Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ryddet og vasket, lagd mat og holdt på med barna. Har tak i magen, kjennes ut som veldig sterke kynnere hvor jeg får en sliten følelse i magen. Det svir på en måte nederst i magen innimellom. I natt som var lå jeg med tak før det ga seg, og det samme for to netter siden.. 

Men det jeg lurer på er om rier/startende fødsel kan være så svakt i starten at man klarer å drive på hjemme med husarbeid osv? Må bøye meg ned litt innimellom, men det er absolutt ikke vondt på den måten. 

Anonymkode: e1778...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mine rier startet som veldig svake mensenmurringer som tok seg og opp og ble vondere og vondere. Dette var da etter vannet hadde gått og økte i styrke ganske raskt på et par timer

Anonymkode: 74aea...5da

Skrevet

Var sånn hos meg i hvert fall. Var relativt svake murringer i 24 timer som gradvis ble sterkere og sterkere. Klarte fortsatt å male terrassen med relativt heftige smerter, var greie pauser i mellom i starten.

Skrevet

Takk for svar begge to! Jeg er lei av å ha vondt om natta nå, så om dette er starten er det fantastisk. Men hvem vet.. kan jo være at jeg bare har gjort «mye» idag, selvom det er mindre enn hva jeg har gjort andre dager. Men jeg har ikke opplevd denne type ubehag tidligere heller akkurat. Får kynnere, svir litt i magen og er egentlig bare ganske ubehagelig. Kjennes ut som magen er stram hele tiden

Skrevet

Absolutt! Tror det er vanlig. :)

Og man kan ha mye jukserier, smårier i flere uker...snakker om erfaring. Så når det startet på riktig så trodde jeg knapt jeg skulle føde før vannet gikk av seg selv på sykehuset. Alle andre inså det nok litt før meg. ;) 

Skrevet

Motsatt her. Helt forferdelig og intenst i begynnelsen, fra start! Etter 12 timer og 4-5 cm kom jeg meg til sykehuset. Derfra fortsatte riene, men ikke på langt nær like jævlig😅 Var redd min siste stund hadde kommet i starten, når jeg trodde at "dette er bare begynnelsen"😆

Anonymkode: 5a593...284

Skrevet

Jeg hadde egentlig veldig vonde rier hele tiden. Var ikke i tvil om at det var rier for å si det sånn. De kom ofte også så vi dro på sykehuset tidlig. Strevde med å dusje og sminke meg. Jeg hadde ikke klart husarbeid. Det varte i 17 timer så jeg var rimelig utslitt😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Motsatt her. Helt forferdelig og intenst i begynnelsen, fra start! Etter 12 timer og 4-5 cm kom jeg meg til sykehuset. Derfra fortsatte riene, men ikke på langt nær like jævlig😅 Var redd min siste stund hadde kommet i starten, når jeg trodde at "dette er bare begynnelsen"😆

Anonymkode: 5a593...284

Her også. Det sa liksom pang også var det igang. Det som var mest slitsomt var at jeg ikke fikk hvilt ordentlig mellom hver rie😅hadde jeg hatt en fødsel som tok 6-7 timer så hadde det vært greit, men det tok så lang tid😆

Skrevet

Ja, jeg forsto ikke at det var rier i starten😂

Anonymkode: 53533...69a

Skrevet

Hos meg sa det bare pang når riene startet begge gangene, og barna var født 3 timer senere😄

Anonymkode: 4e6b8...4d5

Skrevet

Håper jeg er en av de som ikke skjønner det i starten. Er så sliten av de siste nettene hvor jeg har ligget våken i flere timer pga smerter som kommer og går, for så å gi seg. Jeg er så ufattelig sliten, utmattet og hele den pakka! Energien var myyye høyere for en uke siden, men nå har den bare sunket. 

Skrevet

Med første så var riene helt forferdelige fra starten av. Med yngste så var de tålbare i nesten et døgn før fødselen faktisk startet. 

Anonymkode: 4f216...b07

Skrevet
Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Jeg hadde egentlig veldig vonde rier hele tiden. Var ikke i tvil om at det var rier for å si det sånn. De kom ofte også så vi dro på sykehuset tidlig. Strevde med å dusje og sminke meg. Jeg hadde ikke klart husarbeid. Det varte i 17 timer så jeg var rimelig utslitt😅

Samme her, bare at min fødsel varte enda lenger og at det i perioder ble vurdert hastekeisersnitt fordi riene var så tette og harde at de ga babyen høy puls. Jeg hadde ingen tak eller kynnere før første rie.

Anonymkode: 18e42...f31

Skrevet

Jeg var ikke i stand til å gjøre særlig da riene startet, men hadde raske fødsler (4 timer fra første rie første gang og 1 time andre gang). Jeg hadde også maserier/tak om kvelden som ga seg igjen den første tiden. Det var utrolig slitsomt. Men uten at jeg kan vite sikkert, tror jeg at det "tok unna" en del av fødselen før den startet. Andre gang vet jeg at jeg hadde 4 cm. åpning og var helt moden en stund før fødsel fordi jordmor sjekket det på den siste kontrollen jeg hadde. Så da hadde jeg ikke noen latensfase i selve fødselen og det var kanskje ikke så rart det startet rett på med tette, intense rier. 

Anonymkode: 89b90...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...