AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Man blir jo ikke syk av å fryse i seg selv siden forkjølelse/influensa skyldes virus, men dersom man utsettes for smitte er det lettere å bli syk hvis man fryser. For min del slår det ikke feil at dersom jeg går en dag og fryser veldig, så blir jeg syk. Selv med alle smitteverntiltak og munnbind og alt. Så det jeg lurer på er, må man utsettes for virus samtidig som man fryser for å bli syk, eller er det sånn at man gjerne allerede har fått viruset i seg men det først får mulighet til å feste seg og bryte ut når man fryser? Noen som vet og kan forklare litt om det?😄 hvis dere skjønte hva jeg lurer på😁 Anonymkode: 803ba...759
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Man har først fått viruset i seg, og det å fryse kan senke immunforsvaret noe som gjør at viruset man har fått i seg gir sykdom. Må innrømme at jeg var en av den som kunne påstå at jeg ble syk av å fryse tidligere. Men i 2020 var jeg helt forkjølelsefri selv om jeg frøs mye. Ble ikke syk fordi vi levde så skjermet og alle (de fleste) passet på å holde seg hjemme da de var syke. Under gjenåpningen i høst fikk jeg min første forkjølelse på 2 år, og da frøs jeg ikke en gang 😄 Bare fordi folk gikk rundt og spredde infeksjonene sine i større grad. Andre ting som gjør immunforsvaret mindre rustet til å tåle virus uten å gi sykdom er stress, dårlig kosthold, vitaminmangler og underskudd av søvn. Anonymkode: a4c38...93d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå