Egenskap Skrevet 14. januar 2022 #1 Del Skrevet 14. januar 2022 Det blir for stor kjedereaksjon, og skaper masse ubalanse for mennesker. Slik det ser ut nå så er omikron mildere. Hvorfor ikke bruke rapportene fra andre land til å åpne landet, og la mennesker igjen leve som vanlig uten en regjering på slep. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. januar 2022 #2 Del Skrevet 14. januar 2022 Jeg er så enig. La oss si at vi får sesonginfluensa eller omgangssyke inn i hemmet. Ingenting hindrer andre familiemedlemmer å gå i butikken, på treningssenteret, på jobb osv. Men folk blir innlagt og dør pga disse tingene og. Men det er liksom ikke så farlig, så lenge det ikke står Covid som diagnose? Når FHI helt tydelig sier at det er en fordel at folk blir smittet, og at man faktisk vil bli det, men de fleste vil takle det fint, så er det det som er realitetene. Og det er nå en gang slik, at det mest hensiktsmessige er å forholde seg til realiteter og ikke konstruerte tall som kanskje aldri slår til. Jeg tenker at Camilla Stoltenberg sa det veldig tydelig i går på debatten: det er bedre at folk blir smittet nært opp til 2. eller 3. dose, for da blir de mindre syke, enn å utsette det uunngåelige og dermed at folk blir smittet når vaksinens effekt avtar. Det var vel det siste som skjedde i september. Det var ikke i og seg selv feil å åpne opp, men det var feil tidspunkt i forhold til effekten av vaksinen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 14. januar 2022 #3 Del Skrevet 14. januar 2022 Egenskap skrev (2 timer siden): Det blir for stor kjedereaksjon, og skaper masse ubalanse for mennesker. Slik det ser ut nå så er omikron mildere. Hvorfor ikke bruke rapportene fra andre land til å åpne landet, og la mennesker igjen leve som vanlig uten en regjering på slep. Karantene blir jo nå erstattet med testing..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2022 rosemarin skrev (3 timer siden): Karantene blir jo nå erstattet med testing..? hvilke type test? det er som regel 24 timer ventetid eller mer for å få testresultat. I så fall blir det en karantene tid til svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) MorTil2 skrev (4 timer siden): Jeg er så enig. La oss si at vi får sesonginfluensa eller omgangssyke inn i hemmet. Ingenting hindrer andre familiemedlemmer å gå i butikken, på treningssenteret, på jobb osv. Men folk blir innlagt og dør pga disse tingene og. Men det er liksom ikke så farlig, så lenge det ikke står Covid som diagnose? Når FHI helt tydelig sier at det er en fordel at folk blir smittet, og at man faktisk vil bli det, men de fleste vil takle det fint, så er det det som er realitetene. Og det er nå en gang slik, at det mest hensiktsmessige er å forholde seg til realiteter og ikke konstruerte tall som kanskje aldri slår til. Jeg tenker at Camilla Stoltenberg sa det veldig tydelig i går på debatten: det er bedre at folk blir smittet nært opp til 2. eller 3. dose, for da blir de mindre syke, enn å utsette det uunngåelige og dermed at folk blir smittet når vaksinens effekt avtar. Det var vel det siste som skjedde i september. Det var ikke i og seg selv feil å åpne opp, men det var feil tidspunkt i forhold til effekten av vaksinen. Sør-Afrikas har jo allerede visst vei. De har erfaringen. De har kompetansen. Jeg venter til det første land kan si pandemi er over. Endret 14. januar 2022 av Egenskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg