Gå til innhold

Ser hudpleierutinen min fornuftig ut, eller har jeg "glemt" noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en prosess med å gjennomgå hudpleierutinen min og skulle gjerne fått input fra noen kloke sjeler om jeg har "glemt" å tenke på noe i forhold til å sette sammen produktene. 

Jeg har en tendens til å få kviser, men ikke regelrett akne. Er 30, så ønsker forebyggende anti-age og behandle fine linjer/små rynker (spesielt rundt øyne og i panne) som har begynt å komme sigende samtidig som jeg ønsker å motvirke kviser. Ønsker å bruke pengene lurt og heller ha dyrere serum som funker skikkelig og så være økonomisk med baseproduktene. Skal selvfølgelig fase inn c-vit. og retinal veldig forsiktig. 

Morgen:
1. La Roche-Posay Effaclar Micro-Peeling rens (for salisylsyren)
2. Medik8 C-Tetra Lipid Vitamin C Radiance Serum (Tetrahexyldecyl Ascorbate & Vitamin E, tenker L-ascorbic acid er unødvendig sterkt)
3. Medik8 c-tetra eye (Tetrahexyldecyl Ascorbate & Vitamin E, laget for øyeområdet)
4. CeraVe Moisturizing Lotion
5. Medik8 Advanced day eye protect (Spf 30, fuktgivende innhold, vanlig solkrem stikker i øynene, så håper denne gir beskyttelse uten ubehag)
6. Cliniderm Sun Face Light & Mattifying SPF 50.

Kveld: 

1. Cerave micellar rens for å fjerne evt sminke.
2. CeraVe Hydrating cleanser
3. Medik8 Crystal retinal
4. Medik8 Intelligent retinol eye (0.1% Retinol, vitamin E)
5. Cosmica Age Delay Night Cream (Niacinamide, vitamin E og gode fuktighetsgivere)

Er det overkill med salisylsyrerens på morgen når jeg også faser inn et retinal produkt? Kan det være lurt å dobbeltrense på morgen med Cerave Hydrating cleanser i tillegg? Eller bare bruke denne morgen og kveld? Har renset med salisylsyre i årevis og kjenner det sitter litt langt inne å gi slipp på den. 

Og kan CeraVe moisturizing lotion være lurt som et siste steg på kvelden? Evt. en fuktighetsgivende øyekrem?

Anonymkode: a4217...679

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Feilpost

Endret av Hespe3
Skrevet (endret)

Jeg synes dette var litt mange skrive ingredienser - og det som virkelig forebygger her er solkremen.

Alt annet vil kunne eksfoliere og gi glød - men det er tull at man bremser noe særlig på annet.

Så jeg hadde minimert litt.

Særlig tror jeg huden vil få irritert barriere av salisylsyrerens og retinolprodukt i samme omgang. 

Cvitamin og retinol hver dag tror jeg blir sterk kost for huden. Hadde heller alternert: C-vitamin 4 dgr i uka og retinol 2-3 gg uka.

Jeg bruker total retionate fra Skin City, men da bare 2-3 gg. 

De øyenkremene....tja. Hadde noe virkelig funket hadde ALLE kjøpt det, jeg har mer troa på den gode gamle og kjedelige spf. Men om du uansett trenger øyenkrem er det jo like greit med Medik8 sin. Akkurat den skal jeg titte på selv da jeg er lei av serum. 

Av krem hadde jeg valgt The Ordinary sin som er helt nøytral. 

Endret av Fløff
  • Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Fløff said:

Jeg synes dette var litt mange skrive ingredienser - og det som virkelig forebygger her er solkremen.

Alt annet vil kunne eksfoliere og gi glød - men det er tull at man bremser noe særlig på annet.

Så jeg hadde minimert litt.

Særlig tror jeg huden vil få irritert barriere av salisylsyrerens og retinolprodukt i samme omgang. 

Cvitamin og retinol hver dag tror jeg blir sterk kost for huden. Hadde heller alternert: C-vitamin 4 dgr i uka og retinol 2-3 gg uka.

Jeg bruker total retionate fra Skin City, men da bare 2-3 gg. 

De øyenkremene....tja. Hadde noe virkelig funket hadde ALLE kjøpt det, jeg har mer troa på den gode gamle og kjedelige spf. Men om du uansett trenger øyenkrem er det jo like greit med Medik8 sin. Akkurat den skal jeg titte på selv da jeg er lei av serum. 

Av krem hadde jeg valgt The Ordinary sin som er helt nøytral. 

Takk for fin respons. 

Jeg har ikke plan om å bruke c-vit og retinal alle dager nei, tenker jeg skal fase det inn forsiktig og regner ikke med å kjøre alt hver dag. Øyekremen håper jeg at ikke stikker i øynene, for spf rundt øynene er et styr og håper den er en god løsning for det problemet. Har ikke funnet noen god spf som funker akkurat der.  ;)

Skrevet

Kosthold? Det har mye å si for huden. 

Anonymkode: 0c332...725

Skrevet

Det beste er få produkter og kun bruk av retinol. 

Anonymkode: e897e...e54

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kosthold? Det har mye å si for huden. 

Anonymkode: 0c332...725

Spiser råvarebasert, mye grønnsaker, kvalitetsproteinkilder, sunne fettkilder i alle måltider. Lager stort sett all mat selv, utenom ett og annet restaurantbesøk og sånt da naturligvis. Svært lite sukker.

• Liker 1
Skrevet

Dette var voldsomt til rutine. Jeg er hudpleier og bruker

Morgen: Vasker med lunkent vann, serum, øyekrem og solfaktor.

Kveld: Sminkefjerner, rens og nattkrem.

En gang i uken bruker jeg peeling, øyemaske og noen ganger ansiktsmaske. 

Absolutt viktigste du gjør er å drikke vann, peele og bruke solfaktor. Jeg bruker noe apotekprodukter, mest dermalogica og filorga. Jeg tar også kjemisk peeling nivå 2 eller 3 høst og vår.

Anonymkode: db741...99a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk for fin respons. 

Jeg har ikke plan om å bruke c-vit og retinal alle dager nei, tenker jeg skal fase det inn forsiktig og regner ikke med å kjøre alt hver dag. Øyekremen håper jeg at ikke stikker i øynene, for spf rundt øynene er et styr og håper den er en god løsning for det problemet. Har ikke funnet noen god spf som funker akkurat der.  ;)

Jeg liker veldig godt Make the Make sin primer med spf 50, og Dr Ceuracle cica solkremen :) Og Paulas choice dagkrem med spf 30.

Bruker de rundt øynene og :) 

Primeren er som en megalett bbkrem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...