Gå til innhold

Er dette virkelig å være sexavhengig?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Hadde en diskusjon med sexpartneren etter sex i dag. Altså i dag var første sexen etter nesten 2 uker i karantene. Ja jeg sette meg selv i karantene så lenge for sikkerhetsskyld etter nærkontakt.
Jeg sa når vi var ferdig «Herregud det var godt, jeg holdt på å gå på veggene av å ikke få ha sex på så mange dager. Det har vært så fælt. Du aner ikke.» Det siste sa jeg jo litt på tull også. Så sa jeg vi må ta en omgang til i dag hvis du vil. 

Sexpartneren lo og sa «Du er jo helt sexavhengig. Det er ikke bra det» Jeg ble jo litt fornærmet, og sa jeg er ikke det.
Fikk til svar at jo du er det. Du har flere faste sexpartnere, du har ons, du kunne sikkert hatt sex en hel dag uten pause, du blir enda mer gretten hvis det går langt tid mellom hver gang, du synes to uker uten er fælt, hvis det går en måned er det verdens undergang, du er livredd for korona men one night stand og sex må du ha? Jo du er avhengig. 

Hvem av oss har rett? Er det virkelig å være avhengig?

Folk er forskjellig. Noen trenger mye sex. Man er ikke automatisk avhengig av den grunn. Sex er tross alt godt. Det er naturlig å være glad i noe som er godt. Det er da mange mange mange som er like glad i sex som meg. Både kvinner og menn. Bedre å ha sex og tenke på noe annet en liten stund, enn å bare sitte å tenke på korona og andre ting som gjør meg redd hele tiden. Den lille gleden fortjener jeg.

Flere som har blitt kalt avhengig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jeg har sex med har selv sagt at han er sexavhengig. Jeg ville kalt deg for sexavhengig ut i fra det du beskriver i innlegget 😊 Men på samme måte som du beskriver at man er forskjellige, så har man også ulike meninger om ting. Så det er bare min mening 

Anonymkode: ba633...db8

• Liker 5
Skrevet

Du er avhengig. Fordi du ikke klarer deg uten og får utløp når du gjør det.

Du får abstinenser som lettes når du får rusen. 

Alle mener de fortjener rusen de inntar, det er sånn de slapper av. 

Det er ditt foretrukne rusmiddel. 

Anonymkode: 5b51b...c91

• Liker 11
Skrevet
Sitat

Bedre å ha sex og tenke på noe annet en liten stund, enn å bare sitte å tenke på korona og andre ting som gjør meg redd hele tiden. Den lille gleden fortjener jeg.

Du må lære å regulere deg selv uten sex/rus. Dette er ikke normalt. Klarer du bare slappe av når du har sex? 

• Liker 10
Skrevet

Det der er langt innenfor normal libido. 

Det er en uting at vi sykliggjør  mennesklig varians. Du er fysiologisk designet for å ha sex jevnlig , og det at det overgår det samfunnsnormative, er ikke en diagnose.

• Liker 9
Skrevet
Druid skrev (Akkurat nå):

Det der er langt innenfor normal libido. 

Det er en uting at vi sykliggjør  mennesklig varians. Du er fysiologisk designet for å ha sex jevnlig , og det at det overgår det samfunnsnormative, er ikke en diagnose.

Men han bruker det jo til å rømme fra livet? Det er ikke sunt. 

• Liker 7
Skrevet

Eh nei, jeg ville ikke kalt deg sexavhengig. For noe tull.

Anonymkode: 0d768...f85

• Liker 1
Skrevet

Ville kalt det avhengig om du ikke klarer å gå uten sex i perioder og du blir sur/gretten osv 

Anonymkode: 632ab...046

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du må lære å regulere deg selv uten sex/rus. Dette er ikke normalt. Klarer du bare slappe av når du har sex? 

Skjer jo jeg slapper av når jeg gjør annet også, men sjeldnere. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville kalt det avhengig om du ikke klarer å gå uten sex i perioder og du blir sur/gretten osv 

Javel, det er meg... Kona merker jeg blir grinete og innesluttet etter 2-3 dager uten sex. Hele uker uten sex har ikke skjedd utenom i tilfelle av alvorlig sykdom eller etter fødsler. Heldigvis for meg. Sex er ca øverst i mitt behovshierarki for å ivareta lykkefølelse. Jeg innrømmer det glatt.

Men ærlig talt, dette handler nesten alltid om oppfatningen hos de med lavere lyst/libido, som er ute av stand til å leve seg inn i andres større behov og drifter.

Folk flest i dag har f.eks et mye drøyere avhengighetsforhold til sine mobiltelefoner enn selv de mest sexgale har ift. sex. Bare for å sette det litt i perspektiv.

Man hører om lykkelige par som har sex daglig i år ut og år inn. Tommel opp til dem, sier nå jeg. Hadde jeg bare vært like heldig...

Sex er noe av det sunneste man kan holde på med av ting som er "vanedannende" og må jo slett ikke være et problem ved gjensidig lyst og samtykke!

Anonymkode: 0de9d...078

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er å være helt alminnelig sunn og normal! Du liker sex og det er bra. Jeg hadde også blitt fornærmet hvis partneren min sykeliggjorde helt alminnelig seksualitet og sexlyst. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sex er noe av det sunneste man kan holde på med av ting som er "vanedannende" og må jo slett ikke være et problem ved gjensidig lyst og samtykke!

Det tenker jeg også.  

Det finnes type sjekklister for avhengighet,  og da går det gjerne på hvor mye det ødelegger for sosiale relasjoner, jobb, og aktiviteter man går glipp av. Og selvsagt at man godtar risiko for å få seg noe.

Anonymkode: e75c2...f2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Javel, det er meg... Kona merker jeg blir grinete og innesluttet etter 2-3 dager uten sex. Hele uker uten sex har ikke skjedd utenom i tilfelle av alvorlig sykdom eller etter fødsler. Heldigvis for meg. Sex er ca øverst i mitt behovshierarki for å ivareta lykkefølelse. Jeg innrømmer det glatt.

Men ærlig talt, dette handler nesten alltid om oppfatningen hos de med lavere lyst/libido, som er ute av stand til å leve seg inn i andres større behov og drifter.

Folk flest i dag har f.eks et mye drøyere avhengighetsforhold til sine mobiltelefoner enn selv de mest sexgale har ift. sex. Bare for å sette det litt i perspektiv.

Man hører om lykkelige par som har sex daglig i år ut og år inn. Tommel opp til dem, sier nå jeg. Hadde jeg bare vært like heldig...

Joda, forskjellen er jo om man synes det er kjipt å gå uten, eller om man praktisk talt nermest ikke greier det og det har innvirkning på andre ting i livet. Synes ikke å være sexavhengig egt er noe de fleste burde fikse heller, om det funker så funker det, men om du føler deg veldig dårlig om du ikke har sex og du ikke har mulighet til å ha sex så ofte som man vil, så er det jo sikkert best å skaffe litt hjelp så man ikke blir dårlig i hodet av det

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men han bruker det jo til å rømme fra livet? Det er ikke sunt. 

Rømme fra livet? Nei, sex er en del av livet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er avhengig. Fordi du ikke klarer deg uten og får utløp når du gjør det.

Du får abstinenser som lettes når du får rusen. 

Alle mener de fortjener rusen de inntar, det er sånn de slapper av. 

Det er ditt foretrukne rusmiddel. 

De aller fleste voksne mennesker får "abstinenser" av ikke å ha jevnlig sex, og de aller fleste kjenner på et mer eller mindre stort savn dersom de ikke har sex.

Hvor ofte man har behov for sex og hvor stort savnet eventuelt er, varierer jo veldig, men det er helt vanlig å kjenne på seksuell frustrasjon etter to uker, særlig når man har en seksuell partner. 

Sex ER som en rus, det er liksom hele poenget med det. Det skal være så deilig at vi ikke klarer å la være, for ellers dør vi jo ut som art.

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Oslodamen said:

De aller fleste voksne mennesker får "abstinenser" av ikke å ha jevnlig sex, og de aller fleste kjenner på et mer eller mindre stort savn dersom de ikke har sex.

Hvor ofte man har behov for sex og hvor stort savnet eventuelt er, varierer jo veldig, men det er helt vanlig å kjenne på seksuell frustrasjon etter to uker, særlig når man har en seksuell partner. 

Sex ER som en rus, det er liksom hele poenget med det. Det skal være så deilig at vi ikke klarer å la være, for ellers dør vi jo ut som art.

...Etter to UKER? Hmm, alt etter hvordan man definerer frustrasjon...for min del er det heller snakk om to DAGER!

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

...Etter to UKER? Hmm, alt etter hvordan man definerer frustrasjon...for min del er det heller snakk om to DAGER!

Ja, jeg tenkte det samme, hahaha, men nå handlet det om at Warriors sexpartner reagerte på at han ble frustrert etter to uker 😅.

Skrevet
Warrior skrev (15 timer siden):

Hadde en diskusjon med sexpartneren etter sex i dag. Altså i dag var første sexen etter nesten 2 uker i karantene. Ja jeg sette meg selv i karantene så lenge for sikkerhetsskyld etter nærkontakt.
Jeg sa når vi var ferdig «Herregud det var godt, jeg holdt på å gå på veggene av å ikke få ha sex på så mange dager. Det har vært så fælt. Du aner ikke.» Det siste sa jeg jo litt på tull også. Så sa jeg vi må ta en omgang til i dag hvis du vil. 

Sexpartneren lo og sa «Du er jo helt sexavhengig. Det er ikke bra det» Jeg ble jo litt fornærmet, og sa jeg er ikke det.
Fikk til svar at jo du er det. Du har flere faste sexpartnere, du har ons, du kunne sikkert hatt sex en hel dag uten pause, du blir enda mer gretten hvis det går langt tid mellom hver gang, du synes to uker uten er fælt, hvis det går en måned er det verdens undergang, du er livredd for korona men one night stand og sex må du ha? Jo du er avhengig. 

Hvem av oss har rett? Er det virkelig å være avhengig?

Folk er forskjellig. Noen trenger mye sex. Man er ikke automatisk avhengig av den grunn. Sex er tross alt godt. Det er naturlig å være glad i noe som er godt. Det er da mange mange mange som er like glad i sex som meg. Både kvinner og menn. Bedre å ha sex og tenke på noe annet en liten stund, enn å bare sitte å tenke på korona og andre ting som gjør meg redd hele tiden. Den lille gleden fortjener jeg.

Flere som har blitt kalt avhengig? 

Er du "matavhengig" hvis du holder på å dø av sult etter å ikke ha spist på noen uker?

Sexavhengighet er et avvik der sex blir en mer konstant besettelse, ikke at du faktisk trenger sex fra tid til annen.

• Liker 2
Skrevet

Googlet sexavhengighet og fikk opp:

Symptomene kan omfatte: repetitive seksuelle aktiviteter, som blir et sentralt fokus i personens liv til det punktet at vedkommende forsømmer sunnhet og personlig pleie og/eller andre interesser, aktiviteter og ansvar; adskillige mislykkede bestrebelser på å redusere repetitiv seksuell atferd markant; og en gjentakende seksuell atferd på tross av uheldige konsekvenser eller derav kun litt eller ingen tilfredshet.

Anonymkode: edc86...788

Skrevet

Så fort du bruker ordet "trenger", så er du vel avhengig? Hvis du setter samme ordet foran alkohol, røyk, kaffe, oksygen osv, hva føler du da? Men er det negativt å være sexavhengig da? Jeg er glad jeg ikke er avhengig av kaffe, men sex er greit for meg. 

Anonymkode: a41cb...de3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...