Lovis Fenja Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #21 Skrevet 13. januar 2022 NorthernLight skrev (39 minutter siden): Tror kanskje mange folk ville vurdert å ta V****** hvis man ikke kom inn på treningssentre osv gitt... Nettopp mitt poeng, det er straff, ikke hensynet til helse som er grunnen. Galskap og maktmisbruk. 8
rosemarin Skrevet 14. januar 2022 #22 Skrevet 14. januar 2022 bluedot skrev (8 timer siden): Du har rett. Logikken har reist sin vei. At dagen med rekordhøye smittetilfeller i landet også er dagen da pandemien nærmest blir erklært over, viser vel også det. Jeg for min del hvertfall synes det er bra at de endelig sier «ok det kommer til å skje smitte, men det er ikke så farlig» når det er dét som sies gjennom tiltakene i hvertfall skole og bhg. Frem til nå har det vært tut og kjør og ingen kontroll der samtidig som de har kommunisert ut at smitte skal unngås og samfunnet forøvrig må ha kjempestrenge tiltak. Så det kommer seg, men fortsatt mye ulogisk 3
Lovis Fenja Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #23 Skrevet 14. januar 2022 Linnea27 skrev (11 timer siden): Synes vaksinepass er helt greit. Det vil for det første beskytte helsepersonell fra å bli mer nedkjørt og traumatisert av stadig sykdom og død, og for det andre beskytte de uvaksinerte slik at de slipper å bli syke og dø. Enkelt og greit. Alle fortjener å leve og være friske, uavhengig av standpunkt. Det handler ikke om straff, men om beskyttelse. Er det så vanskelig å forstå? Ja, det er vanskelig å forstå at de vil tvinge folk til medisinsk behandling de ikke vil ha, all den tid det skulle være frivillig. Det er også vanskelig å forstå utifra tallene, her om dagen var det vel rundt 180 uvaksinerte innlagt på det meste. Det å mene at 180 stk er det som er skyld i at landet stenger ned er helt absurd. At i et helt land, så er det disse 180 som er skyld i at helsepersonell gråter på jobb er like absurd. Og å da skulle straffe disse er mer for å legge skylda at annet sted og få oppmerksomheten bort fra at INGENTING er gjort for å styrke helsevesenet på to år. Nei, ikke kom med «beskyttelse», sånn som Biden gjør når han i går tapte saken om å kunne tvinge folk. Han bare MÅTTE anbefale stater og arbeidsgivere til å selv innføre tvang, beklager «beskyttelse», for uvaksinerte arbeidstagere. 5
Lovis Fenja Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #24 Skrevet 14. januar 2022 NorthernLight skrev (10 timer siden): Tror kanskje mange folk ville vurdert å ta V****** hvis man ikke kom inn på treningssentre osv gitt... Det tror faktisk ikke jeg. De som er opptatte av trening har funnet alternative treningsmåter og hvis man fortsatt ikke har tatt vaksine, så er det av en grunn, ikke fordi man ikke gidder. Folk som er opptatt av helse lar seg ikke presse nå. 2
Purple Basil Skrevet 14. januar 2022 #25 Skrevet 14. januar 2022 NorthernLight skrev (13 timer siden): Det skulle vært innført koronasertifikat de fleste steder. Det har ingenting for seg. Smitten stoppes ikke av coronapass. 3
Purple Basil Skrevet 14. januar 2022 #26 Skrevet 14. januar 2022 NorthernLight skrev (11 timer siden): Tror kanskje mange folk ville vurdert å ta V****** hvis man ikke kom inn på treningssentre osv gitt... Ja, det går du vel rundt og håper på 😂 2
bluedot Skrevet 14. januar 2022 #27 Skrevet 14. januar 2022 rosemarin skrev (6 timer siden): Jeg for min del hvertfall synes det er bra at de endelig sier «ok det kommer til å skje smitte, men det er ikke så farlig» når det er dét som sies gjennom tiltakene i hvertfall skole og bhg. Frem til nå har det vært tut og kjør og ingen kontroll der samtidig som de har kommunisert ut at smitte skal unngås og samfunnet forøvrig må ha kjempestrenge tiltak. Så det kommer seg, men fortsatt mye ulogisk Joda forsåvidt enig i dette. Tenker dog på de aller mest sårbare i samfunnet, men får håpe at den nye varianten heller ikke fører til alvorlig sykdom hos disse.
Fremhevede innlegg