Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn er kjent for å være sky og konfliktsky til det ekstreme.

Når var det du sa fra om noe du ikke likte til en ukjent sist, og hva gjaldt det? Hva skjedde etterpå? 

For eksempel noen som snek i køen, gjorde noe ufint etc. 

Anonymkode: 1c0d7...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang ei gammel frekk dame bare valset inn foran meg i køen på bensinstasjonen med frasen «jeg skal bare ha denne, det tar ikke lang tid» hvorpå jeg sa at «nei vettu hva, vent i kø som oss andre». Virket som at hun aldri hadde blitt snakket til før, kalte meg uforskammet og frekk. Lol. Hu gikk å stilte seg bakerst. 

Anonymkode: 376b6...6eb

• Liker 2
Skrevet

Hehe, var ei eldre dame som snek i butikkøen, man skal jo holde avstand, så jeg sa at jeg stod i kø. Hun svarte "du hadde så mye så jeg gadd ikke vente", hun gikk bakerst i køen...

Anonymkode: 91355...7b6

• Liker 1
Skrevet

Da covid startet greide ikke folk å holde avstand, så det var nesten umulig å stå i kø fordi folk sto alt for tett. Så en gang sa jeg kjempehøyt "herregud" så alle i køen hørte det og gikk vekk fra køen for å vente til de som skulle presse seg innpå hverandre var ferdig å betale. 

En annen gang var det noen som tok av seg munnbindet ved siden av meg på flyet når de kabinansatte ikke var i nærheten. Så da sa jeg fra til de kabinansatte imens jeg satt ved siden av de. Jeg gidder ikke å få covid bare fordi noen andre driter i smittevern. Og jeg har jo greid å la være å få covid til nå så. 

Jeg kan også si fra til kolleger som jeg ikke kjenner (vi er en arbeidsplass med svært mange ansatte) hvis noen er veldig grinete og ugrei å ha med å gjøre. Jeg holder meg profesjonell og sier fra til dem på en ordentlig måte at det ikke er noe alright å samarbeide med dem når det er sånn, for jeg har faktisk en jobb som krever at vi samarbeider. De fleste pleier å bli ganske overrasket kan det virke som når man sier det på den måten jeg gjør, så mange tar seg faktisk sammen da.

Anonymkode: fdc07...f12

Skrevet

Har begynt å si ifra ganske mye, også til folk jeg før hadde mer respekt for.

F.eks. var det en middelaldrende mann en gang som løp bakfra da det ble åpnet ny kasse, da sa jeg ganske bestemt "det er kø her!", fyren gikk faktisk tilside slik at de foran kunne gå først.

Er det én ting jeg hater med nordmenn så er det det at de bakerste løper til når det åpnes ny kasse, hvis det er en kasse som er vendt mot den kassen som er åpen spesielt. Da kan nemlig de som står foran i køen bare ta et steg til siden og legge varene på båndet til den nyåpnede kassen. Må man fly hele butikken rundt for å komme til den nyåpnede kasse så er det greit at det løpes bakfra synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...