Gå til innhold

Far lot opplaste ligge igjen i senga, riktig å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er isolert med korona så barnefar må ta barnet vårt. Barnet vårt våknet i natt og kastet opp på puten sin. Barnefar hadde bare snudd puta, gitt henne melk og lagt henne igjen. 

Barnet mitt testa positivt på hurtigtest i dag tidlig, så de dro for å ta PCR-test. I mens tenkte jeg å ta en ryddesjau på rommet der jeg er. Kjente en stram lukt….gikk inn på rommet til datteren min. Trodde han hadde skiftet på senga hennes til hun skulle ha duppen sin, men NEIDA! Puta var fortsatt snudd. Dette var da etter hun hadde sovet.

Jeg ble illsint, men barnefar argumenterte med at han ikke orket å gjøre noe med det på natta?!

Er det bare jeg som overreagerer?

Anonymkode: 912f5...1cf

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bare jeg som overreagerer?

Ja, jeg synes det. 

Litt oppkast på puta som blir snudd er ingen krise. 

Skrevet

Ikke ideelt. Men velg dine kamper.

Anonymkode: 63818...b5c

• Liker 6
Skrevet

Jeg drikker en del og våkner stadig med oppkast ol på puta mi, det er ingen problem

Anonymkode: a2dca...69a

• Liker 2
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg synes det. 

Litt oppkast var det ikke. Hele puta vår jo dekt av spy.

TS

• Liker 3
Skrevet

Det er rimelig sløvt. Man orker selvfølgelig å dra av putetrekket, eventuelt også bare skylle vekk det verste å slenge i maskin/en pose. Skal ungen ligge å lukte på sitt eget oppkast hele natta da eller? Huff nei hadde også blitt forbanna. Et putetrekk er jo raskt å ta av og ordne nytt. 

Anonymkode: 92ab0...b7e

• Liker 19
Skrevet

Ikke innafor! 

Er det uhell av noe slag i sengen på natten, er det ikke sikkert jeg orker å stå opp å vaske og rydde, så pleier å ta med barnet mitt inntil meg isteden. 

Uansett, der hun skal legge seg, skal det være rent. 

Og at man lar det ligge til langt utpå dag er heller ikke greit. 

Anonymkode: f11da...5d6

• Liker 15
Skrevet
Dævendøtte skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg synes det. 

Ehh jo det syns jeg 😨🤢 Det på nivå med å ikke vaske hendene etter toalettbesøk

Anonymkode: 80dc0...ee7

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde blitt rimelig forbannet.  Man lar ikke ungen ligge i stinkende sengetøy fullt av spy. Det er ikke greit, natt eller ei. Jeg har vært så dårlig selv at jeg knapt kunne stå med spysyka midt på natta, men jeg skifter jo selvsagt sengetøy. Uff, stakkars liten. 

At man ikke orker å ta vekk spy, er vel egentlig ikke et argument.  Men det får rekke med en pekefinger på at det der må du aldri se igjen. Aldri. Be han skjerpe seg. 

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt oppkast var det ikke. Hele puta vår jo dekt av spy.

TS

Ok, det kom ikke fram i første innlegget. 

Skrevet (endret)

Nei det er ikke greit. Om det er slik at de spyr hele natta og man til slutt blir tom for sengetøy  (det har jeg opplevd!)- ja da ordner man en nødløsning, med håndklær over og snu dyne/pute. Men ellers ikke. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
Skrevet

Det er ikke helt ok. Men jeg skal innrømme at når barna var små og hadde omgangssyke, så tørka jeg bare kjapt og la en håndduk over til neste morgen. 

Anonymkode: ca77c...a3f

• Liker 1
Skrevet

Tja, i halvsvime midt på natta kan man la litt forskjellig passere, men jeg synes likevel han burde vasket det grøvste og tatt av trekket. Men jeg hadde ikke giddet å gjøre noe stort nummer ut av dette, altså.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Dævendøtte said:

Ok, det kom ikke fram i første innlegget. 

Så hvorfor påstod du at det var "litt" oppkast?

Anonymkode: f5a73...346

• Liker 8
Skrevet

Ikke greit. Han hadde neppe frivillig ligget i sitt eget spy resten av natten så hvorfor skal det være greit barnet gjør det.

Alle syns det er pyton å måtte skifte på senga på natta, men sånn er det med barn. 

Anonymkode: 00ddd...f41

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hvorfor påstod du at det var "litt" oppkast?

Anonymkode: f5a73...346

Fordi jeg trodde det ut i fra første innlegg. 

Skrevet

Nei uff æsj! Man vasker jo både pute og putetrekk når puta blir spydd på, samme om det er midt på natta. Grisete! 🐷🐷🐷 

Anonymkode: b844c...69d

• Liker 6
Skrevet

Ikke okai. En ting er at man ikke orker masse vasking midt på natta det kan jeg jo forstå, men han burde jo tatt vekk puta og så vasket på morningen i det minste ikke bare latt det ligge... Når tenkte han at det skulle vaskes? Eller antok han bare at du kom og ordnet opp?

Anonymkode: f4dbe...5c1

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...