Maczan7 Skrevet 13. januar 2022 #1 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) Da har jeg nettopp fått satt inn spiral og er veldig fornøyd med hvor knirkefritt det hele gikk 😄 Jeg var lei av å måtte huske og ta p-piller, og reagerte litt på hormonene der. Jeg har små menstruasjoner, og lite kramper, så jeg er ikke bekymret om dette blir mer av i tiden femover. Lette selv etter andres erfaringer før jeg bestemte meg, så da tenkte jeg det var greit å poste her i etterkant. Jeg gikk for den hormonfrie Ballerine-spiralen ettersom den virker veldig liten og nett. De sier det skal være mindre potensielle komplikasjoner med en sånn, fremfor den vanlige T-formede. Bestilte time hos en privat aktør, både fordi jeg ønskte en som visste nøyaktig hva han drev med, og at det var få klinikker i min by som var kurset i akkurat denne typen spiral. Jeg kjente det krøllet seg innvendig når gynekolog sa jeg hadde bakovervendt livmor, og at han måtte til med den beryktede klypen for å dra den frem. Men det gikk helt fint, og jeg kløp bare litt ekstra hardt i typen min sin hånd, så var det veldig snart over. Insettingen av spiralen var mindre vond. Vil si det var 6/10 vondt på de verste 5 sekundene, med masse paracet på forhånd vel og merke. Det var egentlig bare «ubehagelig» på det verste, og jeg har lav-middels høy smerteterskel. Jeg fikk den satt inn på kveldstid. Har hørt det kan være greit, så sover du deg igjennom det meste av ubehaget. Jeg hadde tatt med ein juiceboks (mot blodtrykksfall) som jeg satt og sippet på før jeg reiste meg fra stolen. Kan berolige meg med at den er enda enklere å ta ut enn den var å sette inn når de 5 årene har gått. Kan så langt anbefale denne prevansjonen. Skal prøve å oppdatere posten etter en stund for å se fortelle hvordan kroppen min har valgt å håndtere dette fremmedlegemet👍 Oppdatering: Satte den inn i starten av Januar, nå falt den ut av seg selv i midten av april. Bruker menskopp, og det har vært veldig nervepirrende å passe på å ikke knipe i trådene mens jeg skulle ta den ut, så anbefaler ikke å bruke disse to ilag. Denne gangen tror jeg kroppen skilte den ut selv, for jeg kjente hvertfall ingenting. Den bare lå i koppen en kveld (sorry for tmi). I tillegg drar koppen i trådene med vakuum sånn at de blir kjempelange, også trekker trådene seg helt inn slik at jeg ikke finner de når jeg ikke bruker koppen. Vet ikke om det var helt bra at den var så løs heller. Også har jeg hatt ganske sterke menssmerter. Måtte bruke smertestillende hver dag, og store blødninger. Nesten glad den falt ut, selvom det var en nyttig erfaring. Er tilbake på pillen nå 🙂 Endret 27. april 2022 av Maczan7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Del Skrevet 14. januar 2022 Smerteskalaen da jeg satt inn spiral var 10/10. Da den skulle ut 8/10. Anonymkode: f343f...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maczan7 Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Smerteskalaen da jeg satt inn spiral var 10/10. Da den skulle ut 8/10. Anonymkode: f343f...3d2 Oi, har lest om noen sånne tilfeller 😳 Med den typen jeg satt inn er røret det tynneste på markedet. Det hjelper nok en del. Men nå fant jeg ut at den inneholder nikkel, så er redd det muligens kan oppstå problemer i forhold til en mild allergi jeg har. Var visst ørsmå mengder, så mulig det går fint likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Del Skrevet 15. januar 2022 Takk har vurdert denne selv. Kom gjerne med oppdatering om noen mnd 😀 Anonymkode: 8e1fc...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Del Skrevet 24. mai 2022 Hei. Har satt inn Ballerine Perlespiral for et døgn siden. Selve innsettingen var egentlig null problem, men smertene i etterkant var grusomme. Sliter vanligvis mye med mensensmerter, men denne type smerten tar kaken! Etter mye smertestillende klarte jeg å komme meg hjem etter en times tid på klinikken, men kjenner med en gang når smertestillende gir seg litt. Jeg gikk til en sertifisert klinikk for at alt skulle føles trygt og rett, og det er jeg glad for at jeg gjorde! Om ikke smertene gir seg de neste dagene, ser jeg meg dessverre nødt til å ta den ut, så jeg krysser fingrene! Videre oppdatering kommer..😊 Anonymkode: 3a236...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå