Valerieko Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Kom ut av isolasjon i går. Den øverste testen er fra onsdag forrige uke da jeg fant ut at jeg hadde corona, den nederste tok jeg i dag. Fortsatt smittsom? Hvor lenge endt isolasjon blir de positive? IMG_0562.heic
Gjest ATLAS6 Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 SLUTT Å TA UNØDVENDIGE KORONATESTER. Du er ferdig med isolasjon, og er derfor friskmeldt så lenge du ikke har hatt feber 24 timer før isolasjonen avsluttes. Å ta test like etter koronainfeksjon er å kaste dyre ressurser rett i søpla fordi du vil fortsette å teste positivt i lengre tid fremover. Det var totalt unødvendig å ta en test i dag. Føler du deg fortsatt dårlig i form så kan du bli hjemme et par dager til for egen skyld, men det er ikke nødvendig så lenge du er feberfri.
powerpuffen Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Jeg fikk beskjed av smittesporingsteamet og lege at man ikke skal teste seg ved endt isolasjon. Du er ikke lengre smittsom så lenge du ikke har hatt feber på 24 timer (uten febernedsettende), og ellers føler deg fin i formen. Å teste seg ved endt isolasjon var å sende seg selv i isolasjon på nytt, fordi man kan finne antistoffer lenge etter sykdommen. 2
Minime94 Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Testene kan være positive lenge etterpå så liten vits i å teste seg noe mer. 1
Mezzosoprena Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Det er ikke noe poeng å teste seg når man er ferdig i isolasjon - testene kan vise positivt lenge etter gjennomgått infeksjon selv om man ikke er smittsom lenger! Det MÅ da ha vært umulig å ikke ha fått med seg dette nå? 2
Anbefalte innlegg