Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte mld til sjefen i går formiddag da jeg ble syk. Jeg slet  med hodepine, vondt i halsen, alle muskler i kroppen verker. Hadde i natt 39,9 i temp og var elendig i form. Tok en corona test i morges men fikk ikke svar, den hurtigtesten jeg tok var negativ men tok vanlig også. 
I dag får jeg tlf om at jeg bare måtte møte. Jeg sier at jeg venter på svar.  Du må bare møte sier hun. Jeg føler meg skikkelig crap i kroppen. Men ikke snakk om å få noen til å jobbe for meg. Må bare håpe at jeg ikke får positiv test.

Anonymkode: 8ff17...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jobber du med?

Anonymkode: 7aacf...3b7

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke bli beordret hvis du er syk. Da må du isåfall få sykemelding hvis leder bestrider egenmelding.

Anonymkode: 4a393...1d8

• Liker 32
Skrevet

Da skaffer du sykemelding, så får arbeidsgiver bare bestridet og skape konflikt. 

Anonymkode: c480e...ffb

• Liker 11
Skrevet

Dra på jobb og smitt han så kanskje han lærer

Anonymkode: 21ba6...66b

• Liker 4
Skrevet

Man er vel i karantene mens man venter svar på koronatest og har symptomer? 🤔 

Anonymkode: d6c58...91a

• Liker 8
Skrevet

Har du ikke fler egenmeldingsdager igjen? Isåfall må du få sykemelding. Du skal ikke kunne beordres på jobb om du har brukt egenmelding på gyldig måte (Altså har rett på det, har igjen egenmeldingsdager, melder det inn riktig osv). Her er du jo faktisk syk så det er jo ikke bare positiv coronatest eller ikke som er greia. 

Anonymkode: 5dff5...382

• Liker 2
Skrevet

Men i alle dager , hvor er dette? Du er jo syk. 

Anonymkode: 4ae56...542

• Liker 5
Skrevet

Så lenge du venter på svar på hva slags syk du er så er det karantene

Anonymkode: 0f368...574

• Liker 2
Skrevet

Fornuftig å ta pcr selv om negativ hurtigtest. Mange som får positiv pcr likevel… snakk med legen og skaff sykemelding/erklæring. Uavhengig av korona eller ei så er du syk. Du har ikke bare vondt i en tå liksom…

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lov å gå på jobb hvis du har nyoppstarta symptomer, i vertfall ikke om det er andre mennesker der. 

Anonymkode: 32f4a...9ed

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dra på jobb og smitt han så kanskje han lærer

Anonymkode: 21ba6...66b

Hva fikk deg til å tro at det var en han? Ts sier hun

Anonymkode: f882d...03b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva jobber du med?

Anonymkode: 7aacf...3b7

Butikk

Skrevet

Hold deg hjemme

Anonymkode: 015ce...546

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sendte mld til sjefen i går formiddag da jeg ble syk. Jeg slet  med hodepine, vondt i halsen, alle muskler i kroppen verker. Hadde i natt 39,9 i temp og var elendig i form. Tok en corona test i morges men fikk ikke svar, den hurtigtesten jeg tok var negativ men tok vanlig også. 
I dag får jeg tlf om at jeg bare måtte møte. Jeg sier at jeg venter på svar.  Du må bare møte sier hun. Jeg føler meg skikkelig crap i kroppen. Men ikke snakk om å få noen til å jobbe for meg. Må bare håpe at jeg ikke får positiv test.

Sykemelding!!

Anonymkode: 202a8...c13

Skrevet

Du må si til sjefen at du er syk, ikke at du venter på svar. Hadde jeg vært din sjef og du bare sier at du venter på svar så får jeg inntrykk av at du er frisk. Da er hurtigtesten gyldig. Så første bud er å være tydelig i kommunikasjonen. Deretter kontakte lege for sykemelding om hun bestrider egenmeldingen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Butikk

Så fremst det ikke er et jour-åpent apotek tror jeg ikke butikk går under plasser hvor man kan beordre folk på jobb? 

Anonymkode: 53e43...abd

• Liker 8
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Butikk

Du kan kun beordres på jobb der det er fare for liv og helse om bemanningen ikke er tilstrekkelig. Butikk er ikke en jobb der det går utover liv og helse. Så nei, sjefen kan ikke beordre deg

Anonymkode: 3e6fe...776

• Liker 9
Skrevet

Han kan ikke tvinge deg på jobb. Ring sjefen, si du er syk og kommer i dag. Så svarer du han ikke noe mer denne dagen!

Anonymkode: bf33a...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...