AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg har en vakker niese i slutten av 20 årene. Hun har to nydelige gullunger og en mann med veldig god jobb. Niesen min sitt liv har vært ganske plankekjøring. Gode karakterer, rett inn på ett bra studiet, vakker, masse venner og "perfekt" ektefelle. De bor i et hus som er så flott at jeg bare glante sist jeg var der. Hun er veldig flink med interiør. I jula hadde jeg den eldre søsteren min her på en vinkveld. Det ble nok litt mye på begge to. Søsteren min har hatt et ganske strevsomt liv med en skilsmisse, stor konflikt på en tidligere arbeidsplass og ganske dårlig økonomi. Hun betrodde med den kvelden at hun er sjalu på sin egen datter. Jeg ble ganske sjokkert og spurte hva hun mente. Hun sa det knøt seg inni henne første gang hun så huset og at hun blir misunnelig når hun ser hvor god mannen til datteren er mot datteren. Hun sa hun plages mye av disse følelsene. Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Jeg synes det er veldig rart, jeg gleder meg alltid stort når barna mine får til ting og er lykkelige. Hvem i pokkern er sjalu på egen datteren liksom. Anonymkode: 9b771...f9b 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Hun er vel kanskje mer bitter på eget liv og egne valg? Anonymkode: 952c4...091 34
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en vakker niese i slutten av 20 årene. Hun har to nydelige gullunger og en mann med veldig god jobb. Niesen min sitt liv har vært ganske plankekjøring. Gode karakterer, rett inn på ett bra studiet, vakker, masse venner og "perfekt" ektefelle. De bor i et hus som er så flott at jeg bare glante sist jeg var der. Hun er veldig flink med interiør. I jula hadde jeg den eldre søsteren min her på en vinkveld. Det ble nok litt mye på begge to. Søsteren min har hatt et ganske strevsomt liv med en skilsmisse, stor konflikt på en tidligere arbeidsplass og ganske dårlig økonomi. Hun betrodde med den kvelden at hun er sjalu på sin egen datter. Jeg ble ganske sjokkert og spurte hva hun mente. Hun sa det knøt seg inni henne første gang hun så huset og at hun blir misunnelig når hun ser hvor god mannen til datteren er mot datteren. Hun sa hun plages mye av disse følelsene. Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Jeg synes det er veldig rart, jeg gleder meg alltid stort når barna mine får til ting og er lykkelige. Hvem i pokkern er sjalu på egen datteren liksom. Anonymkode: 9b771...f9b Kanskje ikke legge ut om en svært privat samtale mellom deg og din søster, som handler om din niese og et problem som ikke er ditt Anonymkode: f7477...e43 18
Chiyo Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 (endret) Sjalusi betyr ikke nødvendigvis at du ikke unner andre det de har, men det handler om det du selv skulle ønske at du hadde. Det er ikke det hun ikke er fornøyd med datteren sitt liv, men hun skulle ønske ting var like lett for henne. Jeg har vært mye sjalu på andre før, og det handler aldri om at jeg ikke ønsker dem gode ting. Det er mer at jeg er sjalu fordi det er noe med deres liv som jeg er misunnelig på. Du sier jo at hun sliter med disse følelsene. Kanskje datterens liv minner henne på alle tingene i hennes liv hun er misfornøgd med. Det jeg vil frem til her er at sjalusi er en menneskelig følelse. Det er ikke unormalt, ikke en gang om du er sjalu på noen i familien. Endret 14. januar 2022 av Chiyo 26
Gjest O.G. Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Tror sånt som dette er mer vanlig enn vi tror.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kanskje ikke legge ut om en svært privat samtale mellom deg og din søster, som handler om din niese og et problem som ikke er ditt Anonymkode: f7477...e43 Sant, i Norge finnes det jo bare én pen kvinne i slutten av 20-åra som har et hus og en tante. Jeg vet nøyaktig hvem det er snakk om nå. Anonymkode: 9b83a...a55 23
Gjest Jon Are Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 Chiyo skrev (13 timer siden): Sjalusi betyr ikke nødvendigvis at du ikke unner andre det de har, men det handler om det du selv skulle ønske at du hadde. Det er ikke det hun ikke er fornøyd med datteren sitt liv, men hun skulle ønske ting var like lett for henne. Jeg har vært mye sjalu på andre før, og det handler aldri om at jeg ikke ønsker dem gode ting. Det er mer at jeg er sjalu fordi det er noe med deres liv som jeg er misunnelig på. Du sier jo at hun sliter med disse følelsene. Kanskje datterens liv minner henne på alle tingene i hennes liv hun er misfornøgd med. Det jeg vil frem til her er at sjalusi er en menneskelig følelse. Det er ikke unormalt, ikke en gang om du er sjalu på noen i familien. men det her er snakk om datteren. syns det er hårreisende. Hadde det gått så bra med barne til mine nieser ,hadde jeg blitt overlykkelig. selvfølgelig. de er famile . og jeg har ikek hatt et enket liv. ødelagt mye for meg selv...
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Jon Are skrev (2 minutter siden): men det her er snakk om datteren. syns det er hårreisende. Hadde det gått så bra med barne til mine nieser ,hadde jeg blitt overlykkelig. selvfølgelig. de er famile . og jeg har ikek hatt et enket liv. ødelagt mye for meg selv... Vel, jeg tror min mor er overlykkelig for at mitt liv har blitt bra, med hus, god jobb, friske barn og en god mann. Men jeg tror likevel hun innimellom kjenner på at hun skulle ønske livet hennes var mer som mitt, og ikke innebar rullestol, sykehus, bo alene osv. Det betyr ikke at hun ikke er glad på mine vegne, men bare at hun er menneskelig. Det må være innafor å kunne betro slike følelser til sin søster. Hun kan jo ikke akkurat si det til datteren. Noen ting er godt å få luftet uten at det gjør en til et dårlig menneske! Anonymkode: 8fd4a...346 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Går vel fint an å være sjalu samtidig som man unner personen alt godt? Jeg er ganske sjalu på de med god helse, det betyr ikke at jeg unner alle andre å havne i en bilulykke med følgene det får. Anonymkode: 4e805...12b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Jeg er misunnelig på sønnen min som puler så mye... - Mann 54 Anonymkode: 7eb75...648 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Min mor har flere ganger innrømmet at hun er sjalu på meg, jeg har turt å gjøre langt mer enn henne mtp reiser/utdannelse/følge drømmer. Hun ble ansett som «hushjelpen» blant ungeflokken (eneste jente) og den som skulle stelle hus og hjem, det var en kvinnes hovedoppgave. Hun ble og tidlig gravid, og ble tidlig etablert med barn og mann og hus i den lille hjembygda. Men jeg har bodd forskjellige steder i verden og gjort mer det jeg ville. Som det sies over, sjalusi handler ikke nødvendigvis om at man ikke unner personen de bra tingene, men at man ønsker man hadde det selv. Anonymkode: 77bb5...fa0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er misunnelig på sønnen min som puler så mye... - Mann 54 Anonymkode: 7eb75...648 🤣👍 det var en god eksempel Anonymkode: 688cc...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har en vakker niese i slutten av 20 årene. Hun har to nydelige gullunger og en mann med veldig god jobb. Niesen min sitt liv har vært ganske plankekjøring. Gode karakterer, rett inn på ett bra studiet, vakker, masse venner og "perfekt" ektefelle. De bor i et hus som er så flott at jeg bare glante sist jeg var der. Hun er veldig flink med interiør. I jula hadde jeg den eldre søsteren min her på en vinkveld. Det ble nok litt mye på begge to. Søsteren min har hatt et ganske strevsomt liv med en skilsmisse, stor konflikt på en tidligere arbeidsplass og ganske dårlig økonomi. Hun betrodde med den kvelden at hun er sjalu på sin egen datter. Jeg ble ganske sjokkert og spurte hva hun mente. Hun sa det knøt seg inni henne første gang hun så huset og at hun blir misunnelig når hun ser hvor god mannen til datteren er mot datteren. Hun sa hun plages mye av disse følelsene. Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Jeg synes det er veldig rart, jeg gleder meg alltid stort når barna mine får til ting og er lykkelige. Hvem i pokkern er sjalu på egen datteren liksom. Anonymkode: 9b771...f9b Har søstra di autisme? Anonymkode: 6be1a...093
Julemarsipan Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er misunnelig på sønnen min som puler så mye... - Mann 54 Anonymkode: 7eb75...648 Hahaha, dette var dagens 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har søstra di autisme? Anonymkode: 6be1a...093 Seriøst, hva feiler det deg? Eier du ikke empati? Å kødde med eller spørre om folk har autisme er rimelig frekt. Anonymkode: f6d96...b10 3
lillevill Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har en vakker niese i slutten av 20 årene. Hun har to nydelige gullunger og en mann med veldig god jobb. Niesen min sitt liv har vært ganske plankekjøring. Gode karakterer, rett inn på ett bra studiet, vakker, masse venner og "perfekt" ektefelle. De bor i et hus som er så flott at jeg bare glante sist jeg var der. Hun er veldig flink med interiør. I jula hadde jeg den eldre søsteren min her på en vinkveld. Det ble nok litt mye på begge to. Søsteren min har hatt et ganske strevsomt liv med en skilsmisse, stor konflikt på en tidligere arbeidsplass og ganske dårlig økonomi. Hun betrodde med den kvelden at hun er sjalu på sin egen datter. Jeg ble ganske sjokkert og spurte hva hun mente. Hun sa det knøt seg inni henne første gang hun så huset og at hun blir misunnelig når hun ser hvor god mannen til datteren er mot datteren. Hun sa hun plages mye av disse følelsene. Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Jeg synes det er veldig rart, jeg gleder meg alltid stort når barna mine får til ting og er lykkelige. Hvem i pokkern er sjalu på egen datteren liksom. Anonymkode: 9b771...f9b Enig med deg. Da tenker jeg at din søster er ekstremt sårbar og er ekstremt ulykkelig. Det kan jo være hun greier å være glad for datteren sin, det er jo ikke sikkert at hun er sjalu på en måte som at hun vil ta ifra henne disse fine tingene. Men at hun ønsker også at hun hadde et sånt liv, elsket, ung og vakker, talentfull, god økonomi. Men hun kjemper sin kamp i sitt ensomme liv, som sikkert kunne vært mye finere om hun hadde lært seg å satt pris på det hun har. Når jeg har det sånn, feks om jeg sitter alene på julekvelden eller ikke føler meg elsket, så pleier jeg å se på dokumentarer om folk som har det skikkelig elendig. Folk som bor på gata, eller sliter med dopavhengighet. Da pleier seg å huske hvor heldig jeg er, og så får jeg ekstra lyst til å få det fint rundt meg, rydde osv...kansje din søster trenger å få øyene opp for det hun faktisk har.
Gjest rabrabara Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 Det handler vel mest om skuffelse over hvordan hennes eget liv har gått. Ikke døm så hardt. Det er jo like ille det, å ikke ha noe forståelse for søsteren sin, som du sier har hatt mye tungt og valgte å betro seg til deg om noe som nok er sårt for henne.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #18 Skrevet 14. januar 2022 Ja sjalusi handler om at en kunne tenke seg det samme som andre, men har ikke tenkt at jeg ikke har ønsket dem det dem har heldigvis Anonymkode: e58ce...282
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #19 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Seriøst, hva feiler det deg? Eier du ikke empati? Å kødde med eller spørre om folk har autisme er rimelig frekt. Anonymkode: f6d96...b10 Når ble det frekt? Er bare nysgjerrig, vettu. 😅 Anonymkode: 6be1a...093
fru Alving Skrevet 14. januar 2022 #20 Skrevet 14. januar 2022 Jeg tror det er mye folk går og bærer på som de ikke snakker høyt om. Vi mennesker er komplekse og har ofte følelser som ikke er så enkle å forstå. Det er vel ganske vanlig å være sjalu og misunnelig på søsken. Fordi man har samme utgangspunkt i livet så er det lett å sammenligne seg. Det at din søster føler slik overfor sin datter er vel fordi hun selv skulle ønske hun hadde mye av det datteren ser ut til å ha. Kanskje har hun jobbet hardt for å gi barna sine et bedre liv enn hun selv fikk.. Synes du skal ta det som en tillitserklæring at hun har betrodd seg til deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå