Gå til innhold

Noen som har opplevd at ultralyd har tatt feil av kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet overskriften høres rar ut, men dere skjønner nok hva jeg mener. Var på ultralyd i uke 12 og da var gynekologen 90% sikker på at det var jente. Var på ultralyd igjen i uke 16 til en annen gynekolog og da var han 99% sikker på at det var en gutt? 

Hadde på følelsen selv at det blir jente, men den siste gynekologen var skråsikker på at han så en tissemann. 

Noen som har opplevd at de tror det er gutt, men blitt jente istedet? Sikkert mer vanlig å ta feil andre vei vil jeg tro. 

Anonymkode: 0eccb...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville stolt mest på siste ultralyd. Uke 12 er tidlig. Jeg har en venninne som fikk beskjed om det samme, i uke 13. Men det var en gutt ☺️

Anonymkode: 42835...d92

• Liker 2
Skrevet

Ville også stolt på siste. I uke 12 er det fortsatt ganske likt og mulighet til å ta feil.

Du har vel ordinær UL snart, så da får du se igjen

Anonymkode: 1f300...b5d

Skrevet

Min gynekolog tippet jente i uke 12, men på OUL så de at det var gutt, og det stemte. 

Anonymkode: 3d4a0...8ce

Skrevet

Jente i uke 11 og 13. Gutt i uke 21 og ut kom en gutt 🤣 Flaks jeg ikke hadde handlet så mye 😅 

Kjenner 2 som fikk overraskelsen i fødsel. Første var jente på 4 ultralyder, men ut kom en gutt. Andre ventet gutt, og hadde mange ul pga komplikasjoner. Ut kom ei jente 

Anonymkode: 48b54...de5

Skrevet

Jeg fikk beskjed om gutt i uke 12, uke 13 trodde de det var en hente. Oul var de  ganske sikre på jente - så tror det er en jente..

Anonymkode: a44ac...2d8

Skrevet

Jo tidligere ul, jo mindre sikkert er kjønnet. OUL er heller ikke helt sikkert, så ta det med en klype salt uansett. Jeg ville ikke ha malt barnerommet rosa eller blått før baby er født.

Anonymkode: 8e3d3...f64

Skrevet

2019. Tidlig UL uke 12 (11+3), skråsikker på gutt. Sa faktisk at det ikke var noen tvil om at dette var en gutt. Ut kom en gutt. 

2021. Tidlig UL uke 13 (12+5), hun syntes hun så en liten tissemann og veldig sikker på gutt. På OUL viste det seg å være en jente og jente var det.

Samme dame og klinikk. Gang nr.2 fikk jeg det ikke til å stemme med beskjeden jeg fikk om gutt. Følelse. jeg selv hadde om en jente stemte 😊

Skrevet

Er det ikke ganske uvanlig at de i det hele tatt gjetter på kjønn i uke 12? Får vel i hvert fall beskjed om å ta det med en stor klype salt? 

Anonymkode: 02790...15d

Skrevet

Fikk beskjed om gutt i uke 18. Var tilbake på UL i uke 32, og da mente de plutselig jente. Ut kom ei frøken :)

Anonymkode: bf464...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det ikke ganske uvanlig at de i det hele tatt gjetter på kjønn i uke 12? Får vel i hvert fall beskjed om å ta det med en stor klype salt? 

Anonymkode: 02790...15d

Jo, min ville ikke gjette i uke 12, sa de alltid ventet til uke 15 minst.

Anonymkode: 74cbb...3e0

Skrevet

Fikk beskjed om gutt i uke 13 og 15, fikk ei jente. 

Skrevet

Hvis de tar feil er det vanligst å feilaktig tro at det er jente. Har man sett penis er det en gutt, det er veldig sjelden det så viser seg å være jente, mens det er lettere å tolke en gjemt penis som jente når det egentlig er gutt. Jeg ville derfor stolt mest på siste ultralyd, dog ikke  bare fordi de mener gutt, men fordi den er senere i svangerskapet og da er det lettere å se. Ved 12 uker er begge kjønn nokså like (faktisk er jeg overrasket over at de har sagt kjønn i uke 12 i det hele tatt, litt uproft). 

Anonymkode: 7e5d9...0b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...