Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har kjærlighetssorg? Var jeg forelsket i vennen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Vi var veldig nære, vi delte hemmeligheter og snakket om alt. Han var den jeg alltid kunne gå til å snakke om alt. Plutselig fikk han seg dame og flyttet vekk. Jeg ble også blokket på sosiale medier. Husker jeg gråt som en foss i 3 dager i strekk og ble overrasket over reaksjonen min. Hadde det så vondt og det er sårt enda. Dette er 2 år siden og jeg tenker fortsatt på det. Jeg kan fortsatt begynne å gråte for meg selv helt plutselig når jeg tenker på det. Dette er jo så lenge siden. Jeg lurer på om jeg faktisk var forelsket i han? vi var bare venner, men vet at jeg innerst inne følte noe mer for han, for min reaksjon når han forsvant for meg var ganske merkelig? Hvordan kan jeg egentlig vite det sikkert? Jeg kjenner ofte på savnet etter han. Og har ikke følt meg som meg selv siden. Er det kjærlighetssorg jeg har? Kom gjerne med deres tanker rundt dette. Tusen takk 💖

Anonymkode: a0a3f...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente meg forresten skjelven og nervøs i sommer når jeg og noen jeg var med skulle innom et sted jeg tenkte at han kanskje kunne være der, så jeg var ganske rask til å gå ut fra der vi var. Holdt dette for meg selv da. Jeg så han ikke der, men er det også et tegn på at jeg var forelsket? Ts

Skrevet

Begynner navnet ditt på H?

Anonymkode: 70edc...04e

Skrevet

Å miste en venn kan ofte kjennes ut som kjærlighetssorg.

Anonymkode: 54c15...62f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Begynner navnet ditt på H?

Anonymkode: 70edc...04e

Y

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Å miste en venn kan ofte kjennes ut som kjærlighetssorg.

Anonymkode: 54c15...62f

💖

Skrevet

Har mistet en nær venninne ut av det blå da hun plutselig ghostet meg og fikk nye venner. Jeg fikk skikkelig «kjærlighetssorg» og jeg var overhodet ikke forelsket i henne. 

Anonymkode: dc2d5...837

• Liker 5
Skrevet

Det er helt normalt med sorg når man mister nære personer i sitt liv 💔

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også opplevd at det jeg trodde var en nær venninne plutselig kuttet kontakten oå grunn av noe jeg hadde sagt. Jeg fikk aldri snakket ut med henne om det. Nå er det over et år siden og det gjør fortsatt vondt.

Anonymkode: 0d603...18d

• Liker 4
Skrevet

Godt å vite at jeg ikke er alene om dette 💖 Synes det er utrolig merkelig av noen som står en så nær og plutselig bare forsvinne som om vi var ingenting for dem, virker hvertfall ikke sånn, men kan jo alltid være noen grunner for det som bare ikke blir fortalt..  Jeg er ganske usikker på mine følelser rundt det. Vet bare at det knuser meg og jeg savner å ha han i livet mitt. Håper jeg klarer å glemme han helt. med tiden. Ts

Skrevet

Jeg visste ikke at man kunne får kjærlighettssorg av å miste en venn. Litt vanskelig å skille mellom følelsene og forstå dem. Ts

Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg får også en slags kjærlighetssorg når jeg mister venner. Hun ene som jeg var kjempe kjempe kjempe nær tørna helt av noe jeg sa og kutta kontakten tvert. Jeg drømte om henne i sikkert et år etterpå. Det er helt vanlig. 

Men det jeg lurer på er hvorfor vennen din blokkerte deg? Hadde dere kranglet eller var det ut av det blå? Det høres ut for meg som om kjæresten hans følte seg truet av vennskapet deres og kanskje ga han et ultimatum?

Skrevet
Hottentått skrev (Akkurat nå):

Jeg får også en slags kjærlighetssorg når jeg mister venner. Hun ene som jeg var kjempe kjempe kjempe nær tørna helt av noe jeg sa og kutta kontakten tvert. Jeg drømte om henne i sikkert et år etterpå. Det er helt vanlig. 

Men det jeg lurer på er hvorfor vennen din blokkerte deg? Hadde dere kranglet eller var det ut av det blå? Det høres ut for meg som om kjæresten hans følte seg truet av vennskapet deres og kanskje ga han et ultimatum?

Takk, det forklarer en del for meg 💖💖 Jeg vet ikke hvorfor han gjorde det. Jeg skjønte ingenting og satt igjen som et spørsmålstegn. Vi hadde ingen krangel eller noen ting. Jeg merket når han fikk dame så ble han veldig stille, i 1 uke, og han svarte meg sent så jeg ville ikke mase. Skulle spør han om han skulle i en bursdag jeg var invitert i og da gikk det ikke ann å sende mld, jeg var blokket over alt. Jeg tror også at hun ble sjalu og at han måtte velge. Ts

Skrevet

Har det kanskje skjedd noe mellom dere for lenge siden, som potensielt kunne gjort kjæresten hans usikker på deres relasjon? 
vanskelig å svare på om du er/var forelsket, for bare du kan finne ut av det. Men det kan jo høres litt sånn ut.

Anonymkode: e4d3b...232

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, det forklarer en del for meg 💖💖 Jeg vet ikke hvorfor han gjorde det. Jeg skjønte ingenting og satt igjen som et spørsmålstegn. Vi hadde ingen krangel eller noen ting. Jeg merket når han fikk dame så ble han veldig stille, i 1 uke, og han svarte meg sent så jeg ville ikke mase. Skulle spør han om han skulle i en bursdag jeg var invitert i og da gikk det ikke ann å sende mld, jeg var blokket over alt. Jeg tror også at hun ble sjalu og at han måtte velge. Ts

Den siste gangen vi snakket var det en helt vanlig hyggelig samtale, han sa han var så glad i meg, etter det ble han stille og plutselig var jeg blokket over alt. også tlf nummer, kom rett til mobilsvar. Ts 

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, føler veldig med deg❤️ forelska eller ikke, det er kjempevondt å miste noen man er glad i. Jeg syns det er skikkelig dårlig av han å bare blokke deg sånn. Han burde heller sagt at kjæresten ikke likte at dere hadde samme nære kontakt som før. Jeg kan på en måte skjønne det. Jeg er veldig sjalu selv og ville slitt med at kjæresten min hadde en sååååå close venninne. Men jeg hadde aldri i verden bedt han blokkere noen han var nærme. Har du prøvd å sende sms og spørre? Tenker at et svar kanskje kan gi deg litt mer fred i sjela kanskje. En bekreftelse på at du ikke har gjort noe galt ❤️

Skrevet

Er dere veldig unge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kort fortalt. Vi var veldig nære, vi delte hemmeligheter og snakket om alt. Han var den jeg alltid kunne gå til å snakke om alt. Plutselig fikk han seg dame og flyttet vekk. Jeg ble også blokket på sosiale medier. Husker jeg gråt som en foss i 3 dager i strekk og ble overrasket over reaksjonen min. Hadde det så vondt og det er sårt enda. Dette er 2 år siden og jeg tenker fortsatt på det. Jeg kan fortsatt begynne å gråte for meg selv helt plutselig når jeg tenker på det. Dette er jo så lenge siden. Jeg lurer på om jeg faktisk var forelsket i han? vi var bare venner, men vet at jeg innerst inne følte noe mer for han, for min reaksjon når han forsvant for meg var ganske merkelig? Hvordan kan jeg egentlig vite det sikkert? Jeg kjenner ofte på savnet etter han. Og har ikke følt meg som meg selv siden. Er det kjærlighetssorg jeg har? Kom gjerne med deres tanker rundt dette. Tusen takk 💖

Er vell ikke så mye lettere å miste en god venn sånn brått og brutalt enn en kjæreste/forelskelse?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det kanskje skjedd noe mellom dere for lenge siden, som potensielt kunne gjort kjæresten hans usikker på deres relasjon? 
vanskelig å svare på om du er/var forelsket, for bare du kan finne ut av det. Men det kan jo høres litt sånn ut.

Det skjedde aldri noe intimt mellom oss. Han ble litt grov i språket en gang over tlf når han var full, men det var fyllesnakk og han var kåt. Tror ikke han husket det selv dagen etter, så det tror jeg ikke kan være årsaken. Fikk høre fra en venninne på fest en gang at hun la merke til at han ser på meg på en spesiell måte, ikke lagt merke til dette selv. Vi var bare venner, og oppførte oss som venner. 💖Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skjedde aldri noe intimt mellom oss. Han ble litt grov i språket en gang over tlf når han var full, men det var fyllesnakk og han var kåt. Tror ikke han husket det selv dagen etter, så det tror jeg ikke kan være årsaken. Fikk høre fra en venninne på fest en gang at hun la merke til at han ser på meg på en spesiell måte, ikke lagt merke til dette selv. Vi var bare venner, og oppførte oss som venner. 💖Ts

Hmm jeg skjønner. Hadde dere vært venner i mange år? Eller var det et relativt nytt vennskap? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...