AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Skal gjøre dette kort. Jeg hadde bursdag for litt under en uke siden og feiret den med kjæresten min og to venninner. Vi kosa oss og hadde det utrolig hyggelig sammen til tross for dette med gavene. Jeg fikk en fin ting av begge venninnene mine som de hadde spleiset på. Men av kjæresten min derimot så fikk jeg kun noe godteri fra butikken. Hva syns dere om det? Hvordan hadde dere reagert om dere kun fikk noe billig godteri fra kjæresten? Jeg sa ingenting til det og lata som jeg ble glad, men innerst inne følte jeg meg skuffa. Anonymkode: 030f8...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Sa du på forhånd hva du ønsket deg da? Nei jeg gjorde ikke det men hadde hintet til noen få ting som jeg viste han på telefon min ukene før der jeg sa at jeg syns den og den tingen der var veldig fin. Men han tok tydeligvis ikke hintet Anonymkode: 030f8...e6e
Gjest loveli Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 Har dere vært sammen tidligere bursdager? Hva ga han deg da? Hva har du gitt han tidligere? Hadde blitt skuffet! Sikker på at du ikke får gave senere?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Hva har du pleid å få før da? Anonymkode: 218c8...afb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 loveli skrev (10 minutter siden): Har dere vært sammen tidligere bursdager? Hva ga han deg da? Hva har du gitt han tidligere? Hadde blitt skuffet! Sikker på at du ikke får gave senere? Det her er den andre bursdagen min som vi er sammen. Han ga ingenting sist gang. Ja er veldig sikker på at jeg ikke får noe gave fra han senere. Anonymkode: 030f8...e6e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva har du pleid å få før da? Anonymkode: 218c8...afb Fikk ingenting av han sist jeg hadde bursdag. Jeg har gitt gave til han, en Gant genser fra ViC til over 1000,- så syns det er kjipt Anonymkode: 030f8...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Kjøp noe billig til han neste gang. Og slutt å hint ellers, de fleste menn tar ikke hint, du må si rett ut hva du vil Anonymkode: 925f9...2da 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Slutt å hint. Si rett ut at du ble skuffet og neste gang får han kjøpe noe du ønsker deg. Det er bare latskap å ikke kjøpe gave. Rett og slett latskap. Anonymkode: bddf0...97f 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Neste gang gir du han et gavekort på biltema til 50 eller 100 kroner. Det var virkelig en dårlig gave når han fikk en dyr gave av deg. Er han en fattig student? Eller er han i full jobb? Hvis han har dårlig fantasti kan han gi gavekort på et parfymeri el.l. eller spørre om hjelp i en butikk. Kjøper man snop, så kjøper man i det minste konfekt eller en gavepakning på Amundsen eller lignende. 🤬🤬 Anonymkode: c729f...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Hadde vært fristet til å ikke gi han gave til hans bursdag, og håper han spurte hvorfor så jeg kunne sagt at jeg trodde han ikke liker gaver siden du ikke får av han (litt godis fra matbutikken kvalifiserer ikke som bursdagsgave fra en kjæreste), men det riktige er vel egentlig å ta det opp med han. Anonymkode: 1b19d...2c8 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei jeg gjorde ikke det men hadde hintet til noen få ting som jeg viste han på telefon min ukene før der jeg sa at jeg syns den og den tingen der var veldig fin. Men han tok tydeligvis ikke hintet Anonymkode: 030f8...e6e Nå skal jeg gi deg et godt tips: aldri gi hint til en partner og forvent at han eller hun skal ta det hintet. Du kommer mye, mye lengre med tydelig kommunikasjon i forholdet. Og ikke vær kjip tilbake, tror du det gjør forholdet bedre? Tror jeg hadde tatt en prat og sagt "du, jeg ble litt skuffa over å få godteri til dagen min. Jeg var kanskje ikke helt tydelig, men jeg ønsket meg kjøkkenmaskin/sko/smykker. Skal vi ha en ønskeliste begge to, så blir det enklere å gi noe den andre ønsker seg til neste anledning?". Vipps, du har vært tydelig og løst problemet til neste gang. Anonymkode: 2d72b...762 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 Jeg hadde klart blitt skuffet over noe slikt. Ikke er jeg fan av ønskelister heller. Jeg har jo penger til å kjøpe det jeg vil. Jeg vil at kjæresten skal bry seg nok til å finne noe som treffer helt på egen hånd. Anonymkode: 8e09c...0ee 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 Synes helt ærlig det er merkelig at en mann ikke skjønner prinsippet lik fordeling. Min mann har alltid gitt meg noe til ca samme pris av det jeg har gitt han, uten at vi noen gang har blitt enige om at det skal være slik. Anonymkode: 37dd8...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde klart blitt skuffet over noe slikt. Ikke er jeg fan av ønskelister heller. Jeg har jo penger til å kjøpe det jeg vil. Jeg vil at kjæresten skal bry seg nok til å finne noe som treffer helt på egen hånd. Anonymkode: 8e09c...0ee Enig, bruker aldri ønskelister. Stusser veldig over at ikke folk forstår selv at en godtepose fra Kiwi ikke er en ordentlig gave. For det første hadde jeg nok spurt etter den "ordentlige/egentlige gaven" ganske snarlig etter åpning av den første. Hadde han da sagt helt ærlig at den godteposen var gaven så hadde jeg nok forklart at jeg hadde forventet mer enn det til bursdagen. Hadde jaggu gitt ham en godtepose i retur også Anonymkode: a5323...c04 1
skruf Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 I stedet for å gå å tenke på det og gi han en «dårlig» gave når han har bursdag så synes jeg du heller bare skal ta det opp med han innen et kort tidsperspektiv. Hvis ikke vil dette gå å gnage på deg og han vil merke at noe er galt. Så slipper dere den klassiske; «Du er så stille, er det noe galt?»……og du bare «ingenting» når det helt klart er noe galt Er helt enig med deg at gaven var kjip. Og jeg forstår meg ikke på voksne mennesker som gir sånne gaver når de selv har mottatt gjennomtenkte og personlige gaver (i min verden så er prisen ubetydelig, bare gaven er gjennomtenkt, 1000kr eller 100kr er ett fett så lenge du kan se at den gaven du fikk virkelig var tiltenkt deg) Og man gir ikke ei pose minde sjokolade som eneste gave til kjæresten sin. Spør han rett ut hva som var tanken bak gaven, og hvordan han tror det får deg til å føle deg når han tydeligvis bare har rasket med seg noe fra godtehylla på rema når han selv fikk en dyr og personlig gave fra deg. Si til han at du er skuffet og såret. Si også gjerne at det er ikke prisen som teller, men tanken bak gaven. Og sier meg enig med de andre her; slutt å hint. Si rett ut hva du ønsker deg. Bli også gjerne enig om hvilken sum dere skal bruke på hverandre på jul og bursdagsgaver. Hva ga dere til hverandre i julegave da? 3
Gjest CamillaCollett Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde klart blitt skuffet over noe slikt. Ikke er jeg fan av ønskelister heller. Jeg har jo penger til å kjøpe det jeg vil. Jeg vil at kjæresten skal bry seg nok til å finne noe som treffer helt på egen hånd. Anonymkode: 8e09c...0ee Helt enig med deg. Og det er slett ikke for mye å forvente dette av en voksen mann. Det er noe galt med en fyr som tror at litt godteri er en fin bursdaggave til kjæresten.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 Dere gjør begge samme feilen: Dere snakker ikke sammen. Og alle i tråden hiver seg på og mener han er urimelig... Det må da være like greit å mene at 1000 er en grei sum, som å mene at gaver bare bidrar til forbrukersamfunnet, og er noe som bør droppes, eller holdes helt enkelt. Ikke hint ved å vise bilder, ikke hint ved å gi han dyre gaver, ikke illustrer et poeng ved å gi han et biltemagavekort (!). Det kommer utelukkende til å bidra til flere skuffelser og misforståelser. Sett deg ned med han, prat, men vær åpen for hva han tenker om gaver i stedet for å poengtere at dette er for dårlig, slik mange anbefaler deg Anonymkode: e8dd8...7e2 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg hadde klart blitt skuffet over noe slikt. Ikke er jeg fan av ønskelister heller. Jeg har jo penger til å kjøpe det jeg vil. Jeg vil at kjæresten skal bry seg nok til å finne noe som treffer helt på egen hånd. Anonymkode: 8e09c...0ee Typisk kvinne, mannen må kunne lese tankene hennes ellers bryr han seg ikke. Går det andre veien er det selvsagt ikke det samme, da er det dårlig kommunikasjon fra hans side. Helt utrolig!! Anonymkode: f3745...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 Har han ikke vett på slikt av seg selv, så kan du regne med mange skuffelser fremover. Ser mange skriver om kommunikasjon. Ærlig talt,om man må oppdra en mann på den måten,hva er poenget ? Om en kvinne må tigge om oppmerksomhet og en anstendig gave,så blir hele gleden forringet. Både som giver og mottaker. Kjipe mannfolk forandrer seg ikke. Anonymkode: c3926...6af 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå