Gå til innhold

Føler jeg tar mest initiativ. Barnslig å la være litt, og se hva som skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mange kvelder lurt på om hva som hadde skjedd dersom jeg bare smilte, gav ham et kyss og la meg inntil ham, uten å la det eskalere. Føler vel litt at det er jeg som drar «lasset» mtp om det skal skje noe eller ikke, selv om han er veldig med på teasingen vi gjør ila dagen.

Anonymkode: 1083c...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har mange kvelder lurt på om hva som hadde skjedd dersom jeg bare smilte, gav ham et kyss og la meg inntil ham, uten å la det eskalere. Føler vel litt at det er jeg som drar «lasset» mtp om det skal skje noe eller ikke, selv om han er veldig med på teasingen vi gjør ila dagen.

Kan du vel gjøre. Er jo ikke direkte uvanlig at det svært ofte bare er den ene som tar initiativ. 
Her har det som oftest vært samboer som har tatt initiativ. Kan gå åresvis i mellom hver gang jeg gjør det.

Skrevet
sicario skrev (3 minutter siden):

Kan du vel gjøre. Er jo ikke direkte uvanlig at det svært ofte bare er den ene som tar initiativ. 
Her har det som oftest vært samboer som har tatt initiativ. Kan gå åresvis i mellom hver gang jeg gjør det.

Hva tror du hadde skjedd dersom din samboer hadde sluttet å ta initiativ? Ville det gått årevis imellom hver gang tror du?

Hadde du blitt usikker/lei deg/såret?

ts

Skrevet

Jeg lurer også på det! Kjæresten min forventer liksom at jeg tar insj eller er mest gira, og det mister han lysten av, faktisk. Så skal se hva som skjer de neste gangene jeg er hos han dersom jeg trekker det seksuelle vekk fra regnestykket.
Kan tenke meg at det hadde gått ubehagelig lang tid mellom hver gang hvis jeg ikke dro lasset (da snakker jeg et par ukers tid); han blir mer spontant tent og det er gjerne når det har gått litt tid eller hvis vi er på nytt sted. Jeg har langt høyere drive enn han, så for min del kunne vi kjørt på enda mer, altså😎Men han er glad i kos og nærhet ellers, så det går helt ok.

Anonymkode: 5fc2c...f0d

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han er litt submissiv og liker at du er den som tar styringa? 

Anonymkode: 0c9a9...934

Skrevet

Det skal jo ikke mer til enn at den ene har bittelitt oftere lyst, da vil jo den andre bare legge seg bakpå, og tenke at her blir det ofte nok uansett.  

Eksen min sa at hun liksom aldri fikk tid å komme dit at hun hadde lyst å initiere noe. Så jeg forsøkte som ts, å vente. Men når hun etter en måned, fremdeles ikke viser tegn til lyst, så sier det dessverre noe. 

Det verste er at du risikerer å sette i gang kverna, om at noe er galt. At du er utro, syk, eller ikke er glad i partner lenger. 

Anonymkode: 9d88e...fa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det skal jo ikke mer til enn at den ene har bittelitt oftere lyst, da vil jo den andre bare legge seg bakpå, og tenke at her blir det ofte nok uansett.  

Eksen min sa at hun liksom aldri fikk tid å komme dit at hun hadde lyst å initiere noe. Så jeg forsøkte som ts, å vente. Men når hun etter en måned, fremdeles ikke viser tegn til lyst, så sier det dessverre noe. 

Det verste er at du risikerer å sette i gang kverna, om at noe er galt. At du er utro, syk, eller ikke er glad i partner lenger. 

Ser den, at det kan vise om det er noe mer i det hele, dersom han ikke begynner å ta initiativ. Men i så fall er det kanskje bedre å vite det nå, enn om ett år frem i tid…😬

Om han blir bekymret for om noe er galt så vil det nok starte en samtale eller han vil innse noe, og det kan jo også være positivt🤞

ts

Skrevet

Ja, det er barnslig.

Anonymkode: 0eb73...8d5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette handler gjerne om at den ene i forholdet har "responsiv lyst". Er selv i et forhold hvor min kjære har utpreget responsiv lyst. Og gjett om "kverna" har gått oppi mitt hode, i år ut og år inn, før jeg begynte å forstå meg bedre på henne og hvordan dette naturlig arter seg. Det har tatt evigheter, faktisk.

En person med responsiv lyst vil bare ikke ha lett for å ta initiativ til sex. For disse er det faktisk mer av en nødvendighet at partneren tar initiativet. Ellers vil det rett og slett bli veldig lite sex i forholdet. 

Det har fungert tålig greit gjennom mange år, men skjønner nå at jeg, den mer spontane partneren til henne med responsiv lyst og et mindre behov, sjelden vil oppleve å "bli begjært" eller at hun blir tent og kåt ut av det blå. Det skjer liksom bare ikke. 

Det blir heller til at vi setter av tid til sex og når hun er "innstilt på det" kommer tenning og kåthet etter hvert, etter vi har inntatt senga. Så det ligger dårlig til rette for kjappiser, f. eks.

Men ellers kan det bli super sex og jevnlig også,  hvis man legger godviljen til og finner ut av disse ulikhetene. Og ikke forventer det urimelige av partneren.

Anonymkode: ca0be...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det som ofte blir en vane er vanskelig å endre, men alle vet jo at det som er løsningen er å kommuniserer. Men jeg vil ikke friskmelde typen din TS, han har sin oppgave å være våken på alt som har med deg å gjøre. Han burde lære seg litt om seksuell  forståelse, da har han fanget opp dine hint og løsninger på dette...

Teasing ila dagen er jo egentlig en begynnelse på forspillet... Men han er ikke våken nok til å forstå det, og det du gjør.

Skrevet

Hvorfor skal det være barnslig? Du er da ikke en stasjon som kun står der for å yte service? Du er et menneske. 

Det jeg synes er merkelig med slike LATE folk er at de sjeldent forstår at de forstyrrer en. 

Anonymkode: 7535b...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...