sto og venta og den kjørte forbi for noe fucka service for å betale dem 38kr for en 5 minutters reise. Jeg betaler altså 7 kr per minutt.???? For dette?? Anonymkode: ef5ed...4f2 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Nå står jeg i kulden og venter ennda mer.. Anonymkode: ef5ed...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Du betaler for å kunne kjøre kollektivt i 1 time. At du bare bruker billetten i 7 min er ditt valg, kan hende du bør vurdere å gå. 4 stopp kan være kort men noen steder er det langt (i 70-sona feks). Anonymkode: 01069...be6 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 Først sniker du, så syter du? Herlig. Anonymkode: 49fcc...aa2 10
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Stakkars deg. Anonymkode: 9106d...598 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Enig med deg i at servicen er dårlig, busse her kjørte før tiden🙄 Og å betale 80 kr tur retur for noe stopp som blir for langt å gå er veldig mye! Anonymkode: d877a...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 i Oslo stopper ikke bussen nødvendigvis automatisk selv om det står noen på holdeplassen. Du må faktisk signalisere til bussjåføren at du skal på. Det er potensielt mange ulike ruter som kjører forbi samme holdeplassen, og det er mye bortkasta tid om de skal stoppe på hver plass uten at noen skal på. Selv om det står folk der, kan det godt være de venter på en annen buss. Så vis at du skal på bussen, så er det null problem. Jeg har kjørt buss i Oslo i mange år, har aldri hatt problem med at bussen har dratt forbi meg på holdeplassen. Anonymkode: 073cf...45e 10
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): i Oslo stopper ikke bussen nødvendigvis automatisk selv om det står noen på holdeplassen. Du må faktisk signalisere til bussjåføren at du skal på. Det er potensielt mange ulike ruter som kjører forbi samme holdeplassen, og det er mye bortkasta tid om de skal stoppe på hver plass uten at noen skal på. Selv om det står folk der, kan det godt være de venter på en annen buss. Så vis at du skal på bussen, så er det null problem. Jeg har kjørt buss i Oslo i mange år, har aldri hatt problem med at bussen har dratt forbi meg på holdeplassen. Anonymkode: 073cf...45e Jeg trodde den som kjørte bussen allerede satt bak rattet Anonymkode: 9106d...598 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Du må vel kanskje gjøre tegn til sjåføren om at han skal stoppe, ja. Ellers er jeg enig i at kollektivt er dyrt. Må selv betale 76 kr. for å komme meg til å fra jobb, selv om det bare er noen få stopp. Jeg kunne ha gått, ja, men det er ikke praktisk mulig når jeg må rekke å hente og levere i barnehagen. Anonymkode: fb176...d20
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Jeg synes det er en uting at noen av kontrollørene lar folk slippe med en advarsel. Burde vært gebyr uansett. Jeg har skrevet til Ruter om dette flere ganger, men de hevder selv at dette ikke skjer. Jeg ser ofte at folk slipper gebyr. Anonymkode: 9dcfd...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er en uting at noen av kontrollørene lar folk slippe med en advarsel. Burde vært gebyr uansett. Jeg har skrevet til Ruter om dette flere ganger, men de hevder selv at dette ikke skjer. Jeg ser ofte at folk slipper gebyr. Anonymkode: 9dcfd...a3c De tar vel navnene deres og så får de bot hvis det skjer igjen. Anonymkode: 8a34e...0d6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De tar vel navnene deres og så får de bot hvis det skjer igjen. Anonymkode: 8a34e...0d6 Næsj, de har ikke lov å lagre den type opplysninger. De har et visst skjønn, f.eks om de ser at du har hatt månedskort i to år men det gikk ut for to timer siden. Anonymkode: 49fcc...aa2 1
Gjest Alterego666 Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De tar vel navnene deres og så får de bot hvis det skjer igjen. Anonymkode: 8a34e...0d6 Poenget er at de skal ha gebyr hver gang.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde kun behov for å ta buss idag og igår. kjøpte ikke bilett, fikk advarsel. Siden jeg tar samme rute selv om det er 4 stopp så kjøpte jeg for å unngå bot på en fredag.! bussen kjørte rett forbi meg, en rød buss. Jeg sto og venta og den kjørte forbi for noe fucka service for å betale dem 38kr for en 5 minutters reise. Jeg betaler altså 7 kr per minutt.???? For dette?? Anonymkode: ef5ed...4f2 Når ruter direktøren må ha 5 mill i lønn så koster det å ta buss. Anonymkode: 7bbe5...4d0 2
Gjest Alterego666 Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må vel kanskje gjøre tegn til sjåføren om at han skal stoppe, ja. Ellers er jeg enig i at kollektivt er dyrt. Må selv betale 76 kr. for å komme meg til å fra jobb, selv om det bare er noen få stopp. Jeg kunne ha gått, ja, men det er ikke praktisk mulig når jeg må rekke å hente og levere i barnehagen. Anonymkode: fb176...d20 Dersom du kjøper periodebillett synker prisen til ca halvparten. Dette er vanlig for folk som jobbpendler med kollektiv.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 I Trondheim koster vanlig billett 42 kr nå. I stedet for at de gjør billettene billigere, som de har fått midler til, utvider de heller sonene, slik at andre kan ta bussen i 1 time og 30 minutt fra sør til nord i fylket for samme prisen som mine 6 stopp i sentrale strøk. Det frister ikke å gå i plaskregn og snøskavler. Gleder meg til det blir vår og elsparkesyklene kan brukes, da skal jeg kjøpe månedskort der. Savner sentrumsbillett, slik at vi som bor sentralt slipper å ta bilen inn til byen! Med to voksne og to barn på kino blir det mye billigere å ta bil og parkere noen timer enn å ta buss. Anonymkode: 0655d...cc0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 Alterego666 skrev (1 time siden): Dersom du kjøper periodebillett synker prisen til ca halvparten. Dette er vanlig for folk som jobbpendler med kollektiv. Det er rimeligere om man drar kjører hver dag, men ikke i grensetilfellene, da blir det veldig dyrt uansett hva man kjøper. Anonymkode: d877a...8c2
Mezzosoprena Skrevet 14. januar 2022 #18 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde kun behov for å ta buss idag og igår. kjøpte ikke bilett, fikk advarsel. Siden jeg tar samme rute selv om det er 4 stopp så kjøpte jeg for å unngå bot på en fredag.! bussen kjørte rett forbi meg, en rød buss. Jeg sto og venta og den kjørte forbi for noe fucka service for å betale dem 38kr for en 5 minutters reise. Jeg betaler altså 7 kr per minutt.???? For dette?? Anonymkode: ef5ed...4f2 Ja, men ga du tegn om at du skulle på den bussen da? For han som kjører kan neppe gjette seg til det! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #19 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I Trondheim koster vanlig billett 42 kr nå. I stedet for at de gjør billettene billigere, som de har fått midler til, utvider de heller sonene, slik at andre kan ta bussen i 1 time og 30 minutt fra sør til nord i fylket for samme prisen som mine 6 stopp i sentrale strøk. Det frister ikke å gå i plaskregn og snøskavler. Gleder meg til det blir vår og elsparkesyklene kan brukes, da skal jeg kjøpe månedskort der. Savner sentrumsbillett, slik at vi som bor sentralt slipper å ta bilen inn til byen! Med to voksne og to barn på kino blir det mye billigere å ta bil og parkere noen timer enn å ta buss. Anonymkode: 0655d...cc0 Dette er jeg helt enig i. Tidligere hadde man soner, og jo kortere reisevei, jo lavere priser. Det bør innføres igjen. Anonymkode: 95698...fb1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #20 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes det er en uting at noen av kontrollørene lar folk slippe med en advarsel. Burde vært gebyr uansett. Jeg har skrevet til Ruter om dette flere ganger, men de hevder selv at dette ikke skjer. Jeg ser ofte at folk slipper gebyr. Anonymkode: 9dcfd...a3c Helt enig. Har observert det samme. Anonymkode: 52de4...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå