AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Min fyller 9 år i februar, og vil be 5 i klassen sin ( de er 13 til sammen av samme kjønn ) og 2 i pardell klassen til bursdagen sin. For meg er det greit da jeg er alene og ikke veldig god økonomi, de fleste andre i klassen har jo 2 foreldre. Men er flere som har begynt og bare ta de nærmeste, så det er lettest her + at han ber kusinene sine og ei jente til som er barn av mine venner. Anonymkode: 04743...136 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Jeg synes det er problematisk når det er såpass mange som nesten halvparten. Ville tenkt at 3 fra klassen var ok for å gjøre noe konkret, eller alle av samme kjønn. Hos oss er det tatt opp i SU/FAU og slik at alle skal bes. Vi tenker at bursdag ikke er så viktig, men de sier at det snakkes mye om i gruppa og er en stor «happening» for ungene. Anonymkode: 90c59...c77 10
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er problematisk når det er såpass mange som nesten halvparten. Ville tenkt at 3 fra klassen var ok for å gjøre noe konkret, eller alle av samme kjønn. Hos oss er det tatt opp i SU/FAU og slik at alle skal bes. Vi tenker at bursdag ikke er så viktig, men de sier at det snakkes mye om i gruppa og er en stor «happening» for ungene. Anonymkode: 90c59...c77 er 8 som ikke blir bedt, som jeg synes er innafor, hadde det vert 8 som ble bedt og 5 som hadde blitt holdt utenfor hadde jeg vert enig.. Bursdag er jo viktig for barnet da Anonymkode: 04743...136 11
Snabeltann Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 Synes det er innafor, men kanskje inviter på fritiden, ikke ha med invitasjoner på skolen. Du beskytter også husstanden med færre inviterte, uansett hva fhi sier... Hilsen lærer 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Og så har du de barna som aldri blir bedt på grunn av dette Anonymkode: dd2d7...08b 41
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Snabeltann skrev (1 minutt siden): Synes det er innafor, men kanskje inviter på fritiden, ikke ha med invitasjoner på skolen. Du beskytter også husstanden med færre inviterte, uansett hva fhi sier... Hilsen lærer Takk, Ja sender sms til foreldrene. Anonymkode: 04743...136 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så har du de barna som aldri blir bedt på grunn av dette Anonymkode: dd2d7...08b Nettopp. Har selv en funksjonshemmet gutt, og er spent på om han kommer til å være den som plukkes ut av de få fem når alle i klassen skal velge kun noen få. Anonymkode: 90c59...c77 30
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så har du de barna som aldri blir bedt på grunn av dette Anonymkode: dd2d7...08b her i klassen har alle noen og leke med, så alle blir nok bedt her Anonymkode: 04743...136 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp. Har selv en funksjonshemmet gutt, og er spent på om han kommer til å være den som plukkes ut av de få fem når alle i klassen skal velge kun noen få. Anonymkode: 90c59...c77 ene kompisen til mitt barn som er en av de 5 har downs, og de har vert venner siden bhg. Anonymkode: 04743...136 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Jeg er forkjemper for alle eller ingen, rett og slett fordi slik oppdeling du nevner vil resultere i at noen aldri blir bedt. Men nå er det jo også en spesiell tid med korona og da er det litt mer innafor å gjøre slik du nevner. Jeg ville også sagt til barna at de ikke trenger å snakke høyt om at de er invitert i bursdag til de som ikke er invitert. Anonymkode: 638e2...ad7 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Synes personlig det er litt tidlig å invitere kun de nærmeste. 9 år er en sårbar alder. Tror det var da jeg opplevde mest utfrysning selv. Ikke glem at hvis alle skulle tenkt slik kan det hende samme barnet blir utelatt hver gang fordi det kanskje ikke har så mange nære venner og aldri et blant de utvalgte som får komme. Fort gjort å glemme dette litt.. Fult mulig å arrangere en billig bursdag for 13 barn. First price pølser og pølsebrød og en sjokoladekake. Pynte gjør man jo uansett om man er 6 eller 13 stk. Anonymkode: 9a43e...eb8 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 Hva gjør man hvis man ikke har plass eller økonomi til å invitere alle? Anonymkode: a2b39...33b 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 Vær så snill, inviter alle. Det er så sårt for de barna som kanskje ikke har så mange nære venner. Jeg snakker av erfaring. Vi foreldre har et ansvar for at alle barn skal føle seg inkludert. Det er vondt for en 9åring å ikke bli bedt i bursdag. Jeg syns faktisk ikke barna skal få velge dette. I klassen til min datter er det en felles bestemmelse for at alle eller ingen blir bedt av samme kjønn for at det ikke skal bli utestengelse. Anonymkode: efe68...825 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er forkjemper for alle eller ingen, rett og slett fordi slik oppdeling du nevner vil resultere i at noen aldri blir bedt. Men nå er det jo også en spesiell tid med korona og da er det litt mer innafor å gjøre slik du nevner. Jeg ville også sagt til barna at de ikke trenger å snakke høyt om at de er invitert i bursdag til de som ikke er invitert. Anonymkode: 638e2...ad7 Nei, jeg syns ikke man skal skylde på korona. 2 år med restriksjoner har tært på mange barn. Det er mer viktig enn noen gang å invitere alle. De trenger noen lyspunkter nå. Anonymkode: efe68...825 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 Nei, det er ikke greit. Anonymkode: b7f1f...4a9 10
Gjest Hottentått Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 Snabeltann skrev (2 timer siden): Synes det er innafor, men kanskje inviter på fritiden, ikke ha med invitasjoner på skolen. Du beskytter også husstanden med færre inviterte, uansett hva fhi sier... Hilsen lærer Fint at en lærer oppfordrer til det. Not
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 Hottentått skrev (1 minutt siden): Fint at en lærer oppfordrer til det. Not Ingen god lærer ville oppfordret til dette. Anonymkode: b7f1f...4a9 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #18 Skrevet 14. januar 2022 Jeg lurer på det samme som fler andre. Hva om man ikke har plass, eller ikke råd til å ordne istand for 14 stykker? Her jeg bor er det ikke plass til så mange barn, og jeg har heller ikke råd til å ha det et annet sted. Skal barnet mitt droppe å feire bursdag med de nærmeste vennene da, på grunn av meg? Anonymkode: 745d9...4b3 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #19 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lurer på det samme som fler andre. Hva om man ikke har plass, eller ikke råd til å ordne istand for 14 stykker? Her jeg bor er det ikke plass til så mange barn, og jeg har heller ikke råd til å ha det et annet sted. Skal barnet mitt droppe å feire bursdag med de nærmeste vennene da, på grunn av meg? Anonymkode: 745d9...4b3 Her velger mange å feire utendørs hvis man ikke har plass inne. Senest i desember ble sønnen min invitert i utebursdag med hele klassen. Det ble servert pølser og sjokoladekake. Jeg tenker litt at hvis man vil så får man det til. Man kan kjøre piknik stil med tepper og puter utover gulvet feks. Bor selv i liten leilighet for tiden men har klart å skvise 15 barn inn på stua i bursdag likevel. Det koster heller ikke spesielt mye å kjøpe en ekstra pakke med pølser og pølsebrød. Men selvsagt, er det fysisk umulig å få arrangert med mer enn 5-6 stk så får man jo bare ha et lite selskap. Men da unngå invitasjoner på skolen osv. Anonymkode: 9a43e...eb8 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #20 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg lurer på det samme som fler andre. Hva om man ikke har plass, eller ikke råd til å ordne istand for 14 stykker? Her jeg bor er det ikke plass til så mange barn, og jeg har heller ikke råd til å ha det et annet sted. Skal barnet mitt droppe å feire bursdag med de nærmeste vennene da, på grunn av meg? Anonymkode: 745d9...4b3 Da tar du en utebursdag med pølser. Koster ikke mange kronene hvis du går for firstprice pølse og pølsebrød. Samme med muffins som er veldig rimelig med ingredienser. Siste bursdag mi var i hadde de på den lokale lekeplassen. Det var lagt opp til aking og natursti. Det var en like stor suksess som de som har på lekeland eller inne Anonymkode: 32186...e85 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå