AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg er samboer med en mann som har et barn fra før. Det har vært konflikt der hele tiden. Rettssak på rettssak. Vi har et barn til sammen som får med seg mer og mer. Deriblant søskenet reaksjon på konflikten. Jeg er redd barnet vårt også tar skade av dette. Om konflikten tar seg opp, kan det gå så langt at alvorlige beskyldninger og evt bekymringsmelding til bv. Det har vært flere sakkyndige inne i bildet. Og mest trolig vil jo sakkyndig samle inn informasjon også i barnehagen til vårt barn om det skulle bli noe. Vi har ingenting å skjule. Eneste jeg tenker på er om det er lurt av meg å ta opp dette med barnehagen og forklare situasjonen nå? Eller venter jeg til det eventuelt skulle oppstå? ☺️ Verst tenkelige er jo at vårt barn også tar skade på noe vis, og bhg er jo en stor del av hverdagen til barnet. Det er viktig at de evt vet hva som skjer og evt hvorfor. Men tenker jeg rett eller er dette for privat? Anonymkode: d0f88...bd7 1
Blikkboks Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 (endret) Tenker at det er fint om bhg har innblikk i korleis barnet har det heime. Ser ikkje noko negativt i det(med mindre det blir rein "skitkasting" om den andre forelderen). Fint å ha god dialog med bhg, då kan dei observere barnet på ein annan måte også, kanskje forstå reaksjonar/situasjonar som oppstår betre. Ville tatt ein prat! Endret 13. januar 2022 av Blikkboks 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Jeg tenker at det er positivt å ta dette opp med barnehagen. Anonymkode: c0c86...09e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Skulle vært ganske heftig før jeg tenkte barnehagen trengte å informeres. Og nei, det er ikke sannsynlig at en sakkyndig i eldre søskens sak vil snakke med barnehagen til yngre halvsøsken. Anonymkode: f1365...9f8 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Ville informert om situasjonen, helt enkelt. Anonymkode: 365ab...b94
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Du kan informere om situasjonen. Men nei. De kommer ikke til å hente inn informasjon om deres felles barn. Anonymkode: abf98...a30 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan informere om situasjonen. Men nei. De kommer ikke til å hente inn informasjon om deres felles barn. Anonymkode: abf98...a30 Ikke engang om det blir beskyldninger som mener at det er omsorgssvikt her? Vi vet aldri hva neste trekk er. Anonymkode: d0f88...bd7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skulle vært ganske heftig før jeg tenkte barnehagen trengte å informeres. Og nei, det er ikke sannsynlig at en sakkyndig i eldre søskens sak vil snakke med barnehagen til yngre halvsøsken. Anonymkode: f1365...9f8 Hvorfor ganske heftig? Og hva legger du i det? Anonymkode: d0f88...bd7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke engang om det blir beskyldninger som mener at det er omsorgssvikt her? Vi vet aldri hva neste trekk er. Anonymkode: d0f88...bd7 Sannsynligvis ikke. Sakkyndig står ganske fritt i hvordan de legger opp sin utredning, men mandatet fra retten vil normalt ikke være så omfattende at det er naturlig å snakke med halvsøskens barnehage/skole. Jeg har lest mange sakkyndigrapporter, men kan ikke huske å ha sett det. Hva jeg legger i "ganske heftig" er jo vanskelig å konkretisere i en hypotetisk situasjon. Tenker at dersom søskenets fungering og den nevnte konflikten i særlig grad påvirket mitt barn OG jeg tenkte at barnehagen ville ha nytte av å vite om det/kunne gjøre noe med det, hadde jeg nok snakket med dem. Avhengig av tilliten min til den spesifikke barnehagens kompetanse. Begge mine barn har gått i barnehager som har vært helt OK og hvor jeg har vært komfortabel med at de tilbringer dagene, men har likevel vært preget av pedagogiske ledere som virkelig ikke har vært de skarpeste knivene i skuffen. Det krever noe fagkunnskap og refleksjonsevne å kunne gjøre noe nyttig ut av denne type informasjon. Anonymkode: f1365...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå