Gå til innhold

høy fettprosent som normalvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

veier rundt 68-70 kg og er 173 men vekta viste fettprosent på 30-31%, har en smal overkropp men, har store lår og hofter, trener et par ganger i uka.  ska ned til 65 kg før mars. nå føler jeg meg bare enda jævligere...   så hvordan kan jeg klare å få tynnere lår på ikke alt for lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Regiakakao skrev (15 minutter siden):

veier rundt 68-70 kg og er 173 men vekta viste fettprosent på 30-31%, har en smal overkropp men, har store lår og hofter, trener et par ganger i uka.  ska ned til 65 kg før mars. nå føler jeg meg bare enda jævligere...   så hvordan kan jeg klare å få tynnere lår på ikke alt for lang tid?

The American Council on Exercise anbefaler en fettprosent på mellom 25 til 32 for kvinner og en fettprosent på 18-25 kroppen for menn.   Det er naturlig at kvinner har høyere fettprosent enn menn.

https://www.trening.no/treningstips/hvilken-fettprosent-er-nodvendig-for-a-fa-synlige-magemuskler/

Hvorfor ønsker du tynnere lår?

Det er det fettet som ikke er helseskadelig som ligger på rumpe og lår.

Anonymkode: 91e14...372

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

The American Council on Exercise anbefaler en fettprosent på mellom 25 til 32 for kvinner og en fettprosent på 18-25 kroppen for menn.   Det er naturlig at kvinner har høyere fettprosent enn menn.

https://www.trening.no/treningstips/hvilken-fettprosent-er-nodvendig-for-a-fa-synlige-magemuskler/

Det er det fettet som ikke er helseskadelig som ligger på rumpe og lår.

fordi lårene mine ser ekstra store ut i arbeidsbukser og derfor må eg opp en størrelse for at det skal passe på lårene men, da blir det ofte for stor i midjen..

Skrevet
Regiakakao skrev (1 minutt siden):

fordi lårene mine ser ekstra store ut i arbeidsbukser og derfor må eg opp en størrelse for at det skal passe på lårene men, da blir det ofte for stor i midjen..

Finnes det ikke arbeidsbukser i en fasong som passer deg bedre? Eller er det mulig å få sydd inn midjedelen på buksen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det ikke arbeidsbukser i en fasong som passer deg bedre? Eller er det mulig å få sydd inn midjedelen på buksen?

måtte ha signalfarga bukse når jeg gikk vg1 byggfag ifjor så måtte ha herremodell siden damebuksene var spinndyre, tror ikke jeg klarer å sy inn midjedelen på buksen

Skrevet

Fettprosent på 20-30% er normalt for damer (norske tall). Du kan ikke punktslanke, og min erfaring er at der det fortest legger seg det er det fettet son går til slutt (hos meg er det lår). Å trene styrke kan hjelpe for å balansere ut fettprosent med mer muskelmasse. 

Anonymkode: dd136...724

• Liker 1
Skrevet

Fettprosent på 20-30% er normalt for damer (norske tall). Du kan ikke punktslanke, og min erfaring er at der det fortest legger seg det er det fettet son går til slutt (hos meg er det lår). Å trene styrke kan hjelpe for å balansere ut fettprosent med mer muskelmasse. 

Anonymkode: dd136...724

det forklarer kanskje hvorfor ansiktet mitt og overkroppen min blir smalere nesten med en gang jeg går ned noen få kg mens lårene er på det samme, samt litt genetikk da så og si alle damene i familien min har store lår

• Liker 2
Skrevet
Regiakakao skrev (4 minutter siden):

måtte ha signalfarga bukse når jeg gikk vg1 byggfag ifjor så måtte ha herremodell siden damebuksene var spinndyre, tror ikke jeg klarer å sy inn midjedelen på buksen

Kan du sjekke om du får kjøpt damemodellen av buksen brukt på Finn feks?

Får du ikke stipend eller noe annet tilskudd som kan dekke utgift til bukse i damemodell?

• Liker 1
Skrevet

Hva heter buksen i damemodell? Kanskje noen her kan hjelpe til med å finne en på salg eller en brukt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du sjekke om du får kjøpt damemodellen av buksen brukt på Finn feks?

Får du ikke stipend eller noe annet tilskudd som kan dekke utgift til bukse i damemodell?

fikk stipend på sånn 4.2k men, det gikk til hjelm, støvler, kjeledress, arbeidsjakke, diverse fleecejakker, sokker, regnklær og siden arbeidsbuksa fortsatt passa så mente foreldrene mine og jeg at det ikke var vits å kjøpe ny

Skrevet

Jeg er i motsatt ende , altså normalvektig på bmi , men fettprosent på 12.. skjønner ikke at det er mulig , er på treningssenter 1-2 ganger i uken på aerobic time. Så ikke akkurat trent heller… 

Anonymkode: b6e9b...55d

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

DET ER NETTOPP DETTE SOM ER FEIL MED KVINNEGUIDEN.

Etter det hun beskriver så er det tydelig at hun er ikke er 100% komf med hvordan underkroppen ser ut og føler med riktig trening at hun kan se bedre ut. Hva er greia med å pirke på folk som har lyst til å : Se bedre ut eller ta mer vare på helsa?

Dette har ingenting med TS å gjøre og hennes sak egentlig. Men vi må slutte å normalisere overvektighet og leve usunt liv. Hvis en person på KG spør om hva kan jeg gjøre for å slanke meg e.l forbedre mitt liv så er de fleste svarene som regel motivasjon eller tips, men det finnes noen små andel folk som skal sette en stopper med "vær glad i deg selv etc...".

Til TS. Jeg vet ikke hvilken øvelser som kan gi best resultater for akkurat din situasjon, håper du kan spørre andre folk uten for her også. Men fortsatt å tren i veien og kanskje øke til 3-4 dager i uka. Lykke til!.

Anonymkode: a0e45...40e

• Liker 2
Skrevet

DET ER NETTOPP DETTE SOM ER FEIL MED KVINNEGUIDEN.

Etter det hun beskriver så er det tydelig at hun er ikke er 100% komf med hvordan underkroppen ser ut og føler med riktig trening at hun kan se bedre ut. Hva er greia med å pirke på folk som har lyst til å : Se bedre ut eller ta mer vare på helsa?

Dette har ingenting med TS å gjøre og hennes sak egentlig. Men vi må slutte å normalisere overvektighet og leve usunt liv. Hvis en person på KG spør om hva kan jeg gjøre for å slanke meg e.l forbedre mitt liv så er de fleste svarene som regel motivasjon eller tips, men det finnes noen små andel folk som skal sette en stopper med "vær glad i deg selv etc...".

Til TS. Jeg vet ikke hvilken øvelser som kan gi best resultater for akkurat din situasjon, håper du kan spørre andre folk uten for her også. Men fortsatt å tren i veien og kanskje øke til 3-4 dager i uka. Lykke til!.

trener 3-4 ganger i uken men skal øke enda mer

Skrevet

Du har en sunn kroppssammensetning selv om fettprosenten er litt høy. Dersom du er slank rundt magen, så er det i hvert fall ikke noe helseskadelig med vekten/kroppen din. 

Men om du ønsker å få ned fettprosent så begynner du å trene styrke. 

Litt enig med siste post. Av en eller annen grunn er vi der som samfunn at å være misfornøyd med hvordan kroppen ser ut, og vilje til å ønske å forandre den ved vektnedgang eller trening blir somatisert som selvhat eller forstyrrelse. Det er egentlig det motsatte. Men, TS, du har feil utgangspunkt. Du trenger ikke å hate kroppen din for å ønske å forandre den, du trenger ikke å "føle deg jævlig". Anerkjenn bare at du er misfornøyd, og at du er verdt å gjøre en innsats for å bli fornøyd. 

Anonymkode: 1d7c3...017

• Liker 2
Skrevet
Regiakakao skrev (3 minutter siden):

trener 3-4 ganger i uken men skal øke enda mer

Frustrasjonen var ikke ment mot deg, men så generelt her på KG og egentlig dagens samfunn.  

Se selv hvordan de fleste i denne tråden ikke egentlig er interessert i målet ditt som du er godt i gang: " å gå ned fra 70 kg til å ligge på 65 kg" som egentlig er bra for deg som er 173 cm.  Men velger heller å hjelpe deg med å finne buksemodellen din slik at du slipper å måtte motivere deg selv til å nå ditt mål. Ingenting gærnt i det, men jeg synes til framtiden det er ikke her du burde se etter råd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt enig med siste post. Av en eller annen grunn er vi der som samfunn at å være misfornøyd med hvordan kroppen ser ut, og vilje til å ønske å forandre den ved vektnedgang eller trening blir somatisert som selvhat eller forstyrrelse. Det er egentlig det motsatte. Men, TS, du har feil utgangspunkt. Du trenger ikke å hate kroppen din for å ønske å forandre den, du trenger ikke å "føle deg jævlig". Anerkjenn bare at du er misfornøyd, og at du er verdt å gjøre en innsats for å bli fornøyd.

Jeg er siste post. TAKK Du sa det på en snillere måte og godt råd til TS. 

Skrevet
Regiakakao skrev (46 minutter siden):

det forklarer kanskje hvorfor ansiktet mitt og overkroppen min blir smalere nesten med en gang jeg går ned noen få kg mens lårene er på det samme, samt litt genetikk da så og si alle damene i familien min har store lår

Regiakakao skrev (1 time siden):

Eneste måten å få tynnere lår på er enten fettsuging eller å gå ned i vekt. Går ikke an å punktslanke kroppen så du kun blir tynnere i lårene. Er ingen vei utenom enn å gå ned i vekt, å da blir du jo også tynnere i ansiktet og overkroppen, dessverre. Men du kan jo fylle ansiktet med Restylane da hvis du blir altfor tynn der for det er jo en mulighet. 

Anonymkode: 89954...9b6

Skrevet

Jeg har fått mye slankere og fastere lår av å gå på maks stigning på mølla i en hastighet som gjør at jeg ikke må holde meg fast.

Går ca. 45- 60 min.

Samt knebøy med kettelbell. Det har gjort underverker for mine lår og rompe. Har også gått ned i vekt samtidig. Men har alltid hatet lårene mine. Men nå begynner jeg faktisk å bli fornøyd.

Anonymkode: 1ac4f...342

Skrevet
Regiakakao skrev (11 timer siden):

Obs obs: Du bør sjekke om du har lipødem. Det er klassisk at underkroppen er større/har mer fett enn overkroppen.

Anonymkode: 16068...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...