Gå til innhold

Lys hårfarge som blir fort blass/fader etter kort tid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stripet mitt fargede brune hår til mellomblondt hos frisør i to omganger. Er naturlig mellom(mørk blond.  Gadd ikke å basere meg på å fortsette å stripe så har farget ettervekst med denne først to ganger med syns den var litt for gyllen

https://www.blivakker.no/product/3130513/l-oreal-paris-excellence-creme-9-meget-lys-blond

Så kjøpte jeg noen i askefarger som ved testing viste seg å være for mørke.  Nå har jeg tatt en test med denne og denne også ser litt blass ut.  Jeg vil ikke gå mot for lys blond eller platina.  Vet ikke om jeg skal tørre. 

https://www.blush.no/product/1159846/haarpleie/haarfarge/schwarzkopf-pure-color-1021-pearl-blonde?gclid=Cj0KCQiAuP-OBhDqARIsAD4XHpfk5YpPTSGc6bB5YT-r5CpJW3IBf9YRE_FnCcS56UgOUMm8qleyUDsaAn96EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Blir disse fargene fort blasse eller er det bare noe jeg innbiller meg? Bruker lillasjampo ca annenhver vask. Har supertynt og skjørt hår og litt av vitsen med å bli blond igjen var jo at jeg skulle slippe å farge det så ofte for å skåne håret.  Også brukt Olaplex i over 2 mnd uten at jeg kan se veldige resultater.   Oppgitt.

Anonymkode: f3bf6...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårfarge generelt blir veldig fort blast i mitt hår, også når det er gjort hos frisør. Vi snakker to-tre vask så ser håret helt kommune ut. Jeg bleker derfor striper - det holder mye bedre og mye lenger.

Anonymkode: e665f...cfb

• Liker 2
Skrevet

Det blir ofte kjapt blasst og gyllent dessverre. Du kan eventuelt friske opp fargen med toner og/eller hårkur med fargepigmenter. 

Anonymkode: 5b60a...67e

Skrevet

Jeg ville også satset på striper. Eventuelt bleke alt håret før du tilsetter hårfarge

Anonymkode: 90258...f4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hårfarge generelt blir veldig fort blast i mitt hår, også når det er gjort hos frisør. Vi snakker to-tre vask så ser håret helt kommune ut. Jeg bleker derfor striper - det holder mye bedre og mye lenger.

Anonymkode: e665f...cfb

Ååååh, hadde mistanke om det. Var dette jeg ville unngå og striper koster jo 1500 kr ++. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville også satset på striper. Eventuelt bleke alt håret før du tilsetter hårfarge

Alt håret er bleket, men det ble bleket til en mellomblond farge for å skåne det. Skulle uansett ikke bli for lys.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt håret er bleket, men det ble bleket til en mellomblond farge for å skåne det. Skulle uansett ikke bli for lys.

Aha. Nei, da vet jeg ikke, håper det er noen proffe hårfargere her 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aha. Nei, da vet jeg ikke, håper det er noen proffe hårfargere her 🙂

Nesten fristet til å pulverbleke det i striper selv.....har gjort det før.

Skrevet

Alt hår som er farget i toneskala 8-9 ser blast ut, dessverre. Det er hverken mørkt eller lyst, og ser fort ut som en farge som er «utvasket». Skal man ha en slik farge som grunnfarge, så er det fint med en kombinasjon med lysere striper, eller en mørkere bunn som lager dybde. 
Den første fargen du linker til, er 1 hakk lysere enn den andre linken, dog kaldere nyanser, men samtidig må du ta utgangspunkt i undertonene i håret ditt, for jo lysere du skal lysne det, jo gulere vil det bli. Det beste er å bleke det, for så å legge over en toner, om du vil ha det kaldt. Men det er selvfølgelig mye mer skadelig for håret, og mer risikabelt å gjøre hjemme. Dessuten, du kan ikke farge et allerede farget hår lysere, husk på det. Å være lysere i bunnen enn uti lengdene er overhodet ikke naturlig, eller fint. Håper du forsto noe som helst 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ååååh, hadde mistanke om det. Var dette jeg ville unngå og striper koster jo 1500 kr ++. 

Mange salonger har «quick fix» typ 10, 15, 20 folieinnpakninger, som er langt billigere, og det holder plenty for et tynt hår for å lage litt liv og definisjon i fargen 😊

Skrevet
Løvejenten skrev (8 minutter siden):

Mange salonger har «quick fix» typ 10, 15, 20 folieinnpakninger, som er langt billigere, og det holder plenty for et tynt hår for å lage litt liv og definisjon i fargen 😊

Ok, trodde det kostet 1500 + uansett.... Skal høre med salongen jeg brukte sist i morgen.  Tror jeg betalte ca 3500 tilsammen for begge omganger i oktober men da hadde jeg med olaplex i behandlingen + at jeg fikk med en flaske.  Det kostet 3-400 ekstra hver gang. Tror jeg dropper det nå.  Takk for tips.  Greit å få bekreftet av dere at jeg ikke var sprø som syns fargen ble blass så fort. Vasker håret bare ca hver 3 dag.  

Skrevet
Løvejenten skrev (17 minutter siden):

Alt hår som er farget i toneskala 8-9 ser blast ut, dessverre. Det er hverken mørkt eller lyst, og ser fort ut som en farge som er «utvasket». Skal man ha en slik farge som grunnfarge, så er det fint med en kombinasjon med lysere striper, eller en mørkere bunn som lager dybde. 
Den første fargen du linker til, er 1 hakk lysere enn den andre linken, dog kaldere nyanser, men samtidig må du ta utgangspunkt i undertonene i håret ditt, for jo lysere du skal lysne det, jo gulere vil det bli. Det beste er å bleke det, for så å legge over en toner, om du vil ha det kaldt. Men det er selvfølgelig mye mer skadelig for håret, og mer risikabelt å gjøre hjemme. Dessuten, du kan ikke farge et allerede farget hår lysere, husk på det. Å være lysere i bunnen enn uti lengdene er overhodet ikke naturlig, eller fint. Håper du forsto noe som helst 🙈

Takk for info.  Jeg trodde fargeskala i 10 var lysere enn i 9.  Uansett etter testen så ser den litt ubestemmelig gråblond ut. SÅ glad jeg ikke tok hele håret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for info.  Jeg trodde fargeskala i 10 var lysere enn i 9.  Uansett etter testen så ser den litt ubestemmelig gråblond ut. SÅ glad jeg ikke tok hele håret. 

10 er lysere enn 9, kanskje jeg tok feil ang linkene dine. Beklager ☺️ 

Skrevet

Bare kom på at jeg syns at å ha i tørrshampo har vært en quickfix noen dager for da lysner det litt.....men så så jeg en tik tok hver ei påsto at det gjorde at håret knakk så da har ikke turt å bruke det siden.  Noen som har samme erfaringer. Bruker Batiste sin light and natural. (den heter noe i den gata)

Skrevet

Å ha blondt hår er nærmest en fulltidsjobb 😅

Men alle farger blir blasse. Eneste løsning er å ta fargekur innimellom. 

Striper blir også blasse og brassy, så fargekur må til uansett. 

Skrevet
Fløff skrev (2 minutter siden):

Å ha blondt hår er nærmest en fulltidsjobb 😅

Men alle farger blir blasse. Eneste løsning er å ta fargekur innimellom. 

Striper blir også blasse og brassy, så fargekur må til uansett. 

Har du et tips til en for lys blondt hår?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du et tips til en for lys blondt hår?

Mja, tja.....jeg ville spurt på Lyko og kjøpt der - de har megabra service.

Jeg vet Lykos eget merke har fargebalsamer. Selv har jeg prøvd Revlon lys beige på striper som var gule/oransje - dempet en god del men ble ikke kaldt (jeg ville ikke det heller). 

De har også en kald blond. Test ALLTID på en stripe først 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...