AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Hvordan er det mulig? Har dere fortrengt hvor tøft det er? Jeg synes det er så dumt å høre på. Tenåringer klarer seg på de fleste måter selv, og de sover LENGE. Mye enklere å sjonglere egen jobb og annen logistikk med store barn. Å takle typiske tenåringsutfordringer er ikke akkurat det største problemet, spesielt ikke når man faktisk får sove sammenhengende netter hele tiden 🙄 Anonymkode: c0e2c...c5c 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 13. januar 2022 Vi kan snakkes når du har tenåringer😉 Anonymkode: 9a36c...f70 110
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Har du tenåringer..? Anonymkode: 1aa0f...4a9 18
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kan snakkes når du har tenåringer😉 Anonymkode: 9a36c...f70 Jeg HAR tenåringer 🙄 Kjenner bare jeg blir provosert over foreldre som neglisjerer det faktum at småbarnstiden er krevende, både fysisk og psykisk. Tenåringstiden er a walk in the park i forhold. Virkelig. Anonymkode: c0e2c...c5c 35
Populært innlegg Anonym6789 Skrevet 13. januar 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 13. januar 2022 Har en toåring nå, og det er slitsomt. Men fy faen jeg gruer meg til han skal ut å feste og jeg må være redd for hva han driver med osv AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 22.13): Jeg HAR tenåringer 🙄 Kjenner bare jeg blir provosert over foreldre som neglisjerer det faktum at småbarnstiden er krevende, både fysisk og psykisk. Tenåringstiden er a walk in the park i forhold. Virkelig. Anonymkode: c0e2c...c5c Kanskje folk er forskjellige..? Og med forskjellige barn og utfordringer 79
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Jeg har aldri følt på så stor frihet, glede og energi som etter at barna ble såpass store. Alt etter typ seks-sju år er jo en drøm ift småbarn. Dere som står i verste småbarnsfase nå - bare gled dere, det blir mye bedre! Og tusen ganger lettere. Anonymkode: c0e2c...c5c 42
Ulrikke Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Jeg synes det stemmer. Ser samtidig blandt folk rundt meg at langt fra alle føler det sånn. Så, som med så mye annet, individuelt. 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 Hvorfor er det tøft å ha tenåringer egt. Spør som noen som ikke har unger, men de fleste tenåringer jeg har kjent opp igjennom har vært greie folk, ikke sinna, sure osv. Eneste jeg kan tenke meg er at man burde være obs rundt alkohol/fest og sånne ting, men ellers? Anonymkode: 080f5...4ea 11
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 Det har virkelig ikke falt deg inn at dette er individuelt? Anonymkode: 62442...59b 27
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Anonym6789 skrev (1 minutt siden): Har en toåring nå, og det er slitsomt. Men fy faen jeg gruer meg til han skal ut å feste og jeg må være redd for hva han driver med osv Det er ikke akkurat noe jeg vil forbinde med slitsomt. Hverken kroppslig eller mentalt. Ungdom er ungdom, og for brorparten går det helt fint. Anonymkode: c0e2c...c5c 6
Raven.Writingdesk Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan er det mulig? Har dere fortrengt hvor tøft det er? Jeg synes det er så dumt å høre på. Tenåringer klarer seg på de fleste måter selv, og de sover LENGE. Mye enklere å sjonglere egen jobb og annen logistikk med store barn. Å takle typiske tenåringsutfordringer er ikke akkurat det største problemet, spesielt ikke når man faktisk får sove sammenhengende netter hele tiden 🙄 Anonymkode: c0e2c...c5c Kanskje har foreldre enkelte vært veldig forskånet fra en slitsom småbarnsperiode og i retur fått en veldig slitsom ungdomsperiode..? 24
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Jeg har ikke erfart tenårene, men utifra hva jeg hører kolleager opp igjennom de siste årene har fortalt tror jeg definitivt det er verst med tenåringer. Uten tvil Anonymkode: 611ee...9ce 7
Silva Pluvialis Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg HAR tenåringer 🙄 Kjenner bare jeg blir provosert over foreldre som neglisjerer det faktum at småbarnstiden er krevende, både fysisk og psykisk. Tenåringstiden er a walk in the park i forhold. Virkelig. Anonymkode: c0e2c...c5c Hva folk synes er verst er vel helt individuelt. At andre synes tenåringstiden er verst betyr ikke at de ikke anerkjenner at småbarnstiden er verst for deg? Vi trenger ikke å gjøre det til en konkurranse om hvem som har det verst. 22
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Kanskje har foreldre enkelte vært veldig forskånet fra en slitsom småbarnsperiode og i retur fått en veldig slitsom ungdomsperiode..? Ja, det må i tilfellet være eneste forklaring. Men ikke holdbar, for alt er mye tyngre og krevende når de er små. De er så avhengige av deg, og det er løft og kav hele tiden. Ikke rom til å slappe av. Osv osv. Anonymkode: c0e2c...c5c 5
Hengebuksvinet Skrevet 13. januar 2022 #15 Skrevet 13. januar 2022 Jeg elsket småbarnstiden. Liker egentlig tenåringstiden også, men den er mer krevende. 7
Silva Pluvialis Skrevet 13. januar 2022 #16 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det tøft å ha tenåringer egt. Spør som noen som ikke har unger, men de fleste tenåringer jeg har kjent opp igjennom har vært greie folk, ikke sinna, sure osv. Eneste jeg kan tenke meg er at man burde være obs rundt alkohol/fest og sånne ting, men ellers? Anonymkode: 080f5...4ea Det er mange tenåringer som har store psykiske problemer, for eksempel. Det er tungt å være pårørende. 26
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #17 Skrevet 13. januar 2022 Nå har jeg bare en tenåring, men hen er syk. Psykisk syk. Det er helt ekstremt tøft og totalt utmattende. Skulle byttet med våkenetter på en flekk. Anonymkode: 40d9d...b73 42
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #18 Skrevet 13. januar 2022 Det var et helvete å komme gjennom småbarnstiden. Jeg var så utslitt av mangel på søvn, null alenetid og konstant måtte passe på et barn, at jeg ble dypt deprimert. Jeg hadde ikke noe liv før barnet mitt var stort nok til å være alene. Tenåringstiden er Ingenting i forhold. Festing, bekymringer, dårlig oppførsel, you name it. Spiller ingen rolle. Nå har jeg faktisk et liv, kan sove om natten og være uthvilt, orker å treffe venner, har mulighet til å komme meg ut. Jeg skjønner heller ikke bæret av hva folk mener. Hvis sønnen min blir alkoholiker, alvorlig psykisk syk, kriminell eller narkoman, vil jeg selvfølgelig bli ute av meg av bekymring. Da kan det sammenlignes med småbarnstiden. Anonymkode: 3b9f2...a45 20
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #19 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 22.17): Jeg har ikke erfart tenårene, men utifra hva jeg hører kolleager opp igjennom de siste årene har fortalt tror jeg definitivt det er verst med tenåringer. Uten tvil Anonymkode: 611ee...9ce Njæh, det er ofte mye snakk og bagateller det dreier seg om. Oppdragelsen har også mye å si her. En gjenganger, er at mange foreldre i dag er grenseløse og aksepterer mye bullshit. De skal være venner med barna sine, istedetfor foreldre. Da blir det bråk og ufordragelige unger. AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 22.20): Det var et helvete å komme gjennom småbarnstiden. Jeg var så utslitt av mangel på søvn, null alenetid og konstant måtte passe på et barn, at jeg ble dypt deprimert. Jeg hadde ikke noe liv før barnet mitt var stort nok til å være alene. Tenåringstiden er Ingenting i forhold. Festing, bekymringer, dårlig oppførsel, you name it. Spiller ingen rolle. Nå har jeg faktisk et liv, kan sove om natten og være uthvilt, orker å treffe venner, har mulighet til å komme meg ut. Jeg skjønner heller ikke bæret av hva folk mener. Hvis sønnen min blir alkoholiker, alvorlig psykisk syk, kriminell eller narkoman, vil jeg selvfølgelig bli ute av meg av bekymring. Da kan det sammenlignes med småbarnstiden. Anonymkode: 3b9f2...a45 Word! Anonymkode: c0e2c...c5c 12
MapleSirup Skrevet 13. januar 2022 #20 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan er det mulig? Har dere fortrengt hvor tøft det er? Jeg synes det er så dumt å høre på. Tenåringer klarer seg på de fleste måter selv, og de sover LENGE. Mye enklere å sjonglere egen jobb og annen logistikk med store barn. Å takle typiske tenåringsutfordringer er ikke akkurat det største problemet, spesielt ikke når man faktisk får sove sammenhengende netter hele tiden 🙄 Anonymkode: c0e2c...c5c 😂😂😂😂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå