Gå til innhold

Baby sover bare 11/12 timer!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal!! Han sover fra 23-06 og så sover han 20 minutters kviler utover dagen, til sammen 11 evt 13 timer! Han er 3 fuckings mnd ?! Burde han ikke sove mer ? Han er uopplagt mesteparten av tiden. Skal holdes og bæres. Helsesøster sier jeg må bare stå i det 🙈

Anonymkode: dc70a...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Å ha en nyfødt som sover 11-12t i strekk er i seg selv ganske bra. Du må bare stå i det😅 sånn er det med barn, det beste er å prøve å senke skuldrene og flyte med det - slapp av når baby sover og slutt å tenke sånn på det.. 

Hilsen førstegangsmamma til mini på 10 mnd; som også har hatt svingende søvnrytme.

Anonymkode: f52eb...49e

• Liker 8
Skrevet

11 - 12 timer i strekk hadde jo vært en drøm ! Jeg snakker om 11-12 timer til sammen hele døgnet 

• Liker 11
Skrevet

Man blir gæren av så korte dupper på dagtid. Føler med deg! Har du noen som kan avlaste deg? 

sover han i vogn? Bare på deg? I sengen sin? 

Anonymkode: 48772...f24

• Liker 3
Skrevet

Jeg har foreldre som kan hjelpe meg innimellom , men de er jo på jobb så er jo begrensa. Men takknemmelig for den hjelpa uansett.

han sover i vogn så lenge den er i gang, og det er greit , men jeg får jo ikke gjort en dritt i huset . Jeg har to andre barn også. Mannen fant en ny dame og er forduftet🤯 type god barnefar og ektemann før - til idiot i to sko over natta . Men det er en annen sak… 

han sovet ikke i sjal

Sovet i armene mine i 10 minutter , selv om det er lydløst i huset og han er godt tulla inn… 

han ligger i babygymen ca 2 min før han skal bæres … 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

11 - 12 timer i strekk hadde jo vært en drøm ! Jeg snakker om 11-12 timer til sammen hele døgnet 

Han må jo fortsatt spise på natta, så det hadde vel ikke vært bra om han sov så lenge i strekk.

Anonymkode: e88be...64c

• Liker 2
Skrevet

1. legg deg sammen med baby når du har mulighet (når de andre to er i bhg/skole) Kanskje vil det føre til lengere lurer. Og sov gjerne du også samtidig.

2. Be om hjelp og avlastning fra familie/venner.  om bare noen kan hjelpe for noen timer kan du bruke den tiden på å hente deg litt inn. 

3. Gjør kun det viktigste i huset, som oppvask, rydde, lage mat, klesvask. Glem ideen om et kjempe ryddig hjem for en stund. 

og hvor gammel er babyen? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han må jo fortsatt spise på natta, så det hadde vel ikke vært bra om han sov så lenge i strekk.

Uansett, så sover han fra 2300-0600 med 3 amminger inni der ja… etter klokka 0600 sover han 20 minutter omgangen gjennom hele dagen, innimellom bare 10 min

Skrevet

HELT normalt og dessverre noe du bare må stå i ja. Min er 2,5 år, våkner ennå 5-10 ganger om natta. Noen barn trenger bare lite søvn, min er en av dem og har alltid vært våken minimum hver 1,5 time. Det er steintungt og utrolig fortvilende, men man må bare akseptere det.

Anonymkode: a377d...c28

• Liker 2
Skrevet
tussi84 skrev (2 minutter siden):

1. legg deg sammen med baby når du har mulighet (når de andre to er i bhg/skole) Kanskje vil det føre til lengere lurer. Og sov gjerne du også samtidig.

2. Be om hjelp og avlastning fra familie/venner.  om bare noen kan hjelpe for noen timer kan du bruke den tiden på å hente deg litt inn. 

3. Gjør kun det viktigste i huset, som oppvask, rydde, lage mat, klesvask. Glem ideen om et kjempe ryddig hjem for en stund. 

og hvor gammel er babyen? 

1. Han sover ikke lenger selv om jeg ligger inntil han 🥴 jeg bruker litt tid på å sovne , og når jeg har sovet 5 minutter - ja da vil han opp. Ammes på nytt, og så bæres i 60 minutter før han er trøtt igjen.

2. Ja og det er dyrebar hjelp . Problemet er bare at jeg blir så innmari sliten uansett. 

3. Jeg gjør kun de tingene du skriver der…

3 mnd gammel baby. 

• Liker 1
Skrevet

Er det slik at han begynner å skrike/gråte når han ligger i gymmen? 

Anonymkode: fed89...ab5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Uansett, så sover han fra 2300-0600 med 3 amminger inni der ja… etter klokka 0600 sover han 20 minutter omgangen gjennom hele dagen, innimellom bare 10 min

Høres veldig normalt ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det slik at han begynner å skrike/gråte når han ligger i gymmen? 

Anonymkode: fed89...ab5

Ja

Skrevet

Det hørtes veldig slitsomt ut og jeg forstå du er frustrert og lei. Sover han ikke i vogn heller dersom du triller han? 

Anonymkode: cdd6d...6db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holder på å bli gal!! Han sover fra 23-06 og så sover han 20 minutters kviler utover dagen, til sammen 11 evt 13 timer! Han er 3 fuckings mnd ?! Burde han ikke sove mer ? Han er uopplagt mesteparten av tiden. Skal holdes og bæres. Helsesøster sier jeg må bare stå i det 🙈

Sånn var min ene også. På en pling våknet han alltid etter 20 min 😳 Sove når baby sov kunne jeg se langt etter! Men nå er han tenåring og sover til langt på dag 😂Hold ut!

Anonymkode: 9a251...77f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hørtes veldig slitsomt ut og jeg forstå du er frustrert og lei. Sover han ikke i vogn heller dersom du triller han? 

Anonymkode: cdd6d...6db

Han kan sove 1 time i vogn dersom jeg går på grus. Dersom jeg går på asfalt eller noe annet som er flatt , våkner han. Også når vogna stopper og jeg vil kvile meg eller gjøre husting …

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn var min ene også. På en pling våknet han alltid etter 20 min 😳 Sove når baby sov kunne jeg se langt etter! Men nå er han tenåring og sover til langt på dag 😂Hold ut!

Sorry men jeg gleder meg 🤕🤕 Mine to forrige barn våknet en del på natta , men de sov gjerne 2-3 timer midt på dagen, sånn at jeg kunne rydde raskt , sette på en maskin og legge meg en times tid og to . 

• Liker 2
Skrevet

Det står jo på FHI sine sider at et baby på 3 mnd burde ha minimum 16 timer søvn i døgnet. Da mangler han som regel 5 timer.. Jeg bruker mye tid og krefter På å få han i søvn også… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sorry men jeg gleder meg 🤕🤕 Mine to forrige barn våknet en del på natta , men de sov gjerne 2-3 timer midt på dagen, sånn at jeg kunne rydde raskt , sette på en maskin og legge meg en times tid og to . 

Ja, nei, det var et helvete. Rakk ikke å drikke kaffe en gang under de duppene der. Kunne ikke gå tur heller for han våkna av alle lyder. Måtte hoppe over knirkeplanker inne når vi gikk i huset (natt). Og ikke irriterende å høre om alle andre babyer som sov i timesvis 🤪 På barselgruppa feks, alle andre mødre koste seg med maten mens ungene sov, bare min var våken 🤪Bare og glede seg til de blir eldre ja, da får man knapt dradd dem ut av senga 😫

• Liker 2
Skrevet

Har akkurat samme problem med min 6 ukers baby. Du har min fulle sympati, det er beintøft! Har fått samme beskjed frå helsestasjonen at vi må berre stå i det, og at det er heilt normalt. Følest ikkje heilt normalt å måtte bære ungen i 6 timer kvar dag for å unngå at han hyler seg hes, eller at han blir så overtrøtt at kroppens hans ikkje klarer å slappe av. Skikkelig ekkelt å sjå kor lite kontakt vi får på slutten av dagen på grunn av det... Men dei forsikrer oss om at det går bra og det blir folk av han, så får berre stole på dei. 

Du er tøff som står i det aleine! Håper virkelig det blir bedre for deg snart! 

Anonymkode: dc46b...9db

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...