AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Nå er jeg så lei den gjerrige venninnen min at jeg snart ikke gidder mer. Hun ber meg alltid ta med noe "hun har glemt å kjøpe" når vi er invitert dit, snapper alltid med seg 2-3 bleier fra minstemann (hun vet ikke at jeg vet dette), har alltid akkurat nok mat (akkurat litt for lite) når vi spiser der, glemmer å "ta med bursdagsgaven, jeg har kjøpt asså", bommer alltid alkohol på fest da hun aldri har med nok, pakker med seg all fellespanten og restematen fra båtturer (hun gjør det liksom diskré, men alle ser det jo), passer ikke å kjøre til cup når det tilfeldigvis var langt (kan kjøre når det er kortest vei) osv. Hun er så utspekulert og så tror hun oppriktig hun går under radaren. Jeg blir så provosert. Hun og mannen har også helt normal økonomi. Anonymkode: a65ab...82b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Ta med kvittering og be henne vippse tilbake da? Gaven hun "har kjøpt asså", får bursdagsbarnet den? Hvis ikke, etterlys dem. Si nei til å bomme alkohol, at du bare har med nok til deg selv. Vær først til å pakke sammen tomgods og restemat neste gang dere er på båttur. Eller du kan slutte å henge deg opp i småting, eventuelt prate med venninnen din... Anonymkode: c6986...3cf 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Utrolig lite sjarmerende, kjenner typen. tror ikke det enn oen måte å få de til å forandre seg på, da det ligger ti personligheten..... Jeg trekker meg bare unna, og blir lite fleksibel selv. Anonymkode: 0db24...b3d 8
Gjest Skogsalv Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Ja ...slike venner eller romantiske bekjentskaper som snylter tror de sparer på sikt. ( og skal virke givende i tillegg) De er " takers". Ingenting å sørge over eller kaste bort tid og penger på . De beregner alt !
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Haff!! Sånne mennesker gidder jeg ikke. Anonymkode: 21b83...a96 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Irriterer meg over det samme. Har to slike venner. De tar alltid i mot, tilbyr seg ikke å vippse. Men når de kjøper, da ber de om vipps. Har tatt det opp med begge. Hun ene mente at vi hadde så god økonomi, så det burde være greit. Hun andre påstår at hun "glemmer å vippse." Det har fått meg til å innse at jeg ikke er så generøs som jeg trodde. For nå ber jeg dem alltid om å vippse og sender vippskrav. Liker ikke å ha det sånn, liker bedre de vennskapene hvor man bare er gjensidig generøse uten å ha kontroll på hver krone. Anonymkode: 68932...838 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Ts her. Jeg har også en venninne som er heeeelt motsatt. Typ "Jeg var i byen istad og fant en genser som bare var så deg, jeg måtte kjøpe den, værsågod". ❤ Hun kjøper alltid med lakrisjokolade i Sverige fordi hun vet jeg elsker det. Ringer å spør hvis hun er på Ikea om hun skal kjøpe noe jeg trenger. Tar med seg en tre liter på fest selvom hun drikker ganske lite. Alltid raus, og det er jeg tilbake også. Hun har også helt normal økonomi. Jeg haaaater gjerrige folk, de taper garantert på det på lang sikt. Anonymkode: a65ab...82b 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Kjøpe alkohol vedkommende ikke liker? Anonymkode: fcb90...f59
Firtina Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Har hun ekstremt dårlig råd, eller er hun bare gjerrig?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Det kan hende det er større utfordringer med økonomien enn det du er klar over. Anonymkode: 5ce58...3a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå