AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Hei, jeg syns det er helt fantastisk at det er mer åpenhet rundt at ting endrer seg etter fødsel og småbarn. Men er det noen som har blitt komfortable og fått tilbake kroppen etter fødsel/i småbarnsperioden? Hva gjorde du og hvor lang tid tok det..? Anonymkode: b55c5...2e9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Selvsagt! Kroppen ble som før den. Var ganske aktiv under hele svangerskapet, gikk opp ca 10 kg, som er det normale. Var vel tilbake til normal vekt etter 6 mnd. Slanket meg ikke, men aktiviteten og kosthold var jo som før. Anonymkode: bbcf8...c10 4
Hippogriff Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Amming medfører etter min erfaring at kiloene raser fort av. Fysisk aktivitet både under svangerskap og etterpå. Har vel ikke egentlig opplevd at det er svangerskap og fødsler som har påvirket kroppen min mest, men heller kosthold og fysisk aktivitetsnivå. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Før hater jeg fett, strekkmerker og det tynne håret mitt. Jeg har nå kommet dit at jeg ikke bryr meg lenger, det er deilig. Jeg er opptatt av å være velpleid og blid. Det kommer man veldig langt med. Jeg er egentlig stolt av at kroppen min har vært gjennom så mye. Anonymkode: 3dfac...3e5 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Ble normal igjen etter alle tre. Levde som før, aktiv. Anonymkode: 597f8...9a1 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei, jeg syns det er helt fantastisk at det er mer åpenhet rundt at ting endrer seg etter fødsel og småbarn. Men er det noen som har blitt komfortable og fått tilbake kroppen etter fødsel/i småbarnsperioden? Hva gjorde du og hvor lang tid tok det..? Anonymkode: b55c5...2e9 Absolutt. Tok vel ca 1 år før jeg ble 100% meg selv igjen. Har ikke noe problem med strekkmerkene mine. De legger jeg knapt merke til lenger. Det viktigste for meg var å komme tilbake til normalvekt og ha god kondisjon og styrke. La på meg ganske mye alle gangene da. Ca 30 kg. Anonymkode: f9837...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Jeg ble fornøyd med kroppen for første gang etter fødsel. Kroppens utseende ble plutselig ikke så relevant mer. Anonymkode: 3ebd8...4cb 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg ble fornøyd med kroppen for første gang etter fødsel. Kroppens utseende ble plutselig ikke så relevant mer. Anonymkode: 3ebd8...4cb Samme her. Jeg hadde ikke helt forventet det. Jeg var kommet dit at jeg var nøytral til kroppen og utseendet mitt før jeg fikk barn, jeg har hatt mye komplekser tidligere. Men etter svangerskapene er jeg fornøyd. Noen strekkmerker, litt slappere hud på magen, ellers er det ikke særlig forskjell heller. Og jeg liker alt som det er nå. Anonymkode: 2a173...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Før hater jeg fett, strekkmerker og det tynne håret mitt. Jeg har nå kommet dit at jeg ikke bryr meg lenger, det er deilig. Jeg er opptatt av å være velpleid og blid. Det kommer man veldig langt med. Jeg er egentlig stolt av at kroppen min har vært gjennom så mye. Anonymkode: 3dfac...3e5 Ble håret permanent tynt? Trodde det var forbigående? Anonymkode: a7dfc...141
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Var fornøyd begge gangene etter de to første. Med førstemann gikk det ganske fort, med nr to så tok det vel halvannet-to år kanskje. Med nr tre nå så er alt herpa. Hengepupper, pølsemage, bollemus, ammehår, dobbelthake, you name it. Men han er 9 mnd da, så alt kan skje, men jeg har jo blitt mye eldre nå også (35) så jeg antar at både hengepupper og eventuelt bollemus blir som det blir. Jobber med pølsemagen og dobbelthaka iallefall da Anonymkode: 7538b...3f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 Ja, kroppen ser ut stort sett som før. Har tatt planlagt keisersnitt begge gangene, og arret har blitt nesten usynlig. Kun en svak hvit strek under trusekanten. Ammet ikke heller, så puppene er like sprette som før. Anonymkode: 66c02...d49
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Kroppen forandret seg ikke her. To barn, 10 kg opp i hver graviditet. De var borte nesten i det ungen var ute. Alltid vært aktiv og på farten, og spiser helt vanlig. Fikk litt hemoroider da. Men ble kvitt de med tiden. Anonymkode: 4f7c4...48c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 Har aldri hatt noe grunn til å ikke være fornøyd... Anonymkode: 54b69...4d1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Nope! Både kropp og underliv er forandret, både i utseende og funksjon. Funksjon er selvsagt viktigst. Veldig kjipt! Anonymkode: b6546...30f 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #15 Skrevet 13. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ble fornøyd med kroppen for første gang etter fødsel. Kroppens utseende ble plutselig ikke så relevant mer. Anonymkode: 3ebd8...4cb Samme med meg! Hadde ikke trodd det. 10 mnd siden fødsel, men er slankere og sterkere enn før fødsel. Har ikke gjort noe for det annet enn masse trilleturer (snø, forsvinn!!!) og amming. Gått ned ca 1-2kg i mnd, så det tar jo tid. Men det er null problem. Anonymkode: 99bb0...2af
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #16 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme med meg! Hadde ikke trodd det. 10 mnd siden fødsel, men er slankere og sterkere enn før fødsel. Har ikke gjort noe for det annet enn masse trilleturer (snø, forsvinn!!!) og amming. Gått ned ca 1-2kg i mnd, så det tar jo tid. Men det er null problem. Anonymkode: 99bb0...2af Og det å løfte på babyen er verdens beste styrketrening 🙂 Anonymkode: bbcf8...c10
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #17 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nope! Både kropp og underliv er forandret, både i utseende og funksjon. Funksjon er selvsagt viktigst. Veldig kjipt! Anonymkode: b6546...30f Samme her. Fryktelig kjedelig! Puppene ble slappe og tomme, magen ble slapp etter graviditet nummer to, stygt arr etter keisersnitt og underlivet er nok permanent ødelagt. Anonymkode: f910d...5d0 1
boblevann Skrevet 13. januar 2022 #18 Skrevet 13. januar 2022 Har ett barn, og er utrolig fornøyd med kroppen min. Den er ganske lik som før svangerskapet (men da var jeg ikke fornøyd). Forskjellen nå er at den har bært frem et MENNESKE! Jeg kjenner på stranda om sommeren feks at jeg tenker litt sånn ja, jeg har en valk der. Ja, jeg kunne hatt større pupper. Men hallo?! Jeg har laget en person! Er blitt mye mer stolt av kroppen jeg har, selv om den er ganske lik tidligere liksom. Men jeg har aldri vært topptrent og aldri hatt flat mage da. Strebet etter det før, men ikke nå lenger. 1
bergenser Skrevet 13. januar 2022 #19 Skrevet 13. januar 2022 Vet ikke om jeg vil kalle meg direkte fornøyd med kroppen min, men jeg er ganske fornøyd med at jeg har laget et menneske helt fra bunnen av, gitt det mat og har klart å få det ut og holde det i live etterpå. Og mini er til og med fornøyd! Jeg har hatt et par "små" helseproblemer som har dukket opp nå det siste året etter fødsel, som er forbigående (håper jeg) som nok har gjort at jeg er litt mindre fornøyd med kroppen enn jeg ellers kunne vært, men jeg har absolutt ingenting i mot den, og er ganske fornøyd med at den sånn ellers fungerer som den skal. Så alt i alt kan jeg gjallefall si at jeg er veldig fornøyd med det kroppen min har fått til, og at jeg ikke ser ut som en filmstjerne gjør meg ingen ting. Hengemagen, de slappere puppene, de mange ekstra smilerynkene (som jeg elsker at jeg har forresten) og at jeg har fått mine første grå hår viser bare at jeg er et menneske som lever, fungerer og ellers klarer ting ganske bra
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #20 Skrevet 13. januar 2022 Fødte for fire uker siden og kan leve godt med kroppen slik den er allerede. Ja, jeg gleder meg til den blir litt sterkere, men om jeg utseendemessig ser slik ut de neste fem åra (da regner jeg med at det går nedover uansett) så er jeg fornøyd med det 🙂 Så at siste sting har løst seg opp nedentil også, så nå gåre generelt bare fremover - og snart er det vår ❤️ Anonymkode: 2a46a...167 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå