Gå til innhold

I dag har jeg vært ute å gått en tur med briller, går vanligvis med linser. Hvordan i all verden orker dere å gå med briller til stadighet?

AnonymBruker

Liker du best briller eller linser  

121 stemmer

1. 1. Liker du best briller eller linser og hva bruker du

• Linser
      33
    • Briller
      26
    • Liker best linser men bruker briller
      10
    • Liker best briller men bruker linser
      0
    • Bruker briller, har aldri prøvd linser
      19
    • Bruker linser, har aldri prøvd briller
      0
    • Bruker begge deler men mest linser
      21
    • Bruker begge deler men mest briller
      12

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanligvis linser men tenkte jeg skulle teste ut brillene jeg har for en gangs skyld, brille jeg ikk gratis fra Specsavers for at jeg har linseabonnenent. Brilla har irritert meg i hele dag, ser både kantene rundt, blir dogg og tåke på glasset så jeg hele tiden må tørke de, regndråper som setter seg på ute i regnet, blir øm over nesa, må ta av for å lese, klamt og jævlig og ikke minst ser jeg mye tydeligere med linser enn briller, og ja, styrken er helt lik som linsene………

så hvordan orker dere som går med briller å gjøre det når dere kan bruke linser istedenfor? Linser merker du ikke, ser tydelig i alle retninger, både ned i bakken, opp på himmelen, ser godt både langt og nært mens brille må jeg ta av for å lese. 

jeg skal kun ha brilla i bilen heretter kun som krisebilen i fall jeg mister linse en dag, ellers hadde jeg knust de og hevet de i søpla!

jeg anbefaler alle som ikke har prøvd linser om å gjøre det, du vil nok aldri tilbake til briller igjen!

Anonymkode: f46f9...9dd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare briller, skulle gjerne brukt bare linser, men er ingen som passer mine øyne mer enn 2 timer dessverre. så er veldig ugunstig å kjøpe linser for å bruke de i 2 timer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne brukt linser, men jeg kjenner kanten, jeg blir tørr i øynene og må hente dem ut etter tre timer. Det er det ikke verdt, så her er det briller det går i. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrXs skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker bare briller, skulle gjerne brukt bare linser, men er ingen som passer mine øyne mer enn 2 timer dessverre. så er veldig ugunstig å kjøpe linser for å bruke de i 2 timer.

Det høres meget rart ut, har du vært hos Specsavers eller noen andre? Hvis du ikke har vært hos de anbefaler jeg deg det, da får du gratis prøvelinser så kan du prøve alt til du forhåpentligvis finner en som er behagelig og som passser. Du får også gratis linsekontroll så ofte du ønsker med Specsavers linseabonnement 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare lesebriller selv, men moren min er avhengig av brillene, nesten helt blind uten. Hun kan ikke bruke linser. Den ene grunnen er at det ikke finnes linser så med så høy styrke som det hun trenger, så da måtte hun evt. hatt linser, og briller samtidig. Da er det like greit med bare briller. Det andre er at hun har tørre øyne, sånn at linsene setter seg fast og hun må til legen for å fjerne de. 

Anonymkode: 870d3...e6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres meget rart ut, har du vært hos Specsavers eller noen andre? Hvis du ikke har vært hos de anbefaler jeg deg det, da får du gratis prøvelinser så kan du prøve alt til du forhåpentligvis finner en som er behagelig og som passser. Du får også gratis linsekontroll så ofte du ønsker med Specsavers linseabonnement 

jeg har prøvd alle slags linser som finnes. dessuten er det de sammen linsene hos de fleste optikere, de har bare forskjellige navn.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle gjerne brukt linser, men jeg kjenner kanten, jeg blir tørr i øynene og må hente dem ut etter tre timer. Det er det ikke verdt, så her er det briller det går i. 

Har du prøvd linser i det siste? Hvis ikke anbefaler jeg deg i å prøve igjen da comforten har blitt mye bedre de siste årene. Anbefaler da å bruke Specsavers da du da får gratis prøvelinser til du finner de beste for deg og i tillegg får du gratis linsekontroll så ofte du ønsker men vanlig 2 ganger pr år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker linser de dagene jeg skal kjøre bil. Har hatt så utrolig ustabilt syn mens jeg gikk gravid og ammet, hoppet opp mye i styrke og det endret hele tiden så kjøpte bare et par pakker om gangen i tilfelle det endret seg igjen😅

Anonymkode: 7a86a...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer med briller er mer sexy en damer med linser.

Anonymkode: 01b1f...3e1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du feil briller. Jeg har linser, men merker ikke om jeg bruker brillene i stedet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd linser i det siste? Hvis ikke anbefaler jeg deg i å prøve igjen da comforten har blitt mye bedre de siste årene. Anbefaler da å bruke Specsavers da du da får gratis prøvelinser til du finner de beste for deg og i tillegg får du gratis linsekontroll så ofte du ønsker men vanlig 2 ganger pr år 

Jeg har ikke prøvd, men det har datteren min, og hun fant ikke noe som passet for de øynene og den problematikken vi har med tørre øyne. Så jeg holder meg til briller. Det er også det beste i lengden for øyets helse. 

Jeg opplever ikke andre problemer med brillebruken enn dugging pga munnbind, og det er levbart. 🙂 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker linser når jeg er på tur i skog og mark både sommer og vinter. Ellers bruker jeg briller. Liker godt å bruke briller og får ikke vondt av dem og jeg merker ikke noe av kantene. Det er nok en vanesak og at du har godt tilpassede briller. Det høres ut som at brillene du har ikke passer deg godt. 

Jeg kjenner godt linsene på øyet og kan ikke bruke dem på jobb o.l grunnet tørr luft.

Anonymkode: b9370...956

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrXs skrev (2 minutter siden):

jeg har prøvd alle slags linser som finnes. dessuten er det de sammen linsene hos de fleste optikere, de har bare forskjellige navn.

Har du prøvd det i de siste årene? Linser har blitt mye bedre den siste tiden. Jeg selv kan bruke vanlige dagslinser i 2 døgn men det er ikke anbefalt altså men hvis jeg har vært på besøk hos noen og mistet noen linser gjør jeg det slik, de er litt tørre og ubehagelige i det jeg våkner men blir fort gode igjen etter jeg blinker en del 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt dagslinser, men får så kløe i øynene av de, så jeg bruker heller briller. Synes forøvrig det er ganske dyrt med linser, så da bruker jeg briller som koster meg rundt 1500 kr totalt. Har måttet bytte briller tre ganger de siste 15 årene, så det er ikke så ille.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker stort sett kun linser! Blir så sliten av brillene, syntes de er så tunge å ha på nesa, selv om jeg betalte ekstra for tynne glass. Også ser jeg ikke like godt med dem, selv om de har samme styrke som linsene. Dro tilbake til optiker etter at jeg hadde fått brillene, siden jeg var sikkert på at det var feil styrke, men nei da. Det var visst helt riktig... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt briller fast siden jeg var 16 år. De er en del av ansiktet mitt.

Brukte linser i starten av 20-årene. Etter en episode med sår på hornhinnen kom jeg aldri tilbake. Har prøvd de siste årene, men må ha progressive linser. Jeg ser godt på avstand, men veldig dårlig nært. Jeg kan ikke bruke 3-4 timer hver dag for å få øyet og hjernen til å skjønne progressive linser.

Anonymkode: 773ce...337

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte linser i 10 år, men har øyesykdom som gjør at jeg ikke kan bruke linser lengre. Setter pris på brillene mine for de gjør at jeg faktisk ser mye bedre enn da jeg brukte linser. 

Anonymkode: 6b5a9...978

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...