lehangolta Skrevet 13. januar 2022 #1 Del Skrevet 13. januar 2022 Kan noen hjelpe meg å tolke reglene. Basert på disse opplysningene, når er jeg ferdig i isolasjon? - Jeg fikk symptomer (hoste) mandag kveld. - Testet positivt med HT tirsdag morgen. Tok også PCR da som jeg fikk svar på onsdag, også positiv. Kan noen hjelpe meg med å skjønne når jeg er ferdig i isolasjon og karantene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 13. januar 2022 #2 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) Er du positiv så skal du 6 dager i isolasjon. Karantene er for dem som kan være smittet. Karantene tiden er lenger enn isolasjonstiden. Jeg ville talt fra tirsdag. Endret 13. januar 2022 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lehangolta Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 13. januar 2022 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Er du positiv så skal du 6 dager i isolasjon. Karantene er for dem som kan være smittet. Karantene tiden er lenger enn isolasjonstiden. Jeg ville talt fra tirsdag. Kan jeg gå på butikken nå på mandag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 13. januar 2022 #4 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) Jeg vil tro du kan gå på butikken på mandag. Teller du fra og med tirsdag, skal du være i isolasjon t.o.m. søndag. Endret 13. januar 2022 av Muskath 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 13. januar 2022 #5 Del Skrevet 13. januar 2022 lehangolta skrev (17 minutter siden): Kan jeg gå på butikken nå på mandag da? Ja, så lenge du har vært feber fri en dag uten febernedsettende. Hold avstand, bruk munnbind og dynk deg i antibak for sikkerhetsskyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 13. januar 2022 #6 Del Skrevet 13. januar 2022 lehangolta skrev (28 minutter siden): Kan noen hjelpe meg å tolke reglene. Basert på disse opplysningene, når er jeg ferdig i isolasjon? - Jeg fikk symptomer (hoste) mandag kveld. - Testet positivt med HT tirsdag morgen. Tok også PCR da som jeg fikk svar på onsdag, også positiv. Kan noen hjelpe meg med å skjønne når jeg er ferdig i isolasjon og karantene? Jeg fikk beskjed om at det er seks dager fra symptomer oppsto. Jeg fikk symptomer fredag, testet positivt søndag. Så i utgangspunktet hadde jeg vært ferdig med isolasjon nå. Men jeg har fortsatt litt symptomer, så holder meg i isolasjon. En skal også være feberfri uten febernedsettende i 24 timer som Forundret skriver. Men, det er altså fra du fikk symptomer Tester du positivt uten symptomer gjelder det fra du tester... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 13. januar 2022 #7 Del Skrevet 13. januar 2022 Da jeg fikk positiv test skulle jeg være i isolasjon fra positiv hjemmetest. Positiv tirsdag, og var i isolasjon til søndag (dette var da det var 5 dagers isolasjon). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 14. januar 2022 #8 Del Skrevet 14. januar 2022 Dette kan smittesporerne forklare deg vel? De regnet ut alt for alle i familien her.. både isolasjonen min og karantene til øvrige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lehangolta Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 14. januar 2022 langbein86 skrev (13 minutter siden): Dette kan smittesporerne forklare deg vel? De regnet ut alt for alle i familien her.. både isolasjonen min og karantene til øvrige.. Ingen har ringt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 14. januar 2022 #10 Del Skrevet 14. januar 2022 Isolasjon starter 6 døgn etter symptomstart eller 6 døgn etter positiv test hvis man ikke har symptomer. Du hadde symptomer på mandag. I dag er din 4. døgn i isolasjon, og du skal sitte ut søndagskveld. Mandag er du ferdig i isolasjon. Du skal ikke ha karantene, bare isolasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg