AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg har et dilemma. Min bror fikk baby for relativt få uker siden. Han har reisejobb, reiste for to uker siden og blir borte en uke til. Jeg vet de har avtale om at svigerinnen min skal gi beskjed dersom babyen er for krevende, for bror har mulighet til å dra hjem. Taper penger på det, men så vidt jeg har skjønt vil det gå bra. Problemet er at min svigerinne er en sjenert pleaser. Det er ikke frekt ment, hun er en nydelig skjønn dame - men jeg tror ikke hun er ærlig med min bror. Årsaken er at jeg var på besøk i dag, og svigerinne var helt zombie. Virkelig, jeg har aldri sett et så slitent menneske. Hun så ut som hun ikke hadde sovet, dusjet eller spist på en uke. Jeg tilbød å gå en tur med babyen, noe hun takket ja til - og jeg fant henne sovende på badegulvet da jeg kom tilbake. Som om hun ikke kom lenger liksom!? Det er jo helseskadelig. Hun er ærlig om at babyen sover dårlig, men ikke SÅ dårlig som jeg får inntrykk av at hen gjør. Jeg er svært bekymret for min svigerinne. Jeg skulle gjerne stilt opp mer, men jeg har tre små selv og 100% jobb - så det begrenser seg automatisk. Jeg vurderer veldig sterkt å ringe min bror, forklare situasjonen og be han komme hjem. Er oppriktig redd for min svigerinnes mentale og fysiske helse, hun så virkelig syk ut i dag. Jeg vet han kommer hjem om jeg ringer, han er en god ektemann og en god far - han hadde nok kommet på få timer. Hun trenger hjelp. Samtidig er jeg redd for å tråkke noen på tærne! Hvordan hadde du reagert? Hva ville du gjort? (ubetydelige detaljer er redigert for anonymisering) Anonymkode: 38208...10c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Jeg hadde gått på nytt besøk i morgen, og om det står like ille til da, så ville jeg ringt min bror. Anonymkode: 61b26...474 21
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Kanskje hun blir glad for at du tar ansvar. Min tanke er at penger kommer og går. Man kan alltids tjene dem inn igjen, men den situasjonen som du beskriver virker nesten skummel. Anonymkode: 4a8b8...3a6 5
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Så flott at du bryr deg. Jeg tenker at du skal ringe din bror og forklare nøyaktig hva du bekymrer deg for og hvorfor. Det blir hans avgjørelse. Hun er nok ikke i stand til rasjonelle avgjørelser i den zombie tilstanden.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Har hun noen andre som kan hjelpe til? Mor, svigermor, bror, bestefar? Anonymkode: 7b5cb...abb 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Hva med å snakke med henne, spørre hvordan det virkelig går med henne og dele tankene dine om at din bror bør kontaktes fordi du er bekymret for helsen hennes? Anonymkode: 85d57...f1a 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Blondie65 skrev (3 minutter siden): Så flott at du bryr deg. Jeg tenker at du skal ringe din bror og forklare nøyaktig hva du bekymrer deg for og hvorfor. Det blir hans avgjørelse. Hun er nok ikke i stand til rasjonelle avgjørelser i den zombie tilstanden. Selvsagt, hun er jo min familie ❤️ God idé. Da kan jeg bare beskrive mine observasjoner, så kan han ta valget selv. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hva det blir, dog. Han kommer nok hjem uten å ringe henne en gang. Er der jeg er redd for å overtråkke. Men som sagt; jeg har tre små selv, og særlig én av dem hadde jeg nok ikke overlevd uten en hjemmejobbende mann. Mistenker at deres baby er rimelig lik mitt overnevnte barn. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hun noen andre som kan hjelpe til? Mor, svigermor, bror, bestefar? Anonymkode: 7b5cb...abb Nei dessverre. De har bare vår familie, som består av meg, og vår uføre mor som ikke orker all verden. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å snakke med henne, spørre hvordan det virkelig går med henne og dele tankene dine om at din bror bør kontaktes fordi du er bekymret for helsen hennes? Anonymkode: 85d57...f1a Ja glemte å skrive det. Det har jeg selvsagt prøvd, men jeg når ikke inn. Får bare beskjed om at det er tungt, men det går helt fint. Selv om jeg ser at det ikke gjør det. Anonymkode: 38208...10c 2
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt, hun er jo min familie ❤️ God idé. Da kan jeg bare beskrive mine observasjoner, så kan han ta valget selv. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hva det blir, dog. Han kommer nok hjem uten å ringe henne en gang. Er der jeg er redd for å overtråkke. Men som sagt; jeg har tre små selv, og særlig én av dem hadde jeg nok ikke overlevd uten en hjemmejobbende mann. Mistenker at deres baby er rimelig lik mitt overnevnte barn. Anonymkode: 38208...10c Han kan jo ringe henne før han "tar avgjørelsen" for å fortelle at han ikke trengs på borte jobben like lenge som han trodde eller noe i den dur.
Mooza Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 Din bror kan tjene penger senere. Dette høres ikke forsvarlig ut i det hele tatt. Ring din bror og fortell din bekymring og hva som skjedde da du var der i dag. Fortell at du kjenner at du bryter litt inn, men at du ble veldig bekymret. Tenk om du hadde vært på den måten,. Hadde du ikke da syntes at det var forsvarlig av din mann å komme hjem? Det er ikke alltid man ser hvor ille det er selv, når man står i situasjonen. Det er ikke barnevernet du ringer, det er mannen du ringer. Du er tante og du er familie og du ser jo at dette går ikke. Stol på magefølelsen din. I det store og hele er det en bagatell at din bror må hjem, men det kan være veldig farlig og bli en langvarig sykdom hvis din svigerinne ikke får hjelp- ut fra det du beskriver. Din svigerinne setter både seg selv og barnet i en farlig situasjon ved å være så utslitt som hun nå er. Du hadde aldri tilgitt deg selv om noe skjedde med dem. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Ring han! Jeg har vært der selv, med et lite barn som var krevende og en mann som jobbet svært mye. Jeg sa til alle at det gikk helt fint, men inni meg så ønsket jeg bare at noen kunne hjelpe meg. Anonymkode: eb028...480 2
Gjest loveli Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Ring han for å høre hva han tenker når du forteller hva du opplevde. Hvis han er en god far og kjæreste slik du sier så tar han riktig beslutning.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Selvsagt, hun er jo min familie ❤️ God idé. Da kan jeg bare beskrive mine observasjoner, så kan han ta valget selv. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hva det blir, dog. Han kommer nok hjem uten å ringe henne en gang. Er der jeg er redd for å overtråkke. Anonymkode: 38208...10c Da sier du det også. Anonymkode: aa46e...08f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 Om hun er så utslitt at hun sovner i dusjen (!) er det ikke forsvarlig at hun er alene med et spedbarn. Her ville jeg tenkt det egentlig er ganske akutt, ringt bror - og ikke lagt fingrene mellom - sørget for at du eller uføre bestemor er der fram til din bror rekker å reise hjem. Hva om det skjer babyen noe? En som sovner i dusjen har en hjerne som halvveis sover selv om hun er ‘våken’. Hun vil ikke tenke klare tanker, ikke klare å beskrive hvordan det egentlig står til engang. Anonymkode: 8c863...0a4 1
Kittykat Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Her ville jeg ringt broren min og forklart situasjonen. Kanskje svigerinnen din ikke vil spørre om hjelp, fordi hun føler at hun vil være til bry? Når hun sovner på gulvet på badet, og ser sliten og syk ut, så sier det seg selv at hun trenger litt hjelp. Man hjelper jo sin egen familie og man trenger ikke å være bekymret for å spørre om hjelp. Eventuelt så kan du snakke med henne først. Men hun trenger en hjelpende hånd, hvis hun virker som en zombie pga for lite søvn og at ting virker litt overveldende nå. Så jeg ville ringt barnefar uten tvil. Helsen til barnemor kommer foran jobb og penger. Ja, de vil sikkert ha litt mindre penger, men det er jo bare for en kortere periode, til ting har stabilisert seg litt. Så hadde jeg hjulpet så godt jeg kunne fram til barnefar var kommet hjem igjen. Endret 14. januar 2022 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå