Gå til innhold

Hvordan tørre et nytt forhold etter psykisk vold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en mann i 3 år, forholdet var et levende mareritt fra dag 1, men jeg ble værende helt til han kvittet seg med meg og fant seg ei ny.

bruddet ble veldig stygt og han har i ettertid angrepet meg med både barnevern +++ masse styr. Jeg er såppas skadet etter det som har hendt at jeg begynner å lure på om jeg bør være alene resten av livet, for nå er jeg redd alt av menn så å si… 

jeg har 1 barn og ønsker et barn til, men å tørre få barn med en ny mann jeg er veldig redd for det.

har vært inne på tanken å adoptere som alenemamma, tenker også på mitt barn som ønsker en søster eller bror… jeg vet faktisk ingenting fremover.

Lege har hendvist meg til psykolog men jeg er ikke psykisk syk så jeg fikk ingen time der. Derfor må jeg spørre etter litt råd her

noen som har vært borti det samme ? Et helt jævlig vondt forhold og tørre en gang til? Jeg er under 30 år, jeg er ung enda men føler meg rett å slett skadet etter det her

bruddet skjedde for 2 år siden, jeg er over han men har traumer 

Anonymkode: 86c90...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig at du jobber med deg selv. Stille deg spørsmål som, hvorfor ble jeg tre år i dette destruktive forholdet, hvilke signaler skulle jeg ha reagert på før, hvilke egenskaper ser jeg etter i en ny mann, hva skal jeg være oppmerksom på, setter jeg tydelige grenser. 

Anonymkode: 57512...819

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bli mishandlet i mange år, har nå møtt en fantastisk fin mann. Jeg er en helt annen person med han ❤ Hvis det er håp for meg er det håp for alle 

Anonymkode: 59537...616

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er håp for meg er det håp for alle 

Hvorfor tenker du det? Vil gjerne skjønne logikken bak utsagnet 

Anonymkode: 64faa...30f

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

bruddet skjedde for 2 år siden, jeg er over han men har traumer 

Vet du, da har du krav på psykolog. Du burde bli henvist på nytt. 

Til spørsmålet ditt i overskriften: Jeg skal ikke ha flere forhold etter å endelig ha avsluttet det voldelige jeg var i. Ferdig med menn, tror alle er sånn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utsatt for veldig langvarig og grovt psykisk misbruk over 10 år. Sier ikke at andre ikke har hatt det verre, men jeg trodde virkelig ikke at jeg kunne elske igjen. Enda mindre stole på en mann

Skrevet

Ts jeg forstår deg godt❤️ dersom du er klar nå så ta små skritt. Jeg var i samme båt som deg og har vært singel like lenge. Jeg er ikke klar for å gå inn i en ny relasjon❤️ det tar tid. 

Anonymkode: b4ed9...e9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utsatt for veldig langvarig og grovt psykisk misbruk over 10 år. Sier ikke at andre ikke har hatt det verre, men jeg trodde virkelig ikke at jeg kunne elske igjen. Enda mindre stole på en mann

Glad for at du har det bra nå 🙏

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var gift med en slik mann i mange år. Da jeg endelig ble fri følte jeg en frihet og ubeskrivelig lykke over å være alene. Samtidig kjente jeg på uro og en stor sorg over det som jeg hadde opplevd, og savnet etter noe jeg ikke hadde opplevd.

Jeg føler sterkt at min mann var spesiell, og at de aller fleste menn ikke er slik. Derfor har ikke jeg  mistet håpet og troen. Jeg gleder meg over å kunne være meg selv, og møte mange hyggelige mennesker. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterte. Men jeg tenker at håpet er der, fordi de fleste menn er kjekke. Og jeg føler jeg vet hva jeg ikke vil ha igjen.

Endret av exictence
Skrevet

Du nå lære deg å elske deg selv først. Gå til fastlegen og si at du trenger psykolog. Så kan du finne en med avtale selv. 

Anonymkode: 3e9b3...b32

Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Men jeg tenker at håpet er der, fordi de fleste menn er kjekke.

Det høres fint ut å tro det. Du har kanskje andre menn i livet ditt som er kjekke? Jeg har aldri hatt en mann i livet mitt som har bidratt på en positiv måte. Det er bra at ts får innspill fra andre, og bra om andre fortsatt tror på kjærlighet osv. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det høres fint ut å tro det. Du har kanskje andre menn i livet ditt som er kjekke? Jeg har aldri hatt en mann i livet mitt som har bidratt på en positiv måte. Det er bra at ts får innspill fra andre, og bra om andre fortsatt tror på kjærlighet osv. 

Du har rett i det. Jeg er heldig. Har opplevd å ha mange fine mennesker rundt meg. Altså naboer og venner, og en grei bror (men ikke så mye kontakt). Jeg har ikke barn. Jeg har og opplevd kjekke menn etter min xmann, men de har jeg bare hatt et kort forhold med.

Jeg kan forstå at det er vanskelig å være i god tro når man har opplevd mange menn i livet som har sviktet.

Da min xmann flyttet ut, hadde jeg en liten krok i hjemmet mitt som jeg oppholdt meg i, som jeg gjorde litt koselig. Jeg hadde vonde minner i hjemmet, og hadde ikke tro på at jeg kunne, eller lyst til å gjøre det koselig for min egen del slik jeg ville ha det. Sånn levde jeg lenge. Jeg hadde ikke overskudd eller fantasi, for den saks skyld, til å ta fatt i livet på den måten jeg ønsket å ha det. Jeg var vant at det var min xmann som bestemte hvordan alt skulle være.

Men så fikk jeg "kom igjen hjelp" av en god venninne. Jeg begynte å ordne og gjøre det koselig slik jeg ville ha det, for min egen del. Jeg forandret på alt, vekk med tidligere liv. Og så begynte jeg å trives ved å skape det koselig rundt meg.  Brenne stearinlys, kjøpte møbler og ting på gjenbruk, finn.no.  Det teller mye å ha det koselig rundt deg. Puste glad og lettet ut. Viktig å ha det godt med seg selv. Ha det godt på innsiden. Så kan man først slippe folk inn på seg, og ha det lettere med det.

Endret av exictence

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...