Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ingen problemer med bekkenet i første svangerskap, og i dette (andre) var jeg bare plaget med ryggen frem til uke 33 omtrent. Etter det begynte ryggsmertene å stråle til magen, trodde jeg, men rundt uke 35 forsto jeg at det var symfysen. Siden da, uke 39 nå, har det bare eskalert og det kjennes ut som symfyseområdet har fått en helvettes gjennomgang med juling. Det forverres noe sinnsykt med aktivitet, og det å snu seg i natten kjennes ut som hele området er et fullstendig åpent og betent sår. Hadde jeg ikke visst bedre og kjent at smertene har økt på med ukene som har gått, hadde jeg vært bekymret for livmorruptur eller noe, det er så sinnsykt vondt. Det hjelper ikke å løfte magen opp for å gi kroppen støtte, av og til klarer jeg ikke reise meg helt oppreist i ryggen når jeg går. Av og til stråles det ut /rundt /aner ikke hvordan forklare, som om noe skal skjære seg ut fra innsiden. 

Er dette virkelig normalt? Jeg har såvidt gått opp i vekt en gang 😩 

Anonymkode: 71456...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dessverre normalt ved alvorlig bekkenløsning, det kan bli så ille at man ender på krykker eller i rullestol. Hvor mye eller lite man har gått opp i vekt har ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: 18dad...91e

Skrevet

Vektøkning har nok ikke noe med saken å gjøre, men hvordan fosteret ligger kan ha noe å si. Mine var aller verst rundt en svangerskapskontroll da jordmor sa at fosteret lå og "stanget" hodet ned i symfysen.. 

Og ja det gjør sykt vondt. Jeg våknet på natta av at det kjentes som knivstikk inn der når jeg snudde meg i søvne.. 

Nå som hodet har festet seg er det litt bedre for meg da. Det som også har hjulpet er å være mye i ro og rett og slett forsøke å ikke gjøre noe av det som gjør vondt. Gå kjempesakte med små små skritt. Sette meg ned for alt som å ta på bukse, sokker osv - aldri stå på en fot. Fikk også anbefalt satengpysj og/eller sengetøy fra en venninne for å lettere snu seg i senga. Når du skal reise deg fra sofaen/senga osv, sett ett bein litt foran det andre og hjelp til med armene for å reise deg opp. 

Anonymkode: 435c1...9c4

Skrevet

Jepp, det kan være helt sykt dritvondt 😕

Anonymkode: 86201...13d

Skrevet

Jeg hadde så og si ingen bekkenproblemer i mine tre første svangerskap, men nå i dette fjerde er det sykt vondt. Begynte i uke 30 og har bare blitt verre. Straks uke 39 nå. Kjenner meg igjen i beskrivelsen din TS 😫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...