Gå til innhold

Hull i fliser på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi overtok nytt hus i 2020. Her om dagen skulle vi henge opp nytt speil på badet. Når vi tok ned det gamle så ser jeg at de har borret feil i forbindelse med oppheng av det forrige. 4 hull. Det skaper problemer ift at det nye speilet er rundt og det forrige var firkantet. Derfor havner det ene feilborrede hullet på utsiden av speilet. 

Dette ble ikke nevnt på befaring og står ikke i papirene. Jeg vil at de skal komme og bytte de aktuelle flisene. Det er snakk om 4 fliser. Det ene hullet var heller ikke tettet igjen. 

Hvilke rettigheter har man? Noen som vet? 

Anonymkode: 8c279...539

Skrevet

Ingen? 

Ts

Skrevet

Kan det der være skjult mangel på tilstandsrapport som kan lede til alvorlig fukt og råteskader? 

Skrevet

Boligselgerforsikring skal dekke krav om prisnedsettelse, erstatning ved feil mangler. Hvis ikke selger har det bør du kontakte advokat via innboforsikring din. 

Skrevet

Hvor gammelt er huset? Jeg bor i en leilighet som nå er 3 år gammel, og pga feil ved speil på badet, ble dette byttet på reklamasjon. Leverandør leverte et annet speil (større og bedre kvalitet), men det måtte lages to nye hull. De gamle ble tettet med silikon.

Jeg har lurt på om dette er noe jeg må opplyse om, og ville nok gjort det for å være på den trygge siden. Men, så tenker jeg også, at det å bytte speil, og dermed lage hull i flisene, er vel ganske normalt? At hullene i ditt tilfelle ikke var fylt med silikon er jo dumt, men antar at dette er et stykke fra den verste fuktsonen (altså dusjen)?

Om huset er noen år gammelt, så tror jeg ikke dere kommer noen vei. Å bytte kun noen fliser, er heller ikke nødvendigvis en god ide. Kanskje de som er der er gått ut av produksjon eller det er en fargeforskjell? Å hakke løs fliser, og tro at det er mulig å få vekk kun noen, er vel også lite trolig?

Anonymkode: 28915...2a5

• Liker 2
Skrevet

Tvilsomt at dette medfører noen form for erstatning, selv om det er uheldig. 

Anonymkode: 1a6a7...965

• Liker 5
Skrevet

Huset er helt nytt. Det er de som bygde huset som har borret feil. (utbygger) 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Men uansett så kan ikke utbygger/forrige eier være ansvarlig for at du ønsker et mindre speil enn det som er der fra før. Folk må skjerpe seg! Fiks det selv eller heng tilbake det forrige speilet!

Anonymkode: c2850...2e9

• Liker 5
Skrevet

Syntes du har en grei sak, et nytt hus bør ikke ha feilborede hull i seg.

Om du kommer noen vei? Tvilsomt, uten litt godvilje fra utbygger som vil ha fornøyde kunder. Det er jo ikke verdt å ta videre...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men uansett så kan ikke utbygger/forrige eier være ansvarlig for at du ønsker et mindre speil enn det som er der fra før. Folk må skjerpe seg! Fiks det selv eller heng tilbake det forrige speilet!

Anonymkode: c2850...2e9

Skjerp deg selv og les HI. Det handler om 4 feilborrede HULL i veggen, IKKE de som hold speilet som vi byttet ut. Dvs 8 hull isted for 4, skjønner? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg selv og les HI. Det handler om 4 feilborrede HULL i veggen, IKKE de som hold speilet som vi byttet ut. Dvs 8 hull isted for 4, skjønner? 

Ikke siterte, men de fire hullene var bak det speilet som var der? Så det er fortsatt du som ønsker å bytte til noe annet? Du kjøpte et hus med det speilet som var, så ditt valg og evt. gå for noe mindre

Anonymkode: b89bd...8b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke siterte, men de fire hullene var bak det speilet som var der? Så det er fortsatt du som ønsker å bytte til noe annet? Du kjøpte et hus med det speilet som var, så ditt valg og evt. gå for noe mindre

Hva vi ønsker og ikke ønsker å henge opp der er helt uvesentlig. Det som er POENGET, er at håndtverkerene har gjort en feil de ikke har rapportert om, og skjult det bak et speil. 

• Liker 1
Skrevet

Siden det er ett helt nytt hus, hadde jeg absolutt klaget. For der skal det ikke være sånne feil. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart det er krig i verden 🙄

Anonymkode: 2d910...93f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kjøpet et nytt hus, der er det kjøkken-øy du ønsker å fjerne for å få plass til spisebord. Så finner ut at det mangler gulv under øya, skapene er bare satt rett på gulvbjelkene. Det er greit? For utbyggerene dekket jo feilen med å sette skap over, så da er byggefeilen fikset, det holder jo å dekke til. Siden det er du som valgte å fjerne den øyen er det da din jobb å snekre nytt gulv....

Anonymkode: b5094...b73

• Liker 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kjøpet et nytt hus, der er det kjøkken-øy du ønsker å fjerne for å få plass til spisebord. Så finner ut at det mangler gulv under øya, skapene er bare satt rett på gulvbjelkene. Det er greit? For utbyggerene dekket jo feilen med å sette skap over, så da er byggefeilen fikset, det holder jo å dekke til. Siden det er du som valgte å fjerne den øyen er det da din jobb å snekre nytt gulv....

Anonymkode: b5094...b73

Eh ja.. det kan lett skje. Det kan jo også ha blitt gjort med vilje? Da foreks flytende gulv ikke skal ha tunge møbler trykt oppå seg. Så om jeg kjøper et hus med en kjøkkenøy av marmor så har jeg kjøpt et hus med en kjøkkenøy av marmor. Skal jeg ha nytt kjøkken og ser at det ikke er noe gulv under øyen så er det jo mitt problem?  Men mangler det undergulv så det er hull ned til en annen etasje er jo det noe annet. Da mangler konstruksjon. Men hull i en flis er ikke mangel på konstruksjon. Lol. Kjøpte selc nylig er bad der hadde de «ny» dusjsett på er gammelt bad, var tettet hull der å.. ikke noe som sto i rapport det heller. Samt hull i veggen som var helt jævlig «dekket til». Det er helt vanlig.. sånn er det å kjøpe brukt.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

I et nytt bygg ville jeg forventet at det ikke var boret unødvendige hull som ikke var ordnet. Så dette hadde jeg forsøkt å få dekket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Huset er helt nytt. Det er de som bygde huset som har borret feil. (utbygger) 

Ts

Det endrer helt historien. Selvsagt er dette en reklamasjon! Dere har ikke fått levert det badet dere hadde grunn til å forvente.

NB!! Husk å skrive at dere anser dette som tilbakeholdt informasjon, og at dere, pga mangelens plassering, ikke har hatt mulighet til å oppdage og reklamere før nå. 

Hvordan utbygger fikser dette, må også klargjøres helt tydelig før dere godtar noe som helst. Og de må dokumentere at våtromskravene er oppfylt.

Anonymkode: 28915...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...